ملت شیشاله می گوید 40 گور بی نام و نشان در محل مدرسه مسکونی پیدا شده است، انتظار می رود تعداد بیشتری از این قبرها وجود داشته باشد.

کشور شیشاله می گوید رادار نفوذی زمینی 40 گور بی نشان از کودکان را در محل یا نزدیک محل مدرسه مسکونی سابق سنت آگوستین شناسایی کرده است.

بیانیه ای از کشور در ساحل آفتاب بریتیش کلمبیا می گوید که به صحبت های بزرگان و بازماندگان این مدرسه مسکونی گوش داده است و داستان های به اشتراک گذاشته شده در مورد کودکان گم شده اکنون تأیید شده است.

می گوید که دو مرحله اول کار خود را به پایان رسانده است.

ملت از مردم می‌خواهد که روی تعداد تمرکز نکنند و نسبت به ایده قبرهای بدون علامت حساسیت نشان ندهند، زیرا جوامع بومی در سراسر کشور به افشای جزئیات جستجوهای زمینی ادامه می‌دهند.

رئیس لنورا جو در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: «از آنجایی که جوامع بیشتری به دنبال پاسخ‌ها و به اشتراک‌گذاری نتایج هستند، از شما می‌خواهم که ویرانی و تأثیرات آن را از دست ندهید».

من از شما می خواهم که روی اعداد و ارقام تمرکز نکنید. همه کودکان گم شده پیدا نشده اند و بسیاری از آنها هرگز پیدا نخواهند شد.”

این کشور می گوید رادار نفوذ به زمین یکی از ابزارهایی است که در این پروژه باستان شناسی استفاده کرده است که شامل مصاحبه با بازماندگان و سوابق وقایع تاریخی مستند نیز می شود.

سازمان شیشاله می گوید که با دانشگاه ساسکاچوان برای یافتن بقایای کودکانی که از سنت آگوستین برنگشته اند، در سیچلت، پیش از میلاد کار کرده است.

این مدرسه مسکونی که توسط کلیسای کاتولیک اداره می شد، از سال 1904 تا 1975 باز بود.

مرکز ملی حقیقت و آشتی نام پنج کودکی را که در آنجا جان باختند، اعلام کرده است.

فقط بچه‌های شیشله نبودند که مجبور شدند به مدرسه بروند. به گفته جو، کودکان از 51 کشور دیگر به آنجا فرستاده شدند.

تری کلارک، دانشیار دانشگاه ساسکاچوان، گفت که آنها همیشه مدارک کافی برای بقایای بقایای بدن دارند. او می‌گوید که آنجایی را که بزرگان به آنها گفته‌اند را بررسی کرده‌اند و اکنون مرحله سوم کار را راه‌اندازی خواهند کرد.

کلارک گفت: “من معتقدم که این تعداد همچنان افزایش خواهد یافت، زیرا ما کار بیشتری انجام می دهیم و سعی می کنیم همه کودکان گمشده را پیدا کنیم.”

در حال حاضر، رئیس لنورا جو می گوید که کار متوقف خواهد شد – هم برای انعکاس در جامعه و هم برای استراحت کودکان.

این کشور خواستار حفظ حریم خصوصی شده است، اما می‌گوید مردم می‌توانند با پوشیدن پیراهن‌های نارنجی، به اهتزاز درآوردن پرچم‌ها و گرامی داشتن فرزندان و خانواده‌های خود حمایت خود را نشان دهند.