موری سینکلر: دولت منیتوبا باید از انکار مدرسه مسکونی جیم مک کری اطلاع داشته باشد.

سناتور سابق موری سینکلر معتقد است که دولت منیتوبا از دیدگاه های بحث برانگیز جیم مک کری در مورد مدارس مسکونی اطلاع داشت.

مک کری، سیاستمدار سابق منیتوبا که در اوایل ماه جاری توسط استان به کمیته انتخاب قضایی منصوب شد، پس از نگرانی هایی که روز پنجشنبه در مورد مقالاتی که او نوشته بود که تأثیر مدارس مسکونی را کم رنگ می کند، مطرح شد، استعفا داد.

او در مارس 2022 مقاله ای را در Dorchester Review نوشت که پیشنهاد می کرد مرکز ملی حقیقت و آشتی (NCTR) “نگاهی تاریک تر از آنچه حقایق توجیه می کنند به تاریخ کانادا ترویج می دهد” و تعداد افرادی که در مدارس مسکونی جان خود را از دست می دهند افزایش می دهد.

او همچنین در شش ماه گذشته دو مقاله منتشر کرد که در وسترن استاندارد منتشر شد، که ادعا می‌کرد کودکان بسیار کمتری نسبت به عموم مردم در مدارس مسکونی تحصیل می‌کنند و حقیقت پشت داستان‌های کسانی که در آن شرکت می‌کردند را زیر سوال می‌بردند.

کلوین گورتزن، وزیر دادگستری، انتصاب مک کری را به کمیته انتصاب استادان، که افسران قضایی را در دادگاه پادشاهی انتخاب می کند، توصیه کرد. دوره سه ساله مک کری در 10 مه اجرایی شد.

مک‌کری قبلاً به سی‌بی‌سی نیوز گفته بود که استعفا داده است زیرا در کمیته‌ای که مسئول انتخاب افسران قضایی در صورت وجود نگرانی‌هایی در مورد بی‌طرف بودن او باشد، عضویت ندارد.

علی‌رغم دسترسی به نظرات مک‌کری به صورت آنلاین، کلوین گورتزن، وزیر دادگستری، گفت که پس از ارائه مقالات در دوره سؤال پنج‌شنبه، از آنها بی‌اطلاع است.

مک کری به دیدگاه های بحث برانگیز افتخار می کند: سینکلر

اما موری سینکلر، رئیس سابق کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC)، معتقد است که استان در مورد انکار مک کری از مدارس مسکونی می دانست.

سینکلر به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «همه از نظرات جیم مک‌کری خبر داشتند.

او هرگز نباید برای چنین انتصابی در نظر گرفته می شد. او شایسته هیچ مخاطب عمومی دیگری نیست.

مردی با موهای سفید و عینک پشت یک تریبون ایستاده است.
مک‌کری قبلاً به سی‌بی‌سی نیوز گفته بود که استعفا داده است زیرا در کمیته‌ای که مسئول انتخاب افسران قضایی در صورت وجود نگرانی‌هایی در مورد بی‌طرف بودن او باشد، عضویت ندارد. (CBC)

سینکلر در حالی که می‌گوید «قرار است صدای عقل باشد»، می‌گوید چاره‌ای جز صدا زدن مک‌کری و دیگران مانند او ندارد. سناتور سابق قاطعانه معتقد است که ما نمی توانیم به مردم اجازه دهیم اعتبار یافته های TRC و دیگر تحقیقات مربوط به مردم بومی را انکار کنند.

سینکلر گفت: “و جیم مک کری بدترین آنهاست.”

افرادی که در هیأت های استانی منصوب می شوند توسط وزیر مسئول پیشنهاد می شوند، قبل از اینکه کمیته ای متشکل از وزرای کابینه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حرف آخر را بزنند.

جنیفر وود، یک بازمانده از مدرسه مسکونی و رابط جامعه NCTR، می‌گوید که افراد ملل اول باید بخشی از این فرآیند بررسی باشند.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: “از نظر من، این آشتی است. برابر است، منصفانه است، از نظر من کار درستی است.”

“این حقیقت که [McCrae] حقایق در مورد قبرهای بی نشان، در مورد سوء استفاده در مدارس را کم اهمیت جلوه می دهد. این نگران کننده است و نگران کننده است.”

زنی به کاسه مریم گلی نگاه می کند.
جنیفر وود، یک بازمانده از مدرسه مسکونی و رابط جامعه NCTR، در یک عکس فایل نشان داده شده است. او می‌گوید که مردم سازمان‌های اول باید بخشی از روند بررسی هیئت‌های استانی باشند. (جاستین فریزر/سی بی سی)

او با ادعای مک کری مخالفت کرد که NCTR “نگاهی تاریک تر از تاریخ کانادا را ترویج می کند.”

وود گفت که TRC به بازماندگان مدارس مسکونی فرصتی داد تا در نهایت حقیقت را در مورد تجربیات خود در انظار عمومی بگویند، و افزود که بازماندگان می‌خواهند برای سوء استفاده‌هایی که با آن‌ها مواجه شده‌اند و تأثیراتی که پس از آن اتفاق می‌افتد، تأیید شود.

“پس نگویید که ما “یک سمت تاریک تر” را تبلیغ می کنیم. آنچه ما هستیم [doing] حقیقت را می گوید و بدون درک، هیچ اعتباری وجود ندارد.»

دولت استانی در مورد انتصاب مک کری وارد جزئیات نمی شود.

مک کری پس از ارائه مقالاتی در مجلس نمایندگان از کمیته انتخاب قضائی استعفا داد

جیم مک کری، سیاستمدار سابق منیتوبا که در اوایل ماه جاری در کمیته انتخاب قضایی استان منصوب شد، پس از نگرانی‌هایی که روز پنجشنبه در مورد مقالاتی که او نوشته بود که تأثیر مدارس مسکونی را کم‌اهمیت می‌کردند، استعفا داد.