مرکز آموزش فرهنگی بومی مانیتوبا در بازگشایی نمایشگاه تاریخ را جشن می گیرد

مرکز آموزش فرهنگی بومی منیتوبا (MICEC) در وینیپگ پس از سه سال از همه گیری همه گیر، دوباره به روی عموم باز شد.

نه تنها باز است، بلکه برنامه‌هایی برای 10 نمایشگاه جدید در نظر گرفته شده است – و اولین آن تاریخ خود MICEC را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی که آموزش و درک فرهنگ بومی را ارائه می‌کند، مستند می‌کند.

یکی از مردم، وستین ساترلند، 23 ساله، از Peguis First Nation در حدود 160 کیلومتری شمال وینیپگ، گفت که باز کردن دوباره مرکز این مرکز هیجان انگیز است.

ساترلند گفت: «خوشحال است که بالاخره در کنار هموطنانی هستم که فرهنگ و زبان ما را قدردانی می‌کنند و من فقط خوشحالم که همه ما دوباره اینجا هستیم.

ما به جایی نیاز داریم که بتوانیم در مورد فرهنگ، زبان و تاریخ خود بیاموزیم.»

تماشا | بازگشایی مرکز آموزشی فرهنگی

مرکز آموزش فرهنگی بومی مانیتوبا در بازگشایی نمایشگاه تاریخ را جشن می گیرد

مرکز آموزش فرهنگی بومی منیتوبا پس از گذشت سه سال از همه گیری همه گیر، دوباره به روی عموم باز شد.

دانیل میسون، مجموعه‌ها و دستیار کتابخانه در MICEC، نمایشگاه کنونی، قدم زدن با تاریخ ما: MICEC در طول سال‌ها را مدیریت کرد.

این جوان 23 ساله از Fisher River Cree Nation و Peguis First Nation گفت، علیرغم بسته بودن به روی عموم در بیشتر سه سال گذشته، MICEC با خدمات آنلاین – مانند جدول زبان – برای محافظت از آسیب پذیرترین جمعیت ها مشغول بود.

او گفت: “ما با بسیاری از افراد مسن کار می کنیم، بنابراین می خواهیم تا جایی که می توانیم فضا را برای آنها ایمن نگه داریم و این بدان معناست که درهای خود را برای مدت طولانی تری نسبت به بسیاری از مکان ها بسته نگه داریم.”

چند گروه کوچک از مردم در داخل مرکز ایستاده اند.
پس از سه سال تعطیلی به دلیل همه‌گیری کووید-19، MICEC دوباره به روی عموم باز شد. (کوین نپیتابو/CBC)

اکنون که برای عموم باز شده است، MICEC قصد دارد بیش از 1000 اثر هنری را در یک سری از 10 نمایشگاه در سال آینده در این مرکز به نمایش بگذارد.

اگرچه او در درجه اول یک هنرمند نساجی است، میسون گفت که به کار خود در این نمایشگاه افتخار می کند.

من فکر می‌کنم این تصویر واقعاً خوبی است نه فقط از تاریخ مرکز، بلکه به نوعی از تاریخ وینی‌پگ و تاریخ هنر بومی.»

میسون گفت که امیدوار است این مجموعه الهام بخش هنرمندان جدید و آینده باشد، توجه بیشتری را به کارهای مرکز جلب کند و “قلب” هنرمندانی را که آثارشان در معرض نمایش است، گرم کند.