هیجان برای آینده Gjoa Haven به عنوان Inuit در مکان تاریخی برای کشتی های غرق شده Franklin Expedition

سایتی که بیش از 170 سال پیش دو کشتی فرانکلین اکسپدیشن در آن غرق شدند، تحت مدیریت جدید قرار دارد – و برای مردم در نزدیکی Gjoa Haven، نوناووت، هیجانی برای آینده ایجاد می کند.

ماه گذشته، دولت فدرال اعلام کرد که انجمن Inuit Kitikmeot در خلیج کمبریج، نوناووت، و انجمن میراث Nattilik در Gjoa Haven 23 میلیون دلار در یک دهه آینده برای مدیریت سایت با Parks Canada دریافت خواهند کرد.

این پول به ایجاد کمپ های پایه در مکان های غرق شده کمک می کند اربوس و ترور، جایی که Inuit کمک خواهد کرد تا داستان اکسپدیشن را از طریق یک لنز بومی بیان کند.

جیکوب کیانیک، رئیس انجمن میراث ناتیلیک، گفت که این توافق شش سال در دست ساخت است. این شامل تمهیداتی برای بورسیه تحصیلی، بودجه برای گردشگری است و جوانان و بزرگان را در پروژه مشارکت می دهد.

Keanik گفت: “من می خواهم ببینم که مردم Inuit ما تجارت گردشگری خود را راه اندازی کنند. فرصت های زیادی وجود دارد – ما همچنین به دنبال باستان شناسان Inuit هستیم.”

او امیدوار است که این توافق باعث شود افراد بیشتری از طریق پاساژ شمال غربی به Gjoa Haven سفر کنند. نزدیکتر به خانه، او گفت که می‌خواهد ببیند که این الهام بخش جوانان برای پایان تحصیلات و فرصتی برای یافتن مشاغل خوب است.

او گفت: “من خیلی هیجان زده هستم. می دانید، یافتن شغل بسیار سخت است.”

نقاشی از دو کشتی بزرگ، با افرادی در قایق های کوچک در نزدیکی.
1845: کشتی های HMS Erebus و HMS Terror در تلاش ناگوار سر جان فرانکلین برای کشف گذرگاه شمال غربی استفاده کردند. (عکس از Illustrated London News/Getty Images)

بابی گرینلی، رئیس انجمن Inuit Kitikmeot، گفت که آثار باستانی کشتی های غرق شده با گسترش مرکز میراث ناتیلیک به نمایش گذاشته می شود. این امر باعث ایجاد مشاغل محلی بیشتری نیز خواهد شد.

همچنین به آشکار شدن دانش اینوئیت‌ها از این کشتی‌های غرق‌شده کمک می‌کند که از لحاظ تاریخی در جستجوی کشتی نادیده گرفته شده بود. اربوس و ترور، او گفت.

“من فکر می کنم عالی خواهد بود، و احتمالاً شناخت زیادی را نشان می دهد … [for] مردمی که می‌دانستند آنجا چیست و سعی می‌کردند به مردم بفهمانند کشتی‌ها را در قدیم کجا می‌دیدند.»

بنا به بیانیه رسانه ای استیون گیلبولت، وزیر محیط زیست فدرال، مکان تاریخی ملی در اطراف این غارها اولین مکان از نوع خود در نوناووت خواهد بود که تحت رهبری اینویت قرار می گیرد.

“اکتشافات HMS اربوس و HMS ترور گیلبولت نوشت: داستان دانش اینویت با دانش علمی ترکیب شده است.

کیانیک گفت که این قرارداد که رسماً توافقنامه تأثیر و سود اینویت نامیده می شود، در پاییز امسال در Gjoa Haven مراسم امضای رسمی خواهد داشت.