به دنبال یک تصادف مرگبار در بروکنهد اوجیبوی نیشن در ماه گذشته، محدودیت سرعت در بزرگراه 59 از طریق جامعه به 50 کیلومتر در ساعت کاهش یافت.
محدودیت سرعت جدید از چهارشنبه اجرایی شد.
“برای ما این لحظه کمی تلخ و شیرین است، با توجه به این واقعیت که ما اخیراً آخرین تراژدی خود را در منطقه Brokenhead Ojibway Nation داشتیم. [with] با احترام به عضو جامعه ما که در بزرگراه مورد اصابت قرار گرفت.» رئیس گوردون بلوسکی گفت.
البته خانواده هنوز در غم و اندوه هستند و دعای ما بر آنهاست.»
در 20 آوریل، لری هاج در حال قدم زدن در کنار بزرگراه بود که با او برخورد کرد. راننده متواری شد و هاج در صحنه تصادف جان باخت.
بلوسکی میگوید یک روز پس از تصادف از طرف محافظهکار پیشرو MLA جف وارتون تماس گرفت.
“او می گوید که ما اکنون در این مورد کاری انجام خواهیم داد، [I’m] بلوسکی گفت که واقعاً تحت تأثیر این چرخش قرار گرفتم.
ایمنی بزرگراه ها از زمانی که Bluesky در سال 2022 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، اولویت اصلی بوده است.
“این اولین چیزی بود که ما اساساً در مورد آن با استان صحبت کردیم، با تعدادی از وزرا، رسیدگی به محدودیت سرعت و شروع به بررسی ارتقاء… تا بزرگراه ما برای جامعه ما کمی ایمن تر شود.” بلوسکی گفت.
در بیانیه ای به CBC، دفتر وزیر حمل و نقل و زیرساخت دویل پینویک می گوید که “اولویت اول استان ایمنی جاده ها است.”
در ادامه بیانیه آمده است: «بعد از تصادف غمانگیز در بزرگراه 59… ملت Ojibway به سازمان حملونقل و زیرساخت منیتوبا تماس گرفت و درخواست اقدام فوری برای کاهش محدودیت سرعت در منطقه کرد.
در حالی که تغییر محدودیت سرعت اولین گام خوب است، Bluesky میگوید راننده خودرو هنوز شناسایی نشده است.
بلوسکی گفت: “ما هنوز در غم از دست دادن یکی از اعضای جامعه هستیم، اما در عین حال خانواده هیچ تعطیلی ندارد.”
“درک من [is] اکنون یک خودروی مشکوک وجود دارد، [they’re] هنوز به نوعی امیدواریم که … مردم پاسخگو باشند.”
مشاوره بیشتر برای بهبود ایمنی بزرگراه مورد نیاز است
فراتر از تغییر محدودیت سرعت، استان میگوید که قصد دارند با «ملت بروکنهد اوجیوی» تعامل بیشتری داشته باشند تا در مورد بهبودهای طولانیمدت در این منطقه گفتگو کنند.
بلوسکی میگوید که هیچ شانهای در مسیر بزرگراهی که از ملت بروکن هد اوجیبوی میگذرد وجود ندارد.
او میخواهد بخش بزرگراهی را که از میان محلهاش روشن میشود ببیند و گذرگاههای عابر پیاده نصب شود.
بلوسکی گفت: “اگر این چیزها اجرا می شد… شاید ما در مورد چیزی که در مورد آن صحبت می کنیم صحبت نمی کردیم.”