ویرایش سوگند: درخواست ها از انتاریو برای ذکر حقوق معاهده در سوگند اداری شهرداری افزایش می یابد

چندین شورای شهر و شهر در شمال شرقی انتاریو می خواهند سوگند شهرداران و اعضای شورای شهر را قبل از تصدی کرسی های خود ویرایش کنند.

آنها در هفته‌های اخیر طرح‌هایی را تصویب کرده‌اند که از دولت استانی خواسته‌اند تا سوگند یادشده را با ذکر حقوق بومی و معاهده تغییر دهد.

بازنویسی پیشنهادی این است:

“من وفادار خواهم بود و به اعلیحضرت پادشاه چارلز سوم وفادار خواهم بود. و صادقانه قوانین کانادا از جمله قانون اساسی را که حقوق بومی و معاهده ملل اول، اینویت و متیس را به رسمیت می شناسد و تایید می کند، رعایت خواهم کرد.”

ملانی پیلون، شهردار واوا، که آنیشینابه است، گفت که از اینکه شورای او در اوایل ماه جاری به آن سوگند جدید رأی می‌دهد خوشحال است.

او گفت: «من شخصا احساس می‌کنم که برای کسانی که در آینده سوگند یاد می‌کنند، حقوق معاهده را در نظر گرفته و به رسمیت بشناسند، یادآوری خواهد کرد.

“فکر می‌کنم کلمات مهم هستند. این چیزی است که فکر می‌کنم به آن خلاصه می‌شود. و فکر می‌کنم این یک قدم کوچک در ادامه و حرکت مکالمه است.”

زنی با موهای تیره و خاکستری با عینک و مروارید به دوربین لبخند می زند
ملانی پیلون، شهردار واوا، که آنیشنابه است، احساس می‌کند سوگند شهرداری که به حقوق تاج و تخت و حقوق بومیان اشاره می‌کند، یک «گام کوچک» رو به جلو در آشتی است. (ملانی پیلون)

با این حال، پیلون گفت که شخصاً در صورتی که استان این تغییر را انجام دهد، ترجیح می‌دهد آن سوگند جدید را نخواند.

هنگامی که او در پاییز گذشته به عنوان شهردار سوگند یاد کرد، تصمیم گرفت سوگند دیگری را بخواند که شامل تعهد وفاداری به ولیعهد نیست.

این سوگند جایگزین در سال 2018 ایجاد شد، زمانی که یکی از اعضای شورای شهر هرست، Gaetan Baillargeon، از خواندن سوگندنامه معمولی امتناع کرد و در ابتدا اجازه نداشت بر سر میز شورا بنشیند.

یک هفته بعد، دولت انتاریو به او اجازه داد با این عبارت سوگند یاد کند: «من به عنوان یک فرد بومی شناخته می‌شوم و تاکید می‌کنم که اعلام وفاداری به والاحضرت ملکه الیزابت دوم با دیدگاه‌های من در مورد رابطه بین ولیعهد و مردمان بومی.”

Baillargeon از همان سوگند استفاده کرد که در پاییز امسال برای یک دوره دیگر در شورای هرست سوگند یاد کرد.

او گفت که آنها سوگند پیشنهادی جدید را در اوایل بهار امسال تایید کردند، اگرچه او احساس می کند “ایده آل” نیست.

مردی با عینک، کت بلیزر خاکستری و بزی به دوربین لبخند می زند
گائتان بایلارجون در ابتدا اجازه نداشت در سال 2018 در شورای شهر هرست کرسی خود را بنشیند، زیرا از خواندن سوگندنامه رسمی خودداری کرد، اما پس از آن استان به او اجازه داد تا سوگندنامه دیگری بگوید. (رادیو کانادا)

بیلارجون، شهروند کنستانس لیک فیست نیشن، می گوید که مایل است ارجاعات به سلطنت را به طور کامل از سوگند شهرداری حذف کند، اما اذعان می کند که اکنون که زن اینوک، مری سیمون، فرماندار کل است، احساسات او کمی “گیج” شده است.

هر گونه تغییر در سوگند باید توسط دولت استان تایید شود و این تلاش لابی گری در حالی صورت می گیرد که برخی از شهرها و شهرستان های انتاریو در تعجب هستند که آیا باید تعهد وفاداری به ولیعهد را به کلی کنار بگذارند.