مردم بومی جزئیات برخوردهای خشونت آمیز با پلیس Thunder Bay را در شکایات حقوق بشری شرح می دهند

هشدار: این داستان حاوی تصویری است که ممکن است برای برخی از خوانندگان ناراحت کننده باشد.

مردم بومی ساکن در خلیج تاندر، انترناسیونال، در مورد برخوردهای اخیر با پلیس شهری صحبت می کنند که از آنها به عنوان خشونت پلیس توصیف می شود، و آنها خواستار توقف خشونت هستند.

جان سمرلینگ، 61 ساله، مرد متیس از تاندر بی، در میان کسانی است که صحبت می کند.

روز چهارشنبه، TBPS Const. رایان دوگرتی توسط واحد تحقیقات ویژه انتاریو (SIU) به یک مورد حمله به سمرلینگ متهم شد.

سمرلینگ در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: “من به دنبال پلیس Thunder Bay هستم تا او را اخراج کند. او نباید در هر نوع مقامی باشد.” او کار خود را به درستی انجام نمی داد. او زمانی که نیاز به زور نبود، از زور استفاده می کرد.

CBC News از بخش روابط رسانه ای سرویس پلیس Thunder Bay (TBPS) برای مصاحبه با Dougherty درخواست کرد، اما پاسخی دریافت نکرد. ما همچنین خواستار مصاحبه در مورد موارد دیگری شدیم که در شکایات حقوق بشر اخیراً ثبت شده است، اما در عوض پاسخ‌های کتبی دریافت کردیم.

طبق بیانیه سخنگوی TBPS، اسکات پارادیس، داویرتی اکنون در “وظایف اداری غیر خط مقدم” است.

درخواست پاسخگویی در میان تعدادی از اتهامات و تحقیقات در حال انجام SIU و شکایات حقوق بشری توسط مردم بومی در مورد استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس شهر – و همچنین نگرانی های برجسته در مورد برخورد پلیس با موارد مرگ ناگهانی مربوط به افراد بومی انجام می شود.

سمرلینگ چهار ضربه به سرش زد و می‌گوید هنوز ضربه مغزی دارد

سمرلینگ گفت، یک روز عصر در اوایل نوامبر 2022، افسران TBPS به خانه سمرلینگ آمدند تا سلامت روانی خود را بررسی کنند، سمرلینگ گفت، پس از اینکه او اوایل همان روز شغل خود را از دست داده بود.

سمرلینگ و همسرش هر دو به افسران گفتند که او هیچ خطری برای خودش ندارد، اما پلیس گفت که او باید به بیمارستان برود، به همین دلیل او را دستبند زده و به بیمارستان منطقه ای Thunder Bay منتقل کردند.

این مرد 61 ساله گفت که بیش از یک ساعت در بیمارستان منتظر ماند بدون اینکه توجهی به او شود، بنابراین تصمیم گرفت که آنجا را ترک کند و به خانه برود. سمرلینگ گفت که او در خیابان اولیور راه می‌رفت که ناگهان یک ماشین پلیس ایستاد و دوگرتی پیاده شد.

سمرلینگ گفت: “پلیس به پیاده رو رفت. دوربین او خاموش بود. رادیو او کار نمی کرد، بنابراین او من را کتک زد و سپس گفت که من جنگنده بودم و می توانست من را به حمله متهم کند.”

بینی ام را شکست و ضربه مغزی به من وارد کرد. من را با اضطراب زیادی نیز رها کرد. من حتی از خانه ام بیرون نمی روم مگر اینکه کسی با من باشد.– جان سمرلینگ، ساکن متیس ساکن Thunder Bay، Ont.

گزارش پلیس که توسط سی‌بی‌سی نیوز به دست آمده است، می‌گوید که رادیو قابل حمل دوگرتی کار نمی‌کند، و این افسر “دوربین فرسوده بدنش را در آغاز تعامل خود فعال نکرده است.”

