وکلای منیتوبا ملزم به گذراندن دوره فرهنگ بومی خواهند بود

وکلای منیتوبا به‌زودی باید آموزش‌های اجباری درباره حقوق و تاریخ بومیان را به عنوان بخشی از الزامات جدید انجمن حقوقی مانیتوبا بگذرانند.

آلیسا شاکتر، افسر حقوق و سیاست، گفت که آموزش یکباره و اجباری یک الزام جدید از سوی انجمن حقوقی مانیتوبا است که حرفه وکالت را در استان تنظیم می کند تا اطمینان حاصل شود که همه وکلای منیتوبا از یک پایگاه دانش مشترک در مورد مسائل بومی برخوردار هستند. مشاور انجمن حقوقی منیتوبا

او گفت که جامعه حقوقی معتقد است که داشتن این تحصیلات یک موضوع صلاحیت است.

او گفت: “وکلا باید این درک را از مکانی که ما زندگی می کنیم، تاریخچه آن و مردمی که قبل از تماس با اروپا در اینجا زندگی می کردند داشته باشند تا بتوانند به مشتریان خود کمک کنند و آنها را به طور موثر نمایندگی کنند.”

بنابراین تا حدی موضوع اعتماد عمومی به نظام حقوقی، به حرفه و اجرای عدالت است.»

این الزام در پاسخ به فراخوان ۲۷ کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا است که از انجمن‌های حقوقی در کانادا می‌خواهد اطمینان حاصل کنند که وکلا آموزش‌های مناسب در مورد تاریخ و فرهنگ بومی دریافت می‌کنند.

از سال 2021، زمانی که انجمن حقوقی کمیته مشورتی بومی خود را ایجاد کرد، در حال کار است.

همه وکلا در منیتوبا ملزم به تکمیل آن بدون توجه به حوزه کاری خود خواهند بود، چیزی که نایب رئیس کمیته و وکیل جسیکا ساندرز احساس می کند مهم است.

ساندرز که یکی از اعضای Opaskwayak Cree Nation است، می گوید: «هرکسی که در این سرزمین قدم می زند باید تاریخ آن را بداند.

“به ویژه به عنوان یک وکیل، دانستن قانون مهم است، اما همچنین دانستن زمینه قانون و دلیل اینکه چرا شما هزینه ساده ای دارید نیز مهم است. [ownership] یا سرزمین تاج از طریق معاهده یا از طریق این قراردادها و روابط با مردم بومی است.”

این دوره در 1 اکتبر برای اعضای انجمن حقوقی منیتوبا راه اندازی می شود که پس از آن 18 ماه فرصت دارند تا آن را تکمیل کنند.

وکلایی که از انجام آن امتناع می کنند ممکن است با اقدامات انضباطی روبرو شوند، اما شاتر گفت که پاسخ تاکنون مثبت بوده است و او فکر نمی کند که به این نتیجه برسد.

دوره چیست

آموزش مورد نیاز انجمن حقوقی منیتوبا شامل The Path است، یک دوره آنلاین که شایستگی فرهنگی بومی را از طریق یک سری ماژول های آنلاین آموزش می دهد.

جنیفر دیوید، مشاور ارشد گروه NVision Insight مستقر در اتاوا، گفت: این در سال 2018 ایجاد شد و قرار است به مردم یک دید کلی از تاریخ کانادا از منظر بومی و همچنین فرهنگ بومی، جهان بینی و مسائل معاصر بدهد. توسعه دوره را رهبری کرد.

او گفت: “این واقعاً برای هر کانادایی که در هر بخش کار می کند مناسب است.”

او گفت که هدف این دوره کمک به پیشبرد آشتی با دادن برخی آموزش های اولیه به مردم است.

چگونه می‌توانیم روابط را احیا کنیم، در حالی که یکی از طرفین آن رابطه تقریباً چیزی در مورد طرف دیگر نمی‌داند، یا آنچه می‌داند تصورات غلط، کلیشه‌ها، نگرش‌های نژادپرستانه و افراط است؟» او گفت.

“بنابراین آموزش اولین قدم است.”

ایجاد روابط بهتر

کریستوفر گامبی از انجمن وکلای مدافع جنایی مانیتوبا گفت که داشتن این آموزش می تواند به وکلا کمک کند تا روابط بهتری با مشتریان بومی خود برقرار کنند و به نوبه خود، آنها را بهتر در دادگاه نمایندگی کنند.

“گاهی اوقات اگر چیزهایی وجود داشته باشد که در ترجمه گم می شود یا اگر چیزی وجود داشته باشد که شاید ما از نظر فرهنگی از آن آگاه نیستیم، اگر نقطه کوری وجود داشته باشد، بدیهی است که می تواند مشکلاتی ایجاد کند و شاید ما در بازنمایی آنقدر موثر نباشیم. آن شخص همانطور که در غیر این صورت ممکن است باشیم،” او گفت.

او گفت که اعضای انجمن او به طور کلی از شرکت در این دوره خوشحال هستند.

او گفت: «به ویژه با افراد بومی که به دلیل اتهامات جنایی به دادگاه ها معرفی می شوند، فکر می کنم مهم است که آنها با هر کسی که وکیلشان است، رابطه کاری خوبی داشته باشند.

“بنابراین فکر می‌کنم این کمک خواهد کرد. این به من شخصا کمک می‌کند تا بهتر درک کنم تا بتوانم بهتر با آن مشتریان تعامل داشته باشم.”

انجمن های حقوقی در آلبرتا، بریتیش کلمبیا و یوکان نیز آموزش شایستگی فرهنگی بومی را برای اعضای خود اجباری کرده اند، در حالی که دانشکده های حقوق مانند رابسون هال در دانشگاه مانیتوبا دوره های مشابهی را برای فارغ التحصیلی اجباری می کنند.

مارک کروز، هماهنگ کننده مطالعات حقوقی بومی در رابسون هال، گفت که آموزش وکلا در مورد مسائل بومی هنوز یک مفهوم نسبتاً جدید است، بنابراین جوامع حقوقی می توانند نقش مهمی در پر کردن این شکاف در دانش ایفا کنند.

او گفت: «حتی افرادی که 30 سال تمرین کرده اند، این اطلاعاتی است که قبلاً فرصت نداشتند داشته باشند.

من فکر می‌کنم که به درک این موضوع کمک می‌کند که چرا ما با مسائلی که در سیستم قضایی مردم بومی می‌بینیم مواجه می‌شویم.»