صید خرچنگ بزرگ Mi’kmaw امکان پذیر است زیرا DFO مجوزهای استفاده نشده را مجدداً توزیع کرد

دپارتمان شیلات و اقیانوس ها با ماهیگیران تجاری همکاری کرده است تا دسترسی Mi’kmaw به ماهیگیری خرچنگ در اطراف کیپ برتون را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مایک لئونارد، مدیر مدیریت شیلات بومی منطقه ماریتایمز DFO، گفت که وزارت فدرال طی سال‌ها مجوزهای خرچنگ را خریداری کرده است، زیرا ماهی‌گیران تجاری داوطلبانه آنها را رها کرده‌اند و بانکی از مجوزها ایجاد کرده است که جوامع بومی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

او گفت که این روند به اسکاسونی اجازه داده است تا در فصل بهار امسال بدون تأثیر بر سلامت ذخایر خرچنگ به دو کشور اول دیگر در صید معیشتی معتدل بپیوندد.

“در سال اول، در سال 2021، ما با Potlotek First Nation کار کردیم و سپس سال گذشته We’koqma’q First Nation نیز به آن ملحق شد و امسال به یک رویکرد Unama’ki تبدیل شد، بنابراین در سراسر قلمرو سنتی Unama’ki، که لئونارد گفت: با کیپ برتون هماهنگ است.

با اضافه شدن اسکاسونی، DFO مجوزهای سه جامعه را برای 4600 تله خرچنگ اختصاص داده است که می توانند در تمام مناطق ماهیگیری خرچنگ در اطراف جزیره کیپ برتون استفاده شوند.

سال گذشته، Potlotek و We’koqma’q بیش از 1600 تله را در کیپ برتون، تحت برنامه Netukulimk Livelihood Fisheries، برای اولین بار توسط Potlotek، مجمع روسای نوا اسکوشیا Mi’kmaw و دفتر مذاکره Kwilmu’kw Maw-klusuaqn، صید کردند.

DFO به “رویکرد مدیریت مشارکتی” اشاره می کند

نتوکلیمک کلمه ای میکماو است که بیانگر اصل استفاده از منابع طبیعی به نفع افراد و جامعه بدون آسیب رساندن به محیط است.

مجوزها بدون هیچ هزینه ای در اختیار ملل اول بر اساس تفاهم موقت قرار می گیرد و آنها بین خود تصمیم می گیرند که چگونه آنها را تقسیم کنند.

لئونارد گفت: «ما تخصیص 4600 تله را از طریق تفاهم‌ها برای اولین ملت‌ها فراهم می‌کنیم و سپس آنها اساساً در مورد تعیین‌ها و اینکه چه کسی از چه جامعه ماهیگیری می‌کند، تصمیم می‌گیرند، بنابراین این بخشی از رویکرد مدیریت مشارکتی باقی می‌ماند. “این چیزی است که آنها از آن مراقبت می کنند.”

DFO حق معاهده مردم بومی برای کسب درآمد متوسط ​​از ماهیگیری را به رسمیت می شناسد، اما از تفاهمات موقت برای دسترسی به ذخایر ماهی با در نظر گرفتن حفظ و نگهداری استفاده می کند و در عین حال برای ترتیبات بلندمدت کار می کند.

سال گذشته، DFO همچنین با چهار جامعه Mi’kmaw در سرزمین اصلی، از جمله Pictou Landing، Bear River، Annapolis Valley و Acadia تفاهم داشت.

دو جامعه دیگر Mi’kmaw در کیپ برتون – Membertou و Wagmatcook – در حال حاضر در ماهیگیری معیشتی که توسط DFO تنظیم می شود، شرکت نمی کنند.

لئونارد نمی تواند بگوید که آیا آنها در حال مذاکره برای رسیدن به تفاهم با DFO هستند یا خیر.

او گفت: «آنچه سال آینده یا سال بعد اتفاق می‌افتد، ما همیشه در تلاش هستیم تا به اجرای حقوق ادامه دهیم و با جوامعی که نیاز دارند یا بر اساس منافعی که دارند، کار کنیم.»

“این برخی از کارهایی است که ما در چند سال گذشته با همکاری برخی از کشورهای اول انجام داده‌ایم و ما واقعاً روی ایجاد این پیشرفت متمرکز شده‌ایم.”

داستان های برتر بیشتر