مدیر شیلات Wolastoqey می گوید که تعطیلی ماهیگیری Elver “تخریب امید” است

یکی از مردان ولاستوقی می‌گوید که هزاران دلار برای ماهیگیری برای الورها (بچه مارماهی‌ها) هزاران دلار خرج کرده است و نگران است که پس از تعطیلی دولت فدرال ماهیگیری الور در آخر هفته گذشته، نتواند آن پول را پس بگیرد.

شیلات و اقیانوس‌های کانادا (DFO) پس از گزارش‌هایی مبنی بر خشونت و صید بیش از حد توسط برداشت‌کنندگان غیرمجاز، صید الور در نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا را در 15 آوریل به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفاظت و ایمنی به مدت 45 روز تعطیل کرد.

امسال اولین باری بود که برنت ساکوبی تلاش کرد تا از این صنعت سودآور سود ببرد، به طوری که قیمت آن در سال 2022 به 5000 دلار در هر کیلوگرم رسید.

ساکوبی که اهل بیلیک، کینگسکلیر اولین کشور، در 13 کیلومتری غرب فردریکتون است، گفت: “من چهار بچه دارم و دهان زیادی برای تغذیه دارم.”

مردی بومی با کلاه قرمزی نشسته است.
برنت ساکوبی تحت سهمیه جامعه خود برای الورها ماهیگیری می کرد. (برنت ساکوبی/فیسبوک)

او گفت که داستان هایی از دوستانش شنیده است که ماهیگیری چقدر عالی است، بنابراین پولی را در تورهای غوطه وری، آبگیرها، کولرها و گاز سرمایه گذاری کرده تا به خورها سفر کند.

ساکوبی یک سوم سهمیه 1.5 کیلوگرمی خود را قبل از تعطیلی به دست آورد.

ساکوبی گفت که در رودخانه‌هایی که ماهیگیری می‌کند هیچ خشونتی ندیده است و می‌خواهد رهبری بومی، صنعت تجاری و دولت را ببیند که برای بازگشایی ماهیگیری گرد هم می‌آیند.

ساکوبی گفت: “همه ما در زندگی خود به ثبات مالی نیاز داریم و همه ما به این امنیت نیاز داریم.”

در سال های اخیر ارزش صید الور افزایش یافته است. الورها یا بچه مارماهی ها به بازارهای چین و ژاپن فروخته می شوند، جایی که برای غذا تا بزرگسالی بزرگ می شوند. فصل الور معمولاً از اواسط مارس تا ژوئن ادامه دارد.

پاتریک پولچیز، مدیر شیلات بیلیک، گفت که 68 نفر برای برداشت جوجه ها برای جامعه او ثبت نام کرده اند.

او این تعطیلی را “نابودی امید برای بسیاری از مردم” خواند.

پولچیس گفت که به کشور ولاستوقی 750 کیلوگرم سهمیه برای تقسیم بین شش جامعه خود اختصاص داده شد.

پولچیس گفت که سهمیه 103 کیلوگرمی جامعه او در تضاد کامل با سهمیه بیش از 1000 کیلوگرمی اختصاص داده شده به یک مجوز تجاری است. 9 مجوز تجاری در آتلانتیک کانادا وجود دارد.

در سال 2012، مارماهی آمریکایی توسط کمیته وضعیت حیات وحش در خطر انقراض در کانادا در معرض تهدید ارزیابی شد، به همین دلیل است که میکماو، بزرگ گوردون لابیلویز، تعطیلی را تحسین می کند.

مردی بومی پشت یک سکو ایستاده است.
گوردون لابیلویس، پیر میکما، تعطیلی صید الورها را به مدت 45 روز تحسین می کند. (نلسون ابر)

لابیلویس، از Ugpi’ganjig، Eel River Bar First Nation، در 250 کیلومتری شمال مونکتون، گفت: “اگر آنها … داده هایی برای حمایت از کاری که انجام می دهند دارند، فکر می کنم آنها کار درستی انجام می دهند.”

او گفت که متخصص نیست، اما می‌تواند روی جمعیت مارماهی‌ها تأثیر بگذارد، مانند تغییرات آب و هوایی و توسعه، او ترجیح می‌دهد روند ماهیگیری مارماهی را کاهش دهد تا بتوان جمعیت را مطالعه کرد.

او گفت که احساس می‌کند هر گونه دروگر معیشت متوسط ​​تحت تأثیر قرار می‌گیرد و گفت که مصالحه در اولویت قرار دادن منافع بومی در مورد مارماهی‌ها در حال حاضر است.