وزیر می گوید مجسمه ملکه ویکتوریا در مجلس قانونگذاری مانیتوبا ممکن است جایگزین نشود

دولت منیتوبا ممکن است بنای یادبود جدیدی را به جای مجسمه ملکه ویکتوریا که تقریبا دو سال پیش توسط معترضان تخریب شد، نصب نکند.

تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما وزیر مسئول می‌گوید که بهتر است این منطقه برجسته در چمن جلویی قانون‌گذار به عنوان یک چمن باز باقی بماند.

جیمز تیتسما، وزیر خدمات دولتی در مصاحبه ای گفت: «من در ارجحیت دادن به هر نماینده خاصی از مانیتوبا تردید دارم.

من به شخصه بیشتر تمایل دارم که جلو را باز بگذارم و برای تجمعات عمومی در دسترس قرار دهم و… می‌خواهم تمرکز مردم در آن منطقه باشد، نه مجسمه خاصی.»

مجسمه ملکه ویکتوریا در روز کانادا در سال 2021 در جریان تظاهراتی که بر سر مرگ کودکان بومی در مدارس مسکونی برگزار شد، با طناب بسته شد و به زمین کشیده شد. مجسمه با رنگ قرمز پوشانده شده بود. سر آن برداشته شد و روز بعد در رودخانه Assiniboine در نزدیکی رودخانه پیدا شد.

این منطقه توسط دوربین های امنیتی پوشانده شده است، اما هیچ کس متهم به تخریب نیست.

سال گذشته، دولت این مجسمه را غیرقابل تعمیر دانست و ایده تکرار آن را به دلیل هزینه تخمینی بیش از 500000 دلار رد کرد.

مجسمه کوچکتر ملکه الیزابت دوم در محوطه شرقی مجلس قانونگذاری نیز سرنگون شد اما آسیب کمتری دید. Teitsma گفت که تعمیر شده است و قرار است در همان مکان در تاریخی که هنوز مشخص نشده است بازگردد.

دولت محافظه‌کار مترقی با گروه‌های مختلفی در مورد بناهای تاریخی احتمالی در این زمینه مشورت کرده است. در حال حاضر چندین مجسمه از افرادی مانند تاراس شوچنکو شاعر اوکراینی، لوئیس ریل رهبر متیس و ژنرال بریتانیایی جیمز ولف وجود دارد، اما مجسمه‌ای از شخص اولین ملل وجود ندارد.

که به زودی تغییر خواهد کرد.

برنامه‌ریزی‌ها برای بنای یادبود رئیس پگیس و چهار رئیس دیگر که اولین معاهده را در منطقه کنونی منیتوبا امضا کردند، به خوبی در حال انجام است.

بنای یادبود قرار است در گوشه شمال غربی محوطه قانونگذار برود. کمیته ای که برای برنامه ریزی مجسمه تشکیل شده است اخیراً انتخاب خود را به دو داوطلب محدود کرده است که از آنها خواسته می شود طرح های خود را ارائه دهند.