طبق قوانین جدید، سازمان‌های اول منیتوبا اختیارات خود را برای قانون‌شکن‌های آیین‌نامه افزایش می‌دهند

وزیر دادگستری مانیتوبا لایحه‌ای را ارائه کرده است که به دنبال فراخوان یک سازمان مدافع بومیان شمالی، افرادی را که قوانین و مقررات را به صورت ذخیره نقض می‌کنند، جریمه می‌کند.

کلوین گورتزن اولین قرائت لایحه 43 را در روز سه‌شنبه ارائه کرد که هدف آن ساده‌سازی چارچوب قانونی است و به ملل اول اجازه می‌دهد آیین‌نامه‌های خود را در قلمرو خود از طریق بلیط و جریمه از طریق دادگاه استان اجرا کنند.

تغییرات قانونی بیش از یک سال پیش توسط Manitoba Keewatinowi Okimakanak برای کمک به حفاظت از امنیت عمومی پیشنهاد شد.

گورتزن گفت: «به ویژه، سازمان مجاهدین خلق نیاز به گسترش رژیم صدور بلیت را در قانون جرایم استانی به قوانین ملل اول شناسایی کرده است تا اجرا را کارآمدتر کند، که همچنین به طور مؤثری انطباق و امنیت عمومی را در جوامع ملل اول افزایش داده و حمایت خواهد کرد». در دوره سوال در مجلس قانونگذاری منیتوبا در روز سه شنبه.

نوامبر گذشته، آژانس وکالت یک مجمع روسای عدالت و پلیس برگزار کرد.

یک کامیون RCMP در کنار تابلوهای جاده ای در خارج از چندین محله شمال منیتوبا اولین کشور پارک شده است.
یک کامیون RCMP در ماه مارس در کنار تابلوها در جاده ای زمستانی به چندین محله شمال منیتوبا اول می ایستد. RCMP گفت که در آن زمان در حال کار برای کمک به تصویب قوانین محلی کشور اول برای توقف توزیع الکل و مواد مخدر غیرقانونی در جوامع بودند. (ارسال شده توسط RCMP)

در مجمع شنیده شد که بخشی از این موضوع حول محور عدم تمایل نیروهای پلیس محلی به اجرای قوانین و مقررات ملل اول، از جمله ممنوعیت مواد مخدر و الکل است.

RCMP در ماه مارس تلاش‌های خود را برای جلوگیری از سرقت در جوامع خشک افزایش داد، اما روسای آن زمان به CBC News گفتند که هنوز با موانعی مواجه هستند که قوانین محلی را اجرا می‌کنند.

مجمع شنیده است که روند محکوم کردن یک فرد به دلیل نقض آیین‌نامه کشور اول برای افسران پلیس درگیر «زمان‌گیر» و «زحمت‌آور» است، زیرا به جای قانون جرایم استانی باید تحت قانون هند اجرا شود.

گورتزن می‌گوید افسران ایمنی جامعه در جوامع اولین ملل اختیارات گسترده‌تری برای اجرای قوانین و مقررات استانی و پاسخگویی به طیفی از حوادث کم‌خطر که نیازی به مداخله پلیس ندارند، خواهند داشت.