هنرمند Kanien’kehá:ka جزئیات فرهنگی را در پرتره های حیوان خانگی ترسیم می کند

Tekaronhiahkhwa Standup هرگز فکر نمی کرد خانواده او به دلیل آلرژی شدید فرزندانش می توانند حیوانات خانگی داشته باشند، اما اکنون تیلی، جورجیا و لوکی – یک تریر بوستون و دو فرت – بخشی از خانواده هستند.

او از بروس بوتس، هنرمندی که برای مدتی مورد تحسینش بود، خواست تا جدیدترین اعضای خانواده را در یک پرتره جاودانه کند.

بوتز که اهل Akwesasne است، یک قلمرو Kanien’kehá:ka (موهاوک) که در مرزهای استانی و بین المللی کبک، انتاریو و ایالت نیویورک قرار دارد، در سال 2020 شروع به ساختن پرتره های حیوان خانگی کرد. آنها در اصل از عکس قدیمی بیل الهام گرفته شده بودند. موری او را در یک مجله دید.

بوتس گفت: “او در یکی از آن چیزهایی که از نوع دریاسالار نیروی دریایی بریتانیا بود با سردوش ها و همه چیز بود.”

“من می گفتم، “اوه به نظر جالب است.” و سپس سگ خواهرم از دنیا رفت و از من خواست که پرتره او را نقاشی کنم.”

چکمه‌ها از عناصر سنتی فرهنگ Haudenosaunee مانند قبیله خانواده، منجوق‌های Iroquoian، دوخت و پیراهن‌های روبانی برای شخصی‌سازی پرتره‌های حیوانات خانگی استفاده می‌کنند.

تیغه پرتقالی نارنجی در پیراهن روبان سبز با جزئیات گلدوزی شده.
کانیهتیو هورن می خواست گربه 13 ساله خود، Boodz را با پرتره جشن بگیرد. (بروس بوتس/اینستاگرام)

Kaniehtiio Horn، بازیگری از Kahnawake، یک جامعه Kanien’kehá:ka در جنوب مونترال، در سال 2020 سفارش ساخت پرتره گربه خود Boodz را داد. هورن گفت که در 13 سالگی، Boodz در سمت تنومندتر قرار دارد و یک “پیرمرد بدخلق” و Boots است. توانست آن جزئیات را در پرتره ثبت کند.

هورن گفت: “او خیلی خوب است. اگر به پرتره ها دقت کنید، جزئیات فوق العاده ای دارند.”

مردم قبلاً آن پرتره‌ها را انجام می‌دهند و من فکر می‌کنم روشی که او این کار را با پیچ و تاب خاص بومی و به طور خاص Haudenosaunee انجام می‌دهد، نابغه بود.»

نقاشی سگی با پیراهن روبانی با پس زمینه ساحل.
نقاشی بروس بوتس از یک ابله طلایی. (بروس بوتس/اینستاگرام)

Boots تاکنون حدود 11 پرتره از حیوانات خانگی را نقاشی کرده است و در حال حاضر لیست انتظار برای سفارش دارد. هر پرتره فقط برای یک حیوان خانگی 60 تا 70 ساعت طول می کشد – اگر پرتره دارای چندین حیوان خانگی باشد، مدت زمان بیشتری دارد.

بوتز گفت: «این کار با مشتری زیاد است.

او همچنین مردم و دیگر جنبه‌های فرهنگ Haudenosaunee را نقاشی می‌کند.

Akwiratékha Martin گفت که الهام بخش پرتره سگش Ahonhtèn:ton “نقاشی قدیمی از زیبایی های جنگجوی ما” بود.

چکمه ها شامل عناصری از شخصیت حیوان خانگی در پرتره بودند. Ahonhtèn:ton با تفنگی که از جوجه های مارتین محافظت می کرد نقاشی شده بود.

سگ شکاری با تفنگ.
الهام بخش سگ Akwiratékha Martin، پرتره حیوان خانگی Ahonhtèn:ton، “نقاشی قدیمی از زیبایی های جنگجوی ما” بود. (بروس بوتس/اینستاگرام)

بوتس گفت: “من دوست دارم فقط کمی نور در چشمان آنها قرار دهم تا این کمی احساس را ایجاد کنم، زیرا سگ ها، شما به آنها نگاه می کنید و آنها چهره های احساسی دارند.”

برای Boots، دیدن عکس العمل مشتری یکی از بهترین بخش های کار است، پس از عشق او به نقاشی. بوتز وقتی تابلوی استندآپ را به او تحویل داد، گفت: “او فقط پرتو زد.”

استندآپ همچنین یک هنرمند است و گفت که از سطح کاری که روی نقاشی های بوت انجام می شود قدردانی می کند. او متوجه جزئیات ظریفی مانند سایه، نور و یوغ مهره‌ای تیلی شد.

استندآپ گفت: «من واقعاً جنبه لباس سنتی آن را دوست دارم.

“آنها مانند قطعات زمان هستند.”