در این گزارش که توسط دوگرتی تهیه شده است، آمده است که این افسر چندین بار از سمرلینگ خواسته تا دستانش را روی خودروی پلیس بگذارد. گزارش می افزاید، وقتی سمرلینگ امتناع کرد، “برای امنیت سمرلینگ، پاسبان دوگرتی کت سمرلینگ را در دست گرفت و پس از کشمکشی کوتاه، سمرلینگ زمینگیر شد و روی پشت او فرود آمد.”

در این گزارش آمده است که مبارزه ادامه یافت تا اینکه دوگرتی چهار بار با مشت بسته به سر سمرلینگ ضربه زد.

سمرلینگ محتویات گزارش پلیس را رد کرد و گفت که او به درخواست افسر مبنی بر قرار دادن دستانش روی ماشین پلیس قبل از اینکه دوگرتی “به من پرید و چهار مشت به سرم زد” دنبال می کرد.

مردی به دوربین خم می شود تا چشم کبودی را نشان دهد و روی چانه اش خراشیده شود.
سمرلینگ چند روز پس از آن که یک افسر پلیس Thunder Bay با مشتی بسته به صورت او چهار ضربه مشت زد که منجر به شکستگی بینی و ضربه مغزی شد، عکس گرفت. (ارسال شده توسط جان سمرلینگ)

سمرلینگ سپس در آن شب برای بار دوم دستبند زده شد و به بیمارستان بازگردانده شد و او گفت که برای مدتی در بند نگه داشته شده است. پسرش آمد تا او را بردارد و بعداً صبح او را به خانه آورد.

سمرلینگ به سی‌بی‌سی نیوز گفت: “او بینی من را شکست و ضربه مغزی به من وارد کرد. این نیز باعث اضطراب شدید من شد. من حتی از خانه‌ام بیرون نمی‌روم مگر اینکه کسی همراهم باشد.”

“این یک حمله غیرضروری بود، آن استفاده غیرضروری از زور. به شدت روی من تأثیر گذاشته است، از نوامبر کار نکرده ام.”

شش ماه بعد، سمرلینگ گفت که هنوز علائم ضربه مغزی را تجربه می کند. او به دادگاه حقوق بشر انتاریو (HRTO) علیه پلیس به دلیل رفتار با آنها شکایت کرده است و خواستار پایان دادن به خشونت پلیس علیه مردم بومی در شهر شده است.

انتظار می‌رود دوگرتی در 23 مه به دلیل اتهامات مطرح شده توسط SIU در دادگاه حاضر شود.

TBPS می گوید پلیس باید دوربین های بدن را در ملاء عام فعال کند

در پاسخ به سؤالات CBC News، سخنگوی TBPS، اسکات پارادیس گفت که آنها نمی توانند در مورد این مورد خاص اظهار نظر کنند زیرا SIU به دستور خود استناد کرده است.

به طور کلی، پارادیس گفت که افسران طبق سیاست و آموزش مداوم موظفند دوربین های بدن خود را هنگام تعامل با مردم فعال کنند.

وی با بیان اینکه تصمیمات مربوط به اقدامات انضباطی علیه افسرانی که توسط SIU مورد رسیدگی یا اتهام قرار می گیرند، به صورت موردی اتخاذ می شود، افزود: “اکثر تحقیقات SIU علیه افسران TBPS منجر به اتهام نمی شود.”

زن می گوید هویت اشتباه منجر به دستگیری می شود

تانیا رابینسون در فوریه 2023 شکایت خود را به HRTO تسلیم کرد و مدعی شد که افسران علیه او تبعیض قائل شده اند زیرا او اولین ملت است و در مسکن یارانه ای زندگی می کند.

در 25 سپتامبر 2022، رابینسون با هم اتاقی و سگش در خانه در آپارتمان خود بود، که شش افسر TBPS شروع به ضربه زدن و لگد زدن به در کردند و با فریاد از آنها خواستند در را باز کنند.

