مخاطبان دعوت شده بودند تا فرهنگ بومی را در نمایش کاباره متیس جشن بگیرند

نوع جدیدی از اجرا در ونکوور روی صحنه می رود تا آهنگ ها و داستان های متیس را به نمایش بگذارد.

یک گروه آکوستیک برای اجرا به هنرمند متیس مستقر در ونکوور، آندریا منارد، ملحق خواهد شد روبابو، اجرای کاباره متیس با آهنگ هایی که مضامین اتحاد، عشق و حقیقت و آشتی را بررسی می کند.

منارد گفت: “Rubaboo” یک کلمه Michif است که به معنای “سوپ” است… روبابو من هستم و فرهنگ متیس است زیرا ما همچنین ترکیبی از زبان های مختلف، مکان های مختلف، مردم مختلف هستیم.”

من می‌خواستم آن کلمه، آن طعم و آن روح غذای میشیف، ضیافت در یک نمایش جمع شود.»

منارد می‌گوید این نمایش راهی است که او از طریق موسیقی و آواز مردم را به سمت آشتی راهنمایی می‌کند.

او می‌گوید امیدوار است این تولید باعث شود مخاطبان عاشق فرهنگ و هنر بومی شوند، و “با این ایده که امید وجود دارد، فرصتی برای ما وجود دارد که این کار را با هم انجام دهیم.”

چهار اجرا کننده روی صحنه ایستاده اند و طبل های دستی را در دست گرفته و در میکروفون آواز می خوانند.  پشت آنها، صحنه با طراحی پیچیده ای از چرخش و دایره تزئین شده است.
آندریا منارد (سمت چپ) می‌گوید روبابو یک کلمه میشیف است که به معنای سوپ است و توضیح می‌دهد که نمایش سوپی از داستان‌ها و آهنگ‌هایی است که ترکیب منحصربه‌فرد فرهنگ متیس را منعکس می‌کند. (دالیا کاتز)

شفا و امید

منارد توصیف می کند روبابو به عنوان ترکیبی از عناصر هنری که نسخه او از اجرای کاباره را تشکیل می دهد، که به طور سنتی شامل موسیقی، آهنگ، رقص یا نمایش است و در یک اتاق غذاخوری یا میخانه برگزار می شود.

او گفت: “من آن را کاباره می نامم زیرا داستان سرایی است، آواز خواندن است، مقدس است.”

او گفت که اجرای 90 دقیقه ای زمانی آغاز شد که دنیس گارنهوم، مدیر هنری تئاتر بزرگ در لندن، انترنتی، به او پیشنهاد افتتاحیه نمایش جدید را داد.

منارد می افزاید که علاقه ای به ایجاد نمایشی به خاطر آن نداشت، اما تصمیم گرفت از این فرصت برای آشتی بیشتر و آموزش مردم در مورد تاریخ متیس استفاده کند.

او با اشاره به شورش شمال غرب علیه دولت کانادا گفت: «هنوز افراد زیادی هستند که چیزی در مورد سیستم مدارس مسکونی نمی‌دانند… از اینکه چرا مردم متیس در سال 1885 مقاومت کردند.»

“من می خواستم کسی باشم که تحصیلات را بیشتر کند و شفقت را گسترش دهد.”

زنی با پیراهن سفید و دامن بلند آبی روی صحنه ایستاده و در میکروفون آواز می خواند.  دستانش با روسری قرمز روی شانه هایش دراز شده است.
منارد می‌گوید از پلتفرم خود با روبابو استفاده می‌کند تا مردم را در مورد تاریخ متیس آموزش دهد و به آنها فضایی بدهد تا فرهنگ و هنر بومی را دوست داشته باشند. (دالیا کاتز)

منارد می افزاید که بسیاری از تولیدات سریال در طول همه گیری همه گیر انجام شد، که الهام بخش او شد تا نمایشی را برای الهام بخشیدن و گسترش احساسات شادی ترتیب دهد.

او گفت: “این در مورد التیام زخم های جمعی ما است… من می خواهم مردم با امید دور شوند.”

او افزود: «من می‌خواهم این دنیا را جای بهتری نسبت به زمانی که وارد آن شدم ترک کنم، و بهترین راهی که می‌دانم، گفتن آهنگ و داستان است.»

تماشا | آندریا منارد الهام بخش را به اشتراک می گذارد روبابو:

مجری بریتیش کلمبیا از ایجاد کاباره متیس الهام می‌گیرد

آندره منارد، اجراکننده متیس، Rubaboo، اجرای کاباره متیس را برای کمک به مردم برای بهبود و یادگیری بیشتر در مورد تاریخ بومی در زمان حقیقت و آشتی ایجاد کرد.

اتاق برای اشتراک گذاری

گارنهوم می گوید روبابو داستان های مختلفی را با استفاده از عناصر طبیعی زمین، باد، آتش و آب بیان می کند.

او می‌گوید، اما قلب نمایش واقعاً از تجربه‌ی زندگی‌شده خود منارد نشأت می‌گیرد.

گارنهوم گفت: “برای من خیلی واضح است که آندریا می خواهد یک پل باشد… او می خواهد مردم دور هم جمع شوند و داستان او را بشنوند. نوبت او است.”

“شما می توانید به تجربه شخصی شخصی از زندگی در این سیاره گوش دهید و با آندریا ارتباط برقرار کنید. نه یک ایده، بلکه یک شخص.”

او می افزاید که این مهم است که به هنرمندان بومی فضایی داده شود تا هنر و داستان خود را با مخاطبان مختلف به اشتراک بگذارند.

این نمایش که در اوایل سال جاری در لندن، انترناسیونال افتتاح شد، در حال حاضر تا 30 آوریل در صحنه جزیره گرانویل ونکوور اجرا می شود. گارنهوم می گوید که نمایش سال آینده در ادمونتون خواهد بود و برنامه هایی برای گسترش بیشتر در آینده دارد.