محقق بریتیش کلمبیا پروژه مستندسازی مرگ بومیان در بازداشتگاه پلیس را آغاز می کند

یک محقق مستقل خواستار شفافیت بیشتر در مورد مرگ و میر در بازداشتگاه پلیس در بریتیش کلمبیا است و می‌گوید که این مرگ‌ها به طور نامتناسبی بر مردم بومی تأثیر می‌گذارند.

لئونارد کلر کانینگهام، محققی که مرگ بومیان را مستند کرده است افرادی که ده ها سال در بازداشت هستند و تحقیق مشترک در مورد خشونت علیه کارگران جنسی در ونکوور، سه شنبه کنفرانس خبری برای راه اندازی آن برگزار کرد در منافع عمومی نیست سایت اینترنتی.

این شامل آمار مربوط به مرگ و میر در بازداشتگاه، و ویدئوهایی از مرگ های قبلی مربوط به افراد بومی است.

او می‌گوید که عنوان وب‌سایت از یکی از دلایل رد شدن درخواست‌های متعدد آزادی اطلاعات او در مورد مرگ‌های حین بازداشت ناشی می‌شود – این که این درخواست‌ها «به نفع عمومی نبودند».

چندگانه تجدید نظر می کند به گفته محقق، به دفتر کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی در مورد درخواست ها شکست خورده است.

کلر کانینگهام به Belle Puri، میزبان مهمان CBC گفت: “من فکر می کنم همه معتقدند که موارد خاص نیاز به بررسی بیشتری دارند.” در ساحل.

کلر کانینگهام می‌گوید در چند هفته آینده اطلاعاتی را از اعضای خانواده افرادی که در بازداشت پلیس جان خود را از دست داده‌اند درخواست خواهد کرد و با همکاران خود برای انتشار توصیه‌هایی برای نیروهای پلیس و ارگان‌هایی مانند خدمات پزشکی قانونی BC و وزارت امنیت عمومی همکاری خواهد کرد.

کنفرانس خبری کلر کانینگهام در مورد این پروژه آغاز شد صد و پنجاهمین سالگرد تأسیس RCMP در کانادا. فشار برای شفافیت بیشتر در زمانی انجام می شود که نظارت بیشتر بر آن وجود دارد ادعایی نژادپرستی سیستماتیک در نیروهای پلیس BC

در ساحل6:46بررسی مرگ و میر بومیان در بازداشتگاه پلیس در BC

محقق مستقل، لئونارد کلر کانینگهام، می‌خواهد چند مورد مرگ بومیان تحت بازداشت پلیس در بریتیش کلمبیا به طور “درست” بررسی شود و توضیح رسمی مبنی بر اینکه جزئیات بیشتر به طور عمومی شناخته نشده است را نمی پذیرد زیرا “به نفع عمومی نیست”.

او گفت: “نه در منافع عمومی نمونه ای از اشتیاق عمومی برای ایجاد تغییر موثر است. من فکر می کنم ما در اینجا فرصت خوبی برای ارائه برخی توصیه های اساسی داریم.”

در حالی که بسیاری از تحقیقاتی که این پروژه از آنها استفاده می کند قبلاً مستند شده است – مانند پانل بررسی مرگ پزشکی قانونی 2019 که نشان می دهد افراد بومی بیش از حد در مرگ های زندان حضور دارند – برخی از یافته های او قبلا فاش نشده بود.

به عنوان مثال، وقتی به مرگ افراد ملل اول نگاه می‌کنیم که بین سال‌های 1993 تا 2003 قبل از میلاد در زندان بودند، این پروژه نشان داد که 60 درصد از این مرگ‌ها در بازداشت پلیس اتفاق افتاده است.

عدالت ترمیمی مورد نیاز: مدافع بومی

درخواست ها برای شفافیت بیشتر در مورد مرگ و میر در حبس توسط اولین ملل در پیش از میلاد، از جمله Witset First Nation، که اعضای آن تکرار شده است. جرد لوندز و دیل کالور هر دو پس از تعامل با RCMP مردند.

نورم لیچ، مدیر اجرایی سابق مرکز پلیس محلی بومیان ونکوور، می‌گوید که مدل پلیس کانادا مردم بومی را درک نمی‌کند و نیاز به بازنگری اساسی دارد.

لیچ گفت: «اگر کانادا واقعاً خواهان یک نیروی پلیس ملی است که بازتابی از درک مدرن از عدالت باشد، پس باید از اول شروع کند. همه آن تعاریف و مفاهیم عدالت که در ابتدا بر اساس آن ساخته شد، قدیمی و قدیمی هستند و به سادگی ناعادلانه هستند.»

تماشا | خانواده مردی که در حین دستگیری جان خود را از دست داده سیستم حقوقی را زیر سوال می برند:

خانواده دیل کالور از تأخیر برای متهم کردن افسران پلیس سؤال می کنند

خانواده دیل کالور، یک مرد بومی بریتیش کلمبیا که در سال 2017 در بازداشت پلیس جان باخت، این سوال را مطرح می‌کنند که چرا طرح اتهامات جنایی علیه پنج افسر RCMP در ارتباط با مرگ او اینقدر طول کشیده است.

لیچ موافقت کرد که نیروهای پلیس باید در مورد افرادی که در حبس خود جان خود را از دست می دهند، شفافیت بیشتری داشته باشند، اما گفت که تردید دارد چرا که داده ها “شرم آور و شرم آور” است.

او می گوید که داده ها این را نشان می دهد عدالت احیا کننده باید الگوی پیش رو باشد نه مدل های تنبیهی عدالت که بر افراد گرفتار در چرخه های تروما تأثیر می گذارد.

CBC News برای اظهار نظر با دفتر کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی و اداره پلیس ونکوور تماس گرفته است.