مادواسکا اولین ملت قانون مالیات خود را در پاسخ به قراردادهای لغو NB اجرا می کند

ماداوااسکا اولین ملت پیش رفته و دولت نیوبرانزویک را از مالیات جمع آوری شده بر تنباکو و حشیش که در انبار فروخته می شود حذف کرده است.

می‌گوید در پاسخ به لغو یک سری توافق‌نامه‌های تقسیم درآمد مالیاتی توسط استان، ماداوااسکا قانون صدور مجوز حشیش و تنباکو خود را تصویب کرده است که به دولت گروه اجازه می‌دهد نرخ مالیاتی را برای آن محصولات تعیین کند و درآمدها را جمع‌آوری کند. رئیس پاتریشیا برنارد.

برنارد گفت: «این واقعاً مایه تاسف خواهد بود، زیرا هدف کل این توافق‌های مالیاتی ایجاد زمینه بازی منصفانه برای مالیات‌های فروش در ذخیره و خارج از ذخیره بود.

اکنون می‌توانید این کالاها را ارزان‌تر در رزرو بخرید، و احتمالاً باعث ایجاد سروصدا در میان اتاق‌های بازرگانی محلی خواهد شد.»

برنارد گفت که مالیاتی که اکنون بر تنباکو و حشیش فروخته شده در کشور اول ماداوااسکا اعمال می‌شود، به اندازه نصف نرخ محصولات مشابهی است که در خرده‌فروشی‌های همسایه خارج از رزرو فروخته می‌شوند و به ملت اول یک مزیت رقابتی می‌دهد.

زنی با رگالیای بومی بیرون ایستاده است.
پاتریشیا برنارد، رئیس کشور اول ماداوااسکا، می‌گوید قوانین مالیاتی جدید جامعه برای تنباکو و حشیش به آن مزیت رقابتی در برابر خرده‌فروشان خارج از رزرو می‌دهد. (لوگان پرلی/سی بی سی)

او گفت که قانون جدید حشیش و تنباکو تنها اولین قدم است، با برنامه‌ریزی برای معرفی قانون مشابهی که به موجب آن دولت گروه مالیات بر سوخت و الکل فروخته شده در انبار را جمع‌آوری می‌کند.

“اگر کسی تصمیم گرفت ما را به چالش بکشد، ما آماده ایم تا بر اساس قانون صدور مجوز کسب و کار خود از خود دفاع کنیم.”

این اقدام در پاسخ به پایان اخیر توافقنامه ای است که بر اساس آن استان 1.8 میلیون دلار با مادواسکا برای مالیات پرداخت شده بر تنباکو در سال های 2020-2021 تقسیم می کند.

در آوریل 2021، دولت نیوبرانزویک اعلام کرد که قراردادهای خود را با 13 جامعه ولاستوقی و میکماق که مالیات های خرده فروشی سوخت و تنباکو را بین آن جوامع و استان تقسیم می کنند، تمدید نخواهد کرد.

از سال 1994، این قراردادها به ایجاد میلیون‌ها درآمد برای آن جوامع کمک کرد، به‌ویژه ماداوااسکا اولین کشور، که بین سال‌های 2003 تا 2021، 124 میلیون دلار سوخت مشترک، تنباکو و مالیات بر فروش هماهنگ دریافت کرد.

نخست وزیر در مقابل پرچم های کانادا و نیوبرانزویک ایستاده است.
نخست وزیر بلین هیگز می گوید که توافق نامه های تقسیم درآمد مالیاتی که اکنون لغو شده اند، ناعادلانه بوده است، زیرا منجر به پیشرفت بیشتر جوامع ملل اول از دیگران شده است. (اد هانتر/سی بی سی)

نخست‌وزیر بلین هیگز لغو این توافق‌ها را با بیان اینکه این توافق‌نامه‌ها ناعادلانه هستند، توجیه کرد که منجر به شکوفایی برخی جوامع بیشتر از سایرین شد، و مدلی را پیشنهاد کرده است که در عوض بودجه استانی برای مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، کمک‌های اجتماعی و آموزش دریافت می‌کنند. خارج از استان

CBC News خواستار مصاحبه ای با هیگز در مورد قانون مالیاتی جدید ماداوااسکا و معنای آن برای دولت استانی شد، اما با آن موافقت نشد.

