“ورزش شدید” رله اسب هندی به جشنواره Manito Ahbee بازمی گردد

وقتی بوق می‌زند، مسابقه شروع می‌شود و آدرنالین برای رقبا در این ورزش که به عنوان رله اسب هندی شناخته می‌شود، وارد می‌شود.

جوزف جکسون، 16 ساله، یک سوارکار Plains Cree که اصالتاً اهل گودفیش لیک، آلتا بود، برای اولین بار در 11 سالگی با آن آشنا شد و در 12 سالگی به طور رسمی مسابقه را آغاز کرد.

جکسون در مصاحبه ای در روز دوشنبه گفت: “خون شما به شدت می جوشد، فقط برای من خالی می شود.” “این فقط من و اسب هستیم و صدای رعد پاها را می‌شنوید، وقتی وارد می‌شوید صدای جمعیت را می‌شنوید. این تنها زمانی است که صدای آنها را می‌شنوید.”

انجمن رله نخبگان هند (EIRA) فصل مسابقه 2023 خود را از دوشنبه در Assiniboia Downs به عنوان بخشی از Manito Ahbee آغاز کرد. در مسابقات EIRA حداکثر چهار تیم در یک زمان در پیست مسابقه می دهند. هر تیم از یک ستتر، یک نگهدارنده پشتی، یک شکار، یک سوارکار یا جوکی و همچنین سه اسب اصیل تشکیل شده است.

سوارکار سه دور در اطراف مسیر انجام می‌دهد و اسب‌ها را در چارچوب جعبه‌ای که در مسیر کشیده شده است، جابه‌جا می‌کند، جایی که سوارکاران باید با کمک بقیه تیم خود از یک اسب و روی اسب دیگر بپرند.

سوارکاری روی اسبی روی یک مسیر خاکی نشسته است، تصویری که در کنار سه نفر دیده می شود در حالی که مردی با کلاه گاوچرانی از آنها عکس می گیرد.
‘In It 2 ​​Win It’ در خط پایان در طول مسابقات رله اسب هندی روز دوشنبه در Assiniboia Downs در وینیپگ جشن می گیرد. (جاش کراب/سی بی سی)

هیچ زین روی اسب ها وجود ندارد، بنابراین رقبا برهنه با لگام سوار می شوند و سوارکاران معمولاً کلاه ایمنی به سر ندارند. اولین سوارکاری که با اسب تمام کننده خود از خط عبور می کند، در مسابقه برای تیم خود برنده می شود.

ورن “استیک” آنتوان، یکی از اعضای Poundmaker Cree Nation در ساسکاچوان و رئیس EIRA، گفت که این ورزش غرق در سنت است.

آنتوان گفت: «این یک ورزش شدید است. “ما آن را زنده برمی گردانیم.”

تماشا | “فقط من و اسب هستیم”: سوارکاران برای رله اسب هندی آماده می شوند:

رله اسب هندی به فستیوال Manito Ahbee بازگشت

این ورزش که به عنوان رله اسب هندی شناخته می شود، دوشنبه به جشنواره Manito Ahbee بازگشت. سوارکاران از سراسر غرب کانادا شرکت کردند. هیچ زین و کلاه ایمنی وجود ندارد، فقط یک اسب، یک افسار و مقدار زیادی آدرنالین وجود دارد.

ویولا فرنچمن، یکی از مالکین تیم EIRA به نام In It 2 ​​Win It می گوید: “در ابتدا ما یکی از طرفدارانی بودیم که آنجا را تماشا می کردیم و سپس آنقدر مجذوب این همه رله هندی شدیم که قلب ما را به تپش انداخت.” از پشه اولین ملت در ساسکاچوان.

شریک فرانسوی، چارلز استون، تیم را با برادر فقیدش تأسیس کرد. او گفت این ورزش یک امر خانوادگی است.

استون گفت: “این برای مدت طولانی در ایالات متحده بوده است، در کانادا ما در تلاش برای ترویج آن هستیم و خوب بوده است.”

“این رقابت خوبی است. همه اسب های خوبی دارند. این در مورد تفریح ​​و احترام به اسب ها است. آنها همیشه بخشی از زندگی ما از زمان گذشته بوده اند.”

سه نفر سوار بر اسب در مسیر خاکی مسابقه می دهند
انجمن رله نخبگان هند (EIRA) فصل مسابقه 2023 خود را از دوشنبه در Assiniboia Downs به عنوان بخشی از Manito Ahbee آغاز کرد. در مسابقات EIRA حداکثر چهار تیم در یک زمان در پیست مسابقه می دهند. (تراویس گلبی/سی بی سی)

آن تیم در سال 2021 در اولین سال مسابقه خود قهرمان شد.

به گفته آنتوان، EIRA پنج سال پیش شروع به کار کرد. این انجمن 21 تیم دارد اما تنها 8 تیم در Manito Ahbee شرکت کردند، جایی که تیم ها برای دریافت 50000 دلار جایزه به رقابت پرداختند.

مردی که کلاه گاوچرانی بر سر دارد در یک مسیر مسابقه خاکی به تصویر کشیده شده است.
Vern ‘Stick’ Antoine رئیس انجمن نخبگان رله هند است. (تراویس گلبی/سی بی سی)

او گفت که محبوبیت این ورزش رو به افزایش است و شرکت کنندگان بیشتری به رله علاقه نشان می دهند.

آنتوان گفت: «آنها با اسب‌ها بزرگ شده‌اند و بیشتر زندگی‌شان در اطراف اسب‌ها بوده است، بنابراین از اسب‌ها نمی‌ترسند.

پسری با پیراهن ماهیچه ای آبی انگشت اشاره خود را بالا گرفته و لبخند می زند در حالی که روی خاکی ایستاده است تا پیروزی در مسابقه اسب دوانی را جشن بگیرد.
جوزف جکسون، 16 ساله، پس از برنده شدن در یک رویداد در مسابقات انجمن رله نخبگان هند که دوشنبه در Assiniboia Downs در طول Manito Ahbee برگزار شد. (تراویس گلبی/سی بی سی)

جکسون در یکی از رویدادهای Manito Ahbee برنده شد.

او در رله‌ای که از یک سوسک موی خوک‌ماهی و مقرنس‌های خانگی ساخته شده بود، در حالی که به سوی پیروزی می‌رفت، رگالی می‌پوشید.

جکسون می‌گوید: «از زمانی که کوچک بودم همیشه در کنار اسب‌ها بودن و همه افراد جدیدی که با آنها ملاقات می‌کنید و همه مکان‌های زیبایی که می‌توانید به آنجا بیایید دوست دارم – مثل اینکه این اولین بار است که اینجا هستم و اینجا فوق‌العاده است.

بیشتر مسابقات در ساسکاچوان برگزار می شود. رله بعدی برای 11 ژوئن در Poundmaker Cree Nation برنامه ریزی شده است.