رابینسون به سی‌بی‌سی نیوز گفت که پلیس اغلب در پاسخ به حوادث به ساختمان آپارتمان آنها می‌آید، اما او و هم اتاقی‌اش می‌ترسیدند در را باز کنند، زیرا افسران با شدت تلاش می‌کردند داخل شوند.

او گفت که در نهایت، نیروهای امنیتی در ساختمان رابینسون را باز کردند، افسران وارد آپارتمان شدند و بلافاصله رابینسون را در دستبند قرار دادند و گفتند که او به دلیل حمله با یک سلاح مرگبار دستگیر شده است. رابینسون در حین دستگیری گفت که افسر مدام او را با نام اشتباه صدا می‌کرد.

“آنها حتی نام من را نمی دانستند. آنها نام من را در آپارتمان نپرسیدند. آنها از من نامم را نپرسیدند تا زمانی که حقوقم را در پایین خوانده بودند. [police car] بیرون از ساختمان آپارتمان، او گفت.

من ضربه روحی خوردم. من واقعاً در کنار خودم بودم.– تانیا رابینسون، که یک شکایت حقوق بشری علیه TBPS ارائه کرد

پلیس رابینسون را به ایستگاه پلیس برد، جایی که او گفت که بیش از پنج ساعت را سپری کرده است تا اینکه بدون هیچ اتهامی آزاد شود – زیرا رابینسون گفت پلیس فرد اشتباهی را دستگیر کرده است.

رابینسون گفت: “من آسیب دیدم. من واقعاً در کنار خودم بودم.”

پارادیس گفت که پلیس در حال پاسخگویی به گزارش هایی است مبنی بر اینکه دو زن درگیر یک درگیری فیزیکی که شامل ضربات چاقو نیز بوده است. هنگامی که آنها رسیدند، پلیس یک زن را با جراحات جدی و همچنین رد خونی که آنها را به “یک خانه نزدیک” هدایت کرد، پیدا کرد.

پارادیس گفت که رد خون، همراه با اطلاعات دیگر در محل، مأموران را به این باور رساند که فردی در آپارتمان رابینسون است که از جراحات جدی رنج می برد. هنگامی که نیروهای امنیتی در را باز کردند، پارادیس گفت که افسران درگیری فیزیکی کوتاهی با مردی – هم اتاقی رابینسون – که بعداً به دلیل ممانعت از یک افسر پلیس دستگیر شد، درگیر شدند.

پارادیس گفت که یک “مظنون زن” نیز بازداشت شد، اما پس از تحقیقات بیشتر بدون قید و شرط آزاد شد.

رابینسون در شکایت حقوق بشری خود که ثبت شده اما هنوز در HRTO پردازش یا آزمایش نشده است، به دنبال غرامت 250,000 دلاری و عذرخواهی عمومی از پلیس و هیئت نظارت آن است.

چندین اتهام اخیر دیگر، تحقیقات علیه افسران TBPS

این دو شکایت حقوق بشری در بحبوحه تعدادی دیگر از اتهامات و تحقیقات اخیر در مورد تعاملات پلیس شهر با مردم بومی در خلیج تاندر صورت می گیرد.

در مارس 2023، پاسبان پیتر هاس به اتهام رفتار بی‌اعتبار، سرکشی و رفتار غیرقانونی/غیرضروری در پی حادثه‌ای که شامل یک مرد بومی ناشناس بود، به اتهامات قانون خدمات پلیس اعتراف کرد.

بر اساس اسناد جلسه انضباطی، هاس در طول تعامل خود با مرد در یک پناهگاه اتوبوس “پرخاشگر، کنترل‌کننده، سوء استفاده‌کننده و کاملاً غیرحرفه‌ای” بود و در نهایت تنزیل موقتی دریافت کرد و به آموزش‌های انضباطی نیاز داشت.

CBC News همچنین دریافته است که SIU در آوریل 2023 تحقیقات دیگری را در مورد افسران TBPS پس از تعامل با گلن کواندیبنز، 33 ساله که باعث شکسته شدن دست او شد، آغاز کرد. Kwandibens یکی از اولین ملل ساکن Thunder Bay است.

