نیشناوبه Aski Nation رئیس بزرگ “ناامید” از شنیدن اینکه دولت مهلت مشاوره آب جوش را نمی گذارد

رئیس اعظم ملت نیشنوبه آسکی (NAN) گفت که از شنیدن اینکه دولت فدرال تصدیق می کند مهلتی را که برای خود تعیین کرده است برای پایان دادن به تمام مشاوره های بلند مدت آب جوش در ملل اول “ناامید” نیست.

این اعلامیه روز چهارشنبه توسط وزیر خدمات بومی فدرال مارک میلر اعلام شد ، وی در عوض بیش از 1.5 میلیارد دلار بودجه طولانی مدت را برای کمک به ساخت “یک سیستم پایدار که اطمینان می دهد جوامع ملت های اول از آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند و برای نسل های دیگر بیا.”

رئیس بزرگ آلوین فیدلر از اعلام پول بیشتر برای راه حل های طولانی مدت استقبال کرد ، اما گفت که این اعلامیه هنوز پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

“این برای جوامع ما ، از جمله نسکانتاگا ، بسیار ناامید کننده است [First Nation]. می دانید ، اعضای آنها هنوز در Thunder Bay در یک هتل هستند. ما نمی دانیم روند بازگشت به کشور از چه زمانی آغاز می شود. و این فقط Neskantaga در قلمرو NAN نیست. ما در کل [15] مشاوران آب جوش در جوامع ، از جمله جامعه خودم از سد مسکرات از سال 2004 ، “گفت.

“بنابراین این چیزی است که ما مدتهاست با آن زندگی می کنیم.”

در جریان انتخابات فدرال 2015 بود که جاستین ترودو ، رهبر حزب لیبرال قول داد که ظرف 5 سال به تمام مشاوره های جوشاندن آب در سازمان ملل پایان دهد – که بعداً به مارس 2021 ترجمه شد. دولت حتی یک صفحه وب سایت برای پیگیری پیشرفت آنها ایجاد کرد.

اما طی یک جلسه توجیهی روز چهارشنبه ، مقامات ارشد خدمات بومی کانادا گفتند که انتظار دارند 22 کشور اول بیش از بهار 2021 همچنان تحت مشاوره آب جوش باشند.

مارک میلر ، وزیر خدمات بومی ، بیش از 1.5 میلیارد دلار بودجه طولانی مدت برای سیستم های آب پایدار در کشورهای بومی را اعلام کرد. اما این خبر در حالی اعلام شد که وی اذعان داشت دولت فدرال مهلت مقرر آنها در مارس 2021 را برای پایان دادن به تمام مشاوره های بلند مدت آب جوش انجام نمی دهد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

وزیر فدرال افزود هدف مارس 2021 “برای پیشبرد اقدامات برای رسیدگی به مسائل مربوط به آب آشامیدنی انجام شد و این رویكرد مثر بود.”

“بیش از 600 پروژه آب و فاضلاب در جوامع ملل اول آغاز شده است ؛ 97 مشاوره طولانی مدت آب آشامیدنی برداشته شد و مهمتر از این ، 171 مشاوره بلند مدت جلوگیری شد [by resolving the issues before a short-term advisory turned into a long-term one]، “میلر گفت.

وی افزود که بودجه طولانی مدت به پایان دادن به تمام مشاوره های جوشاندن آب ، پوشش دادن هزینه های نگهداری مداوم و بهبود آموزش و نگهداری بهره برداران نیروگاه های آب در جوامع کمک می کند.

فیدلر گفت ، با حرکت به جلو ، دولت فدرال باید متعهد شود که این کار را با همکاری نزدیک با ملل اول انجام دهد.

“وقتی همه این تعهدات را به صورت مکتوب و تعهد به کار با ما را به روشی نشان می دهیم که مشارکت واقعی را نشان می دهد ، از این همه کمی راحت تر خواهیم بود.”