معلمان شش کشور پس از پایان اعتصاب اکثر کارگران PSAC، برای بازگشت به مدرسه “هیجان زده” هستند

پس از نزدیک به دو هفته حضور در صف اعتصاب، معلم و مادرش، لوری کانرهاتوکون گرین، می گوید که از بازگشت به مدرسه راحت شده است.

کانراتوکون گرین صبح دوشنبه در کلاس درس خود در مدرسه ابتدایی الیور ام. اسمیت در شش ملت رودخانه بزرگ بود و آماده استقبال از دانش آموزانش بود که پس از توافقنامه قراردادی آزمایشی بین اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) و هیئت خزانه داری، آماده می شد. .

Kanerahtokon Green زبان Kanyen’kéha را برای کلاس های 5 تا 8 آموزش می دهد و گفت که او و همکارانش در حال آماده شدن برای یک روز سرگرم کننده با یک ناهار پیتزا برای بچه ها هستند که انتظار می رود روز سه شنبه برگردند.

او گفت: «ما فقط می‌خواهیم یک سال عادی داشته باشیم و بچه‌هایمان بیشتر از آنچه قبلاً از این همه‌گیری عقب افتاده‌اند عقب نمانند.»

اعتصاب کنندگان با یک کودک در شش ملت
Kanerahtokon Green، سمت چپ، هفته گذشته توسط دخترش Emi Green، 6 ساله و مادرش Dennise Maracle در صف اعتصاب در Ohsweken، Ont. (ارسال شده توسط Laurie Kanerahtokon Green)

Kanerahtokon گرین افزود، دختر شش ساله او Emi نیز از بازگشت هیجان زده است.

او گفت: “من نه تنها برای خودم، بلکه برای دخترم که دلتنگ دوستان و معلمانش است، بسیار هیجان زده هستم.”

توافقنامه “تغییر بازی”: معلم

تقریباً 1500 دانش آموز در دو جامعه ملل اول در انتاریو از 19 آوریل از کلاس خارج شده اند. این زمانی است که معلمان و کارکنان پشتیبانی در شش مدرسه که از طریق خدمات بومی کانادا اداره می شوند به 155000 عضو PSAC در اعتصاب پیوستند.

پنج مدرسه در شش کشور واقع شده اند: اولیور اسمیت، ابتدایی جیمیسون، ابتدایی جی سی هیل، ابتدایی امیلی سی جنرال و ابتدایی IL Thomas Odadrihonyani’ta’. مدرسه Quinte Mohawk در شرق Belleville، Ont. نیز بسته شد.

جدید، توافقنامه آزمایشی اتحادیه اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که شامل افزایش دستمزد 12.6 درصدی، مرکب در طی چهار سال، و پرداخت یکباره و مستمری 2500 دلاری است.

آیدان مورگان یک معلم آموزش ویژه در الیور اسمیت است و همچنین بخشی از اعتصاب بود. او گفت که افزایش غرامت برای دستیاران آموزشی و کارکنان اداری که در مقایسه با معلمان دستمزد پایینی می گیرند، اما “ستون فقرات” مدارس هستند، بسیار مهم است.

مورگان گفت: “این بازی برای آنها تغییر خواهد کرد.”

خدمات بومی کانادا نظری توسط انتشارات ارائه نکرده است.

در همین حال اعتصاب برای 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا (CRA) در سراسر کشور ادامه دارد و مذاکرات قرارداد همچنان ادامه دارد.