“هیچ چیز طبیعی در مورد آن” وجود ندارد: خانواده زندانی که بر اثر کووید جان باختند از تحقیقات ناامید شدند

اعضای خانواده اسکایلر ساپیر می گویند پس از اینکه هیئت منصفه پزشکی قانونی که شرایط مرگ مرد جوان را بررسی می کند، پیشنهادات بیشتری از آنها را نپذیرفت، ناامید شده اند.

خواهر ساپیر، سیرا، گفت که مطمئن نیست این فرآیند ارزشش را داشته باشد.

او گفت: «می‌خواهم بگویم بله، اما در عمق وجودم فکر نمی‌کنم اینطور باشد.

بیشترین چیزی که ما از آن گرفتیم این بود که اطلاعات بیشتری در مورد آنچه واقعاً در بیمارستان اتفاق افتاد و چه چیزی منجر به رفتن او به بیمارستان شد، دریافتیم.

سلفی با زاویه پایین از مرد جوانی با موهای تیره که در کناره‌ها و کمی بلندتر روی آن است.
اسکایلر ساپیر، 28 ساله، یکی از اعضای اولین ملت Neqotkuk، که قبلا به عنوان Tobique First Nation شناخته می شد، بود. (ارسال شده توسط جوآن بارلو)

اسکایلر ساپیر، 28 ساله، در 31 ژانویه 2022 پس از بیماری در مرکز اصلاح و تربیت منطقه ای سنت جان و مثبت شدن آزمایش کووید-19 درگذشت.

هیئت منصفه شنیدند که او چند روز قبل از بستری شدن در بیمارستان در 29 ژانویه 2022 بیمار بوده است. او دوبار واکسینه شده بود، اما در طول شیوع بیماری در زندان به دلیل ازدحام بیش از حد مزمن، با هم سلولی مبتلا به کووید مثبت پوشانده شده بود.

پزشکان و هیئت منصفه می توانند مرگ را به عنوان قتل، خودکشی، تصادف، علل طبیعی یا علت نامشخص طبقه بندی کنند. هیئت منصفه تشخیص داد که ساپییر به دلایل طبیعی درگذشت – چیزی که به وضوح مادرش دورا را ناراحت کرد.

او بلند شد و دادگاه را ترک کرد و مدت کوتاهی بعد برگشت تا پشت بایستد.

در یک نقطه او گفت: “هیچ چیز طبیعی در این مورد نیست.”

با پایان یافتن مراحل، صدای زن از پشت دادگاه با صدای بلند گفت: “این تمام نشده است.”

بعداً، سیرا ساپیر در بیرون دادگاه گفت که خانواده در حال بررسی “یک دعوای مدنی هستند زیرا ما احساس می کنیم خیلی دزدیده شده ایم.”

از یک هیئت منصفه پنج نفره خواسته شد تا توصیه هایی ارائه دهند که می تواند به جلوگیری از مرگ در شرایط مشابه کمک کند.

دو زن با تی‌شرت‌های سفید که تصویر یک مرد جوان را بر تن دارند.
سیرا ساپیر که در تصویر با مادرش دورا به تصویر کشیده شده است، به دادگاه گفت که برادرش اسکایلر ساپیر “یک نوع” است. (راجر کاسمن/سی‌بی‌سی)

پس از شنیدن دو روز شهادت در اوایل این هفته، هیئت منصفه 21 توصیه را در بعدازظهر پنجشنبه ارائه کرد.

آنها منابع بیشتر، نگهداری بهتر سوابق و سیاست های حاکم بر زمان و چگونگی مراجعه به بیمارستان برای زندانیان را پیشنهاد کردند.

پس از پایان یافتن بازجویی، سیرا ساپیر گفت که خانواده نیز از این که برخی از پیشنهادات آنها در دادگاه خوانده نشد، ناامید شده‌اند، زیرا به دلیل اینکه خارج از محدوده تحقیق رد شده‌اند.

فهرست توصیه‌های آنها شامل این بود که زندان سیاست‌ها و رویه‌های بهتری را در مورد اینکه چه زمانی زندان باید با آمبولانس تماس بگیرد و چه زمانی به دنبال مراقبت از بیمارستان است، ایجاد کند. آنها همچنین خواستار منابع بیشتر در زندان و آموزش بهتر برای پرستاران شدند.

او گفت: «ما دوست داریم که یک پرستار یا دکتر به صورت تلفنی با زندانیان بررسی شود و در واقع در سلول را باز کند، وارد شود، یک چک بسیار شفاهی و یک بررسی فیزیکی نیز انجام دهد.

سیرا گفت: «اگر هر توصیه‌ای رعایت شود، من معتقدم که تغییر می‌تواند اتفاق بیفتد، اما اگر آنها از بین توصیه‌ها انتخاب کنند، تأثیر زیادی نخواهد داشت.»

مایکل جانستون، رئیس پزشکی قانونی، گفت که دفتر پزشکی قانونی اکنون مسئول رساندن توصیه‌ها به سازمان‌هایی است که قدرت انجام آنها را دارند.