وکیل کواندیبنس، شانتل برایسون، به سی‌بی‌سی تأیید کرد که پرونده او در حال بررسی است و او در حال برنامه‌ریزی برای طرح شکایت حقوق بشری است. سخنگوی SIU گفت که آنها اسامی افراد آسیب دیده را بدون رضایت آنها منتشر یا تایید نمی کنند.

برایسون در مصاحبه ای با وی گفت: “حوادثی که توسط قربانیانی که ما نمایندگی می کنیم، چه تحت پوشش تحقیقات SIU باشند و چه نباشند، توصیف شده توسط قربانیانی که ما آنها را نمایندگی می کنیم، همچنان سطحی از توهین نژادی و خشونت غیرقابل توجیه را نشان می دهد که توسط یک عضو جامعه غیر بومی تجربه نمی شود.” اخبار سی بی سی

برایسون نماینده Semerling، Robinson و Kwandibens، همراه با تعدادی از افسران پلیس فعلی و سابق و کارمندان غیرنظامی است که شکایت های حقوق بشری خود را علیه رهبری و هیئت نظارت TBPS ارائه کرده اند.

عکس مرد جوانی که کودکی را بر پشت خود حمل می کند.
آرون لون، پدر یک فرزند، در مارس 2015 جسد در پارکی در Thunder Bay، انترنتی پیدا شد. او یکی از 9 نفر بومی است که مرگ آنها در شهر در حال بررسی مجدد است. (EverestofThunderBay.com)

در همین حال، SIU هنوز در حال بررسی اتهامات جنایی احتمالی علیه افسران TBPS در رابطه با مرگ آرون لون در سال 2015 است که جسدش در پارک Thunder Bay پیدا شد. SIU این تحقیقات را در فوریه 2022 اعلام کرد.

لون یکی از 9 نفر بومی بود که مرگ آنها به عنوان بخشی از پروژه اعتماد شکسته مجددا مورد بررسی قرار گرفت، که ناشی از گزارشی بود که نژادپرستی سیستماتیک را در TBPS نشان می داد و نقص های جدی را در تحقیقات پلیس در مورد مرگ های ناگهانی بومیان در شهر شناسایی می کرد.

در آن گزارش مرگ استیسی دی بانجی از Rainy River First Nation گنجانده شده بود. مرگ او در سال 2015 توسط افسران TBPS چنان ضعیف بررسی شد که بازپرس ارشد در آن زمان، گروهبان کارکنان. شاون هریسون اخیراً به اتهامات انضباطی مربوط به رفتار بی اعتبار و غفلت از انجام وظیفه بر اساس قانون خدمات پلیس انتاریو مجرم شناخته شد. در فوریه 2023، هریسون به مدت 18 ماه تنزل رتبه یافت و به او دستور داده شد که در دوره آموزشی شایستگی فرهنگی شرکت کند.

14 مورد مرگ ناگهانی دیگر از افراد بومی در خلیج تاندر وجود دارد که به دلیل نقص جدی در تحقیقات اولیه، برای بررسی مجدد توصیه شده است.

تصمیم در مورد اینکه در این موارد چه باید کرد با دادستان کل انتاریو است، اگرچه دارسی فلوری، رئیس جدید TBPS اخیراً به CBC گفت. صبح برتر او آماده بازجویی مجدد آنها خواهد بود.

برایسون گفت: “این موارد تا به امروز نشان دهنده شکست مداوم پلیس Thunder Bay و رهبری هیئت در آموزش و هدایت نیروها از نظر تعهدات رفتار حرفه ای آنها است.”

پارادیس در پاسخ به سوالی در مورد آموزش افسران TBPS در بیانیه ای گفت: “همه افسران سالانه آموزش استفاده از نیرو دارند که در استانداردهای کفایت استانی الزامی است.”