مجمع روسای نوا اسکوشیا میکماو تیراندازی را به صید پرسود الور پیوند می دهد

RCMP در نوا اسکوشیا به دنبال تیراندازی که به گفته رهبران Mi’kmaw مربوط به صید پرسود الور نوا اسکوشیا است، حکم دستگیری یک مرد دارتموث را صادر کرده است.

RCMP می گوید که یک مرد 38 ساله اسکاسونی با شلیک گلوله در اوایل صبح چهارشنبه پس از نزاع در خانه ای در متقان، NS، جراحات جدی اما غیرتهدید جانی متحمل شد.

پلیس می گوید میچل مانت با هوندا سیویک قرمز رنگ قبل از رسیدن ماموران از خانه ای در جاده پیتر دوگاس فرار کرد.

مانت، 29 ساله، به چندین جرایم از جمله شلیک سلاح گرم با عمد و پرتاب بی احتیاطی از سلاح گرم متهم شده است.

RCMP گفت مانت و قربانی با یکدیگر آشنا هستند. بازرسان معتقدند مقتول هدف قرار گرفته است و این یک حادثه تصادفی نبوده است.

این حادثه باعث شد که مجمع روسای نوا اسکوشیا میکماو روز جمعه بیانیه‌ای منتشر کند و در آن وزارت شیلات و اقیانوس‌ها را به سوء مدیریت ماهیگیری از طریق ناکامی در محافظت از ماهیگیران بومی از برداشت قانونی در رودخانه‌های بخش جنوبی استان متهم کرد.

چهار کشور اول Mi’kmaw به توافقاتی با DFO برای برداشت 1200 کیلوگرم الور – یا بچه مارماهی – به منظور به رسمیت شناختن حق معاهده خود برای کسب درآمد معتدل از ماهیگیری به توافق رسیده اند. الورها می توانند تا 5000 دلار در هر کیلوگرم بفروشند. آنها به صورت زنده به آسیا فرستاده می شوند و برای غذا رشد می کنند.

یکی از اعضای یک گروه حفاظت، الورها را داخل سطلی با تور می‌اندازد.
یکی از اعضای یک گروه حفاظت از حیوانات در سال 2019 به عنوان بخشی از تحقیق در رودخانه شرقی در نزدیکی چستر، NS، الورها را داخل سطل می برد. (ریچارد کاتبرتسون/سی‌بی‌سی)

رئیس جرالد تونی، رئیس شیلات در مجمع روسای نوا اسکوشیا میکماو، گفت که مجمع قبلاً نگرانی‌های خود را به DFO در مورد ایمنی برداشت‌کنندگان خود در این منطقه ابراز کرده است، “اما ما مطمئناً پیش‌بینی نمی‌کردیم که اوضاع به این بدی پیش برود. به این سرعت.”

تونی گفت: “DFO موظف است ماهیگیری ما را در آن رودخانه های مشخص شده ایمن کند. به وضوح از حادثه دیروز، می توانیم متوجه شویم که DFO باید برای اطمینان از ایمنی آب و اطمینان از رعایت اقدامات حفاظتی و حفاظتی اقدامات بیشتری انجام دهد.” در انتشار.

اسکاسونی یکی از چهار منطقه کسپوکویتک اولین کشوری نیست که توسط DFO مجوز ماهیگیری الور با معیشت متوسط ​​را صادر کرده است.

هیچ شواهدی از تیراندازی مرتبط با ماهیگیری وجود ندارد: RCMP

سخنگوی RCMP Cpl. کریس مارشال می‌گوید کوه‌های کوهستانی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تیراندازی مستقیماً با صید الور مرتبط بوده است، ندارند.

مارشال به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «به بازرسان ما هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است که این حادثه را به صید الور مرتبط کند و ما در حال حاضر در آن هستیم.

دارندگان مجوزهای تجاری الور برای سال‌ها شکایت کرده‌اند که افراد بومی و غیربومی به‌طور غیرقانونی از رودخانه‌هایی که منحصراً توسط DFO به آنها اختصاص داده شده است، ماهیگیری می‌کنند.

در سال 2020، DFO پس از هجوم ماهیگیران Mi’kmaw که توانایی مدیریت آن را تحت تأثیر قرار داد، کل صید الور دریایی را تعطیل کرد.

به گزارش سی‌بی‌سی نیوز، اگرچه RCMP ارتباطی بین تیراندازی و ماهیگیری الور پیدا نکرده است، جویس موری، وزیر شیلات، در یک جلسه اضطراری روز پنجشنبه نگرانی‌های روسای را مورد بحث قرار داد.

این وزارتخانه گفت که افسران حفاظت و حفاظت و RCMP آن در زمینی برای گشت زنی در چندین “مناطق با علاقه” در جنوب نوا اسکوشیا حضور خواهند داشت.

سهمیه به میکماق منتقل شد

در سال‌های 2022 و 2023، DFO 14 درصد از سهمیه تجاری را به چهار کشور اول کسپوکویتک منتقل کرد: آکادیا، دره آناپولیس، رودخانه خرس و گلوسکپ.

DFO همچنین می‌گوید که برای جلوگیری از صید غیرقانونی الور قوانین را افزایش داده است.

لورن سانکی، سخنگوی DFO در بیانیه‌ای گفت: «افسران شیلات در رودخانه‌ها گشت‌زنی می‌کنند، تأسیسات نگهداری را بازرسی می‌کنند و در فرودگاه‌ها، گذرگاه‌های مرزی و سایر نقاط خروجی نظارت و بازرسی انجام خواهند داد تا از رعایت مقررات مربوط به برداشت و فروش الور اطمینان حاصل کنند.» CBC News اوایل این هفته.

در انتشار این گزارش، روسای جمهور گفتند که در هفته‌های اخیر گروه‌های زیادی از افراد غیربومی برای برداشت جوجه‌ها به رودخانه‌های کسپوکویتک رفته‌اند، از جمله آن‌هایی که از تله‌های ماهی با مرگ و میر بالا به نام شبکه‌های fyke استفاده می‌کنند، که نگرانی‌های جدی در مورد حفاظت را برانگیخته است که به نظر می‌رسد DFO ناتوان یا تمایلی به کنترل نداشته باشد.

تونی گفت: “به نظر می رسد DFO برای کنترل فعالیت های برداشت غیرقانونی الورها و اطمینان از مصون ماندن ماهیگیران Kespukwitk ما از خشونت کار چندانی انجام نمی دهد. این غیرقابل قبول است و زمان آن رسیده است که افسران فدرال اقداماتی را برای اطمینان از ایمنی همه انجام دهند.”

این انتشار به حضور دروگرهای بومی غیرمجاز اشاره نکرد.

DFO پس از انتشار این داستان بیانیه ای ارسال کرد.

شیلات و اقیانوس‌های کانادا از حادثه متقان آگاه است. لطفاً سؤالات مربوط به تحقیقات را به RCMP ارسال کنید. خشونت که ایمنی برداشت‌کنندگان، مردم و افسران ما را به خطر می‌اندازد، تهدیدی برای مدیریت و کنترل صحیح ماهیگیری است. ممکن است نیاز به اقدامات اضافی داشته باشد.

“ایمنی و امنیت همه دست اندرکاران شیلات اولویت اول DFO است. DFO به همکاری نزدیک با آژانس ها و بخش های شریک ما برای ترویج یک ماهیگیری صلح آمیز و منظم و با RCMP و پلیس محلی برای نظارت و رسیدگی به جنایات ادامه خواهد داد. فعالیت.”