قانون جنگل NWT پیشنهادی حقوق بومی برای برداشت چوب را تایید می کند

جلسات عمومی در مورد قانون جنگل پیشنهادی NWT این هفته در جوامع هی ریور، اینترپرایز و فورت پراویدنس به دلیل آتش سوزی غیرقابل کنترل به تعویق افتاد.

قرار است یک کمیته سرزمینی در اواخر هفته از جوامع فورت لیارد و فورت سیمپسون بازدید کند تا در مورد آن صحبت کند. بill 74، که در صورت تصویب، به این معنی است که افراد دارای حقوق بومی یا قراردادی برای برداشت چوب برای استفاده شخصی دیگر نیازی به مجوز برای اعمال این حق نخواهند داشت.

این لایحه در اواخر آوریل به کمیته ای ارائه شد که در آن Deh Cho MLA Ron Bonnetrouge به اهمیت تغییر این قانون به ویژه اشاره کرد. وی با اشاره به برداشت چوب به عنوان سوخت گرمایشی یا ساخت کابین گفت: بسیاری از اعضای ما در گذشته متهم شده اند.

این لایحه همچنین به مدیریت آتش‌سوزی، مدیریت پایدار جنگل‌ها و نقش‌های ادارات دولتی، شوراهای منابع تجدیدپذیر و کمیته‌های مدیریت جنگل در مورد جنگل‌های NWT می‌پردازد.

لایحه 74 یک لایحه بحث برانگیز جنگلداری است که بود در سال 2019 ارائه و پس گرفته شد پس از انتقاد از Dene Nation که آن را یک توهین به حقوق معاهده و اقتدار بومی

چهار سال بعد، پیش نویس قانون جدید اولین قانونی است که دولت NWT با این قانون تهیه کرده است شورای بین دولتیl، یک گروه تصمیم‌گیری که از تفویض اختیار به وجود آمده است و به دولت‌های عمومی و بومی اجازه می‌دهد در زمینه مدیریت اراضی و منابع همکاری کنند.

قانون جنگل چیست؟

قانون جنگل ترکیبی از قانون مدیریت جنگل و قانون حفاظت از جنگل است.

یکی از کارهای کلیدی که با توجه به الف انجام خواهد شد خلاصه زبان ساده، برای افرادی که حقوق بومیان یا معاهده دارند قانونی کردن برداشت چوب برای استفاده شخصی بدون مجوز است. با این حال، مقرراتی برای فعالیت های تجاری وجود خواهد داشت که در صورت تصویب این لایحه تدوین می شود.

کنده های چوب در داخل اجاق گاز می سوزند.
الوارها در یک اجاق چوبی در خانه بهچوک، NWT، در مارس 2022 می سوزند. یک قانون پیشنهادی حقوق مردم را برای برداشت چوب به رسمیت می شناسد و همچنین نحوه مدیریت آتش سوزی ها و جنگل ها را توضیح می دهد. (لینی لامبرینک/سی بی سی)

قانون جنگل همچنین به دولت منطقه اجازه می دهد تا برای مدیریت آتش سوزی و محافظت از مردم، جوامع و سایر ارزش های در معرض خطر اقدام کند.

این اقدامات شامل مقرراتی در مورد استفاده ایمن از آتش سوزی در جنگل، طولانی شدن تاریخ فصل آتش سوزی NWT در صورت نیاز، و الزام فعالیت های صنعتی برای داشتن برنامه های پیشگیری از آتش سوزی جنگلی خاص خود است.

مایک گراول، مدیر مدیریت جنگل منطقه، در پاسخ به سوالی از MLA کاترینا نوکلبی، MLA Slave بزرگ، گفت: «من فکر نمی‌کنم قانون جنگل مسئولیت‌های بیشتری را به جوامع اضافه کند.»

این قانون همچنین به دولت سرزمینی اجازه می‌دهد تا با سایر دولت‌ها، شرکت‌ها یا سازمان‌ها موافقت‌نامه‌های برداشت چوب منعقد کند – دری را برای دولت‌های بومی برای باز کردن جنگل‌های محلی باز می‌کند – و مستلزم آن است که یک طرح مدیریت اکوسیستم جنگلی قبل از شروع این برداشت وجود داشته باشد.

شورای بین دولتی

مقامات وزارت محیط زیست و تغییرات آب و هوایی در جلسه کمیته دائمی توسعه اقتصادی و محیط زیست در 28 آوریل گفتند که لایحه جدید مستلزم کار زیادی است.

گراول گفت که دولت NWT و یک کارگروه فنی 15 بار در طول دو سال ملاقات کردند و قبل از اینکه همه طرف ها – از جمله پنج دولت بومی – در نوامبر گذشته به اجماع برسند، هشت نسخه از این لایحه را بررسی کردند.

دود کوچکی از بالای درختان سبز در مقابل آسمان آبی مه آلود بلند می شود.
دود ناشی از یک نقطه داغ را می توان در جایگاهی از درختان زنده خارج از Wrigley در جولای 2022 مشاهده کرد. (لینی لامبرینک/سی بی سی)

ارین کلی، معاون وزیر دپارتمان محیط زیست و تغییرات آب و هوایی NWT، در همان جلسه کمیته دائمی توسعه اقتصادی و محیط زیست از روند جدید به عنوان موفقیت آمیز استقبال کرد.

او گفت: «زمان و تلاش قابل توجهی برای این لایحه صرف شده است. لایحه قانون جنگل ارائه شده به مجلس مقننه نشان‌دهنده تلاش بسیاری از مردم و سازمان‌ها و اجماع همه طرف‌ها بر اساس پروتکل است.

پیتر ردورز، نماینده دبیرخانه شورای بین دولتی در این نشست، همچنین خاطرنشان کرد که همه دولت های بومی درگیر در این فرآیند بودجه ای برای انجام این کار ندارند.

او گفت: «تعهد بسیار قوی از سوی آن دولت‌های بومی وجود دارد که تاکنون درگیر این کار بوده‌اند، صرف‌نظر از هزینه‌ها، زیرا پیامدهای آن بسیار مهم است».

کمیته در حال پذیرش بازخورد کتبی درباره این لایحه قبل از 6 ژوئن 2023 است.