عکس سر و شانه زنی با موهای بلند و عینک.
سیرا ساپیر گفت که خانواده در حال بررسی یک دعوای مدنی هستند “زیرا ما فقط احساس سرقت می کنیم.” (راجر کاسمن/سی‌بی‌سی)

در بیانیه ای که عصر پنجشنبه ایمیل شد، رئیس راس پرلی در مورد “کاستی های اساسی در مرکز اصلاحی منطقه ای سنت جان که به [Sappier’s] مرگ غم انگیز.”

پرلی گفت: “تضاد تکان دهنده ای بین شهادت دلسوزانه و دلسوزانه ارائه شده توسط کارکنان بیمارستان و سطح دوسوگرایی کارکنان اصلاح و تربیت در این حادثه وجود داشت.”

او گفت: “بعد از انجام این تحقیق، من هیچ اعتقادی ندارم که سایر مردم بومی با خطر مشابهی برای زندگی خود در مراکز اصلاح و تربیت استان مواجه نخواهند شد.”

“در نتیجه این تحقیق، من با یک خواسته باقی مانده ام – درخواست تحقیق به رهبری بومیان در مورد نژادپرستی سیستماتیک که در سیستم قضایی امروز به طور کامل نمایان است. ما نیاز به اقدام فوری قبل از مرگ افراد بیشتری داریم.”

توصیه های هیئت داوران

هیئت منصفه خواستار منابع بهتری در زندان شد، از جمله تجهیزاتی که به کارکنان پزشکی کمک می کند تا بتوانند کارهای اولیه خون را در محل انجام دهند.

آنها همچنین پیشنهاد کردند که ایده اضافه کردن یک امدادگر به کارکنان زندان و نگهداری سوابق بهتر در مورد مداخلات پزشکی مورد استفاده، از جمله زمانی که مسکن تجویز می شود، زمانی که زندانیان برای اولین بار شکایت پزشکی می کنند و زمانی که پرستار را می بینند، بررسی شود.

زنی با چهره ای غمگین و دستمال کاغذی در دست، پوستر مردی را در دست دارد.
مارتا مارتین، مادر شانتل مور، که در سال 2020 توسط یک افسر پلیس ادموندستون مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، برای حمایت از خانواده ساپییر در تحقیقات شرکت کرد. (Mia Urquhart/CBC)

آنها گفتند باید سوابق بهتری برای اطلاعات تماس با نزدیکان زندانیان نگهداری شود.

هر فردی که در واحد پزشکی قرار می گیرد باید هر 15 دقیقه یکبار بررسی شود و به طور خاص از وضعیت آنها پرسیده شود، نه اینکه فقط یک چک بصری انجام شود. هیئت منصفه گفت: هر گونه تغییر باید بلافاصله به کادر پزشکی گزارش شود.

وزارت ایمنی عمومی و سلامت افق قبلاً برخی از توصیه های هیئت داوران را ارائه کرده بود. ناظر زندان گفت که او قصد دارد هشت ایده از ایده های ایمنی عمومی را اجرا کند و سه ایده از Horizon را در نظر دارد.

آنچه که تحقیق شنیده است

هنگامی که ساکوبی در طول شیوع کووید در زندان بیمار شد، هیچ اجباری برای ماسک وجود نداشت و در عرض یک هفته، 64 نفر از 137 زندانی به همراه 59 نفر از 117 کارمند مبتلا شدند. در اوج شیوع، آزمایش 80 زندانی مثبت شد.

ساپیر برای اولین بار در 28 ژانویه احساس ناخوشی را برای کارکنان زندان گزارش کرد و در 29 ژانویه به احساس ناخوشی ادامه داد. او صبح آن روز پرستاری را دید. تمام شرایط حیاتی او خوب بود و هنوز هم تست کووید او مثبت نشده بود.

هماهنگی‌هایی برای انتقال او به بیمارستان منطقه‌ای سنت جان انجام شد و نتیجه مثبت تست کووید او کمی قبل از حرکت در ساعت 5 بعدازظهر برگشت.

در بیمارستان، او به عنوان سطح 2 تریاژ شد، به این معنی که او باید ظرف 15 دقیقه پس از ورود توسط پزشک ویزیت شود. فقط سطح 1 جدی تر است و زمانی اعمال می شود که کسی نفس نمی کشد یا قلبش متوقف شده است.

به گفته یکی از پرستاران اورژانس که روز چهارشنبه شهادت داد، ساپیر نشانه‌های سپسیس، واکنش شدید بدن به عفونت را نشان می‌داد. به قدری نفس تنگی داشت که در صحبت کردن مشکل داشت و ضربان قلبش بالا رفته بود.

درست قبل از ساعت 9 شب، او را لوله گذاری کردند.

وضعیت ساپیر همچنان رو به وخامت گذاشت و او در 31 ژانویه در ساعت 3:10 صبح – نه روز قبل از اینکه قرار بود از زندان آزاد شود – در بخش مراقبت های ویژه درگذشت.