ورزشکار بومی سال ابی سوینی امیدوار است روزی مربی بسکتبال در Pimicikamak شود.

وقتی ابی سوینی، بسکتبالیست دبیرستانی با مربی و تیمش در زمین نیست، در خانه با پدرش در گاراژ یا زیرزمین آنها تمرین می کند.

عزم سوینی، همراه با رقابت و ارتباطش با جامعه، جایزه ورزشکار بومی سال را از سوی شورای ورزش و تفریح ​​بومیان مانیتوبا به ارمغان آورد.

سوینی گفت: «شناخته شدن احساس خوبی است. فقط می‌خواهم از همه افرادی که من را نامزد کردند تشکر کنم.»

شورای ورزش و تفریح ​​بومیان مانیتوبا هر ساله ورزشکاران، مربیان و داوطلبان محلی را با یک سری شش جایزه به رسمیت می شناسد: دو جایزه برای ورزشکار بومی سال، دو جایزه برای مربی بومی سال و دو جایزه برای داوطلب بومی سال.

سوئینی و سایر برندگان جوایز خود را به طور رسمی عصر چهارشنبه بر روی صحنه ای در مقابل اتاقی مملو از شخصیت های برجسته در دروازه ورود به مکان قطب شمال در باغ وحش پارک آسینیبواین اهدا خواهند کرد.

سوینی، که از Pimicikamak Cree Nation (همچنین به عنوان دریاچه کراس شناخته می شود)، تا زمانی که برنده نشد، حتی نمی دانست که نامزد این جایزه شده است.

“یک روز به خانه آمدم و خانواده ام، همه آنها نگاه می کردند، در اتاق نشیمن ایستاده بودند، مثل … به من نگاه می کردند.” سوینی گفت.

برادر کوچکش با یک بادکنک در دست، کنار یک دسته گل و یک کیک شکلاتی که روی آن نوشته شده بود “تبریک” ایستاده بود.

“و من فکر کردم، چه خبر است؟” سوینی گفت.

پدر و مادرش به او گفتند نامه ای را که در آن نوشته شده بود برنده جایزه شده است بخواند و او به سختی می توانست آن را باور کند.

او برای اولین بار شش سال پیش وقتی به وینیپگ نقل مکان کرد وارد این ورزش شد و یکی از بهترین دوستانش در دوران راهنمایی او را تشویق به بازی کرد.

سوینی که اکنون در کلاس یازدهم تحصیل می کند، می گوید که خانواده اش بزرگترین حامیان او هستند و او سطح بالای رقابت خود را مدیون بودن فرزند وسط خانواده ای با چهار برادر می داند.

سوینی «به عنوان مثال هدایت می‌کند»: مربی

این سومین سالی است که اریک سونگ در این ورزشکار دانشجویی مربیگری می کند. او از جمله کسانی بود که او را نامزد دریافت این جایزه کردند.

سونگ مربی سوئینی با داکوتا لنسرها است، که برای دومین بار قهرمان مسابقات استانی بسکتبال AAAA شد – هر دو سالی که سوینی در این تیم بود. در خارج از مدرسه، سونگ از طریق باشگاه بسکتبال Evolve مربی سوئینی می‌شود، و سوئینی خودش مربی هر دو تیم است.

سانگ گفت: “یکی از نقاط قوت او که طبیعتاً در آن بسیار خوب است، گلزنی در دور حلقه است.”

او واقعاً در اطراف رینگ پویا است و راه های مختلفی برای دور زدن افراد برای گلزنی دارد.”

مربی اریک سونگ با دستانش پشت سر ایستاده و به دوربین لبخند می زند.
مربی اریک سونگ می‌گوید ابی سوینی “کسی است که به عنوان مثال رهبری می‌کند.” (والتر برنال/سی بی سی)

او گفت وقتی تیم از جایزه سوینی مطلع شد، بسیار هیجان زده شدند.

“او کسی است که همیشه به نوعی منحرف می شود و می گوید به خاطر او نبود… به خاطر گروهی بود که این فرصت را به او دادند تا این جایزه را دریافت کند.” او گفت.

“بنابراین همه ما برای او هیجان زده ایم و افتخار می کنیم که او این جایزه را دریافت کرد.”

شما نمی توانید چیزی باشید که نمی توانید ببینید

Carriera Lamoureux، مدیر پروژه های ویژه در MASRC، مسئول روند نامزدی برای هر شش جایزه است.

Lamoureux گفت: “ما مستقیماً به دعوت به عمل 87 TRC پاسخ می دهیم. بنابراین این جوایز نتیجه مستقیم آموزش عموم است.” ما فقط به دنبال برجسته کردن و ارج نهادن به داستان‌های برتر هستیم.»

Carriera Lamoureux، مدیر پروژه های ویژه در MASRC روی صندلی در وسط زمین بسکتبال با دستانش روی هم می نشیند و به دوربین لبخند می زند.
Carriera Lamoureux، مدیر پروژه های ویژه در MASRC، می گوید که این جوایز برای الهام بخشیدن به نسل های آینده است. (پرابهجوت سینگ لوتی/CBC)

امسال، آنها با 30 نامزدی در مجموع برای همه دسته‌ها، بیشترین نامزدی را که تا به حال داشته‌اند، دریافت کردند، و ورزشکار سال نیمی از آرا را به خود اختصاص داد.

Lamoureux گفت که اهدای این جوایز برای الهام بخشیدن به نسل های آینده مهم است.

جایزه ورزشکار بومی سال به ورزشکاری اعطا می‌شود که نه تنها در ورزش حرفه‌ای است، بلکه به جامعه نیز کمک می‌کند.

سوینی به دلیل تعهدش به ورزش، مربیگری کلاس های راهنمایی و ارتباط با فرهنگ خود انتخاب شد.

Lamoureux گفت: “هر کسی که او را می شناسد می داند که او یک بسکتبالیست خوب است، اما در جامعه خود نیز کمک می کند.”

ابی سوینی در حین تمرین بسکتبال خود با باشگاه بسکتبال Evolve آماده می شود تا عکس بگیرد.
او می‌گوید در آینده، ابی سوینی می‌خواهد جوانان جامعه خانگی خود را مربیگری کند، زیرا استعدادهای زیادی در آنجا وجود دارد که شناسایی نمی‌شوند. (والتر برنال/سی بی سی)

در آینده، سوینی می خواهد ببیند بسکتبال او را به کجا خواهد برد. او می‌گوید که می‌خواهد زمانی به خانه خود در Pimicikamak Cree Nation بازگردد تا به جوانان آنجا مربیگری کند.

او گفت: “استعدادهای زیادی در آنجا وجود دارد که به اندازه کافی شناخته نمی شوند.” اما این قطعا یکی از اهداف من است، فقط اینکه به خانه برگردم و تا جایی که می توانم کمک کنم.