دیوید کلی، سخنگوی استانی، در ایمیلی گفت که هر کسب و کاری در استان موظف است مالیات را به دولت واریز کند.

کلی گفت: «برای اینکه آن تجارت در استان فعالیت کند یا در داخل استان عرضه شود، باید قوانین استان رعایت شود.

«عدم دریافت یا پرداخت مالیات بر اساس قانون مالیات بر تنباکو می‌تواند منجر به تعلیق مجوز فروشندگان خرده‌فروشی شود».

پروفسور حقوق مالیاتی می گوید حرکت منطقی است

در سال 2021، دولت نخست وزیر جاستین ترودو قصد خود را برای تعامل با کشورهای اولی که علاقه مند به اجرای مالیات بر فروش سوخت، الکل، تنباکو و حشیش به عنوان بخشی از حرکت به سوی آشتی هستند، اعلام کرد.

دولت این تعهد را در سال جاری تکرار کرد و در سند بودجه تصریح کرد: «از پاییز 2022، بحث‌های سازنده با شرکای بومی انجام شده است و جوامع بومی علاقه‌مندی خود را برای پیشبرد مشارکتی ابراز کرده‌اند.»

ورن کریشنا، استاد قانون مالیات کانادا در دانشگاه اتاوا، گفت: آخرین گام ماداوااسکا اولین ملت محصول تعهد دولت فدرال برای ایجاد چارچوبی برای جوامع بومی است که به طور مستقل از سوخت، الکل، شاهدانه و تنباکو مالیات بگیرند. .

مردی با سبیل و عینک در حالی که در دفتر نشسته صحبت می کند.
ورن کریشنا، استاد حقوق مالیات در دانشگاه اتاوا، می‌گوید که ایجاد قوانین مالیاتی برای سایر جوامع ملت اول منطقی است. (بزرگنمایی/CBC)

کریشنا گفت: «خیلی ساده، قدرت مالیات‌گیری را از استان یا دولت فدرال دور می‌کند… و آن را به جوامع بومی منتقل می‌کند، و این هدف برای تسهیل جوامع بومی مراقبت از خود و مراقبت از خود است.

کریشنا گفت که در حال حاضر چارچوبی برای اجرای قوانین مالیاتی خود برای ملل اول فراهم شده است، کریشنا گفت که دلیلی نمی بیند که جوامع دیگر از انجام همین کار خودداری کنند.

“من فکر می کنم که برای همه این جوامع منطقی به نظر می رسد که قوانین مالیاتی خود را وضع کنند، زیرا این همان هدف قانونی است که به آنها قدرت می دهد تا این کار را انجام دهند، استقلال آنها را به آنها بدهد و به آنها اجازه دهد تا خودشان را به خود تبدیل کنند. تعیین جوامع».

جوامعی که به دنبال اخراج هستند

قراردادهای تقسیم درآمد مالیاتی برای ملل اول میکماق قرار است تا پایان سال جاری منقضی شود، با این حال این توافقات از فوریه برای جوامع ولاستوکی از بین رفته است.

برنارد گفت که درآمد از دست رفته در حال حاضر برخی از جوامع ولاستوقی را مجبور کرده است تا بودجه کمک هزینه غذا و تغذیه برای ساکنان سالمندان و برنامه های مراکز جوانان را کاهش دهند.

او گفت که همچنین منجر به توقف پروژه های شش جامعه ولاستوقی و اخراج صدها کارمندی که برای دولت های مختلف گروه کار می کردند، شده است.

برنارد گفت: “کمک به حمایت از این افراد فقط بار بزرگتری بر دوش جوامع خواهد بود و… فقر در این جوامع افزایش خواهد یافت.”

CBC News از Wolastoqey Nation در نیوبرانزویک و Mi’gmawe’l Tplu’taqnn Inc.، سازمان‌هایی که جامعه‌های Wolastoqey و Mi’kmaq را نمایندگی می‌کنند، پرسید که آیا هر کشور اول دیگری قوانین مالیاتی خود را وضع کرده است، اما قبل از موعد مقرر پاسخی دریافت نکرده است.