پدر 23 ساله از Gjoa Haven به نوار Nunavut زنگ زد

در روزهای بسیار سخت، زمانی که جیمز تککروک احساس می‌کرد که می‌خواهد دانشکده حقوق را ترک کند، به پسر پنج ساله‌اش نگاه می‌کرد و به یاد می‌آورد که چرا باید ادامه می‌داد.

تککیروق با یادآوری چهار سالی که در برنامه حقوقی نوناووت در ایکالویت گذراند، گفت: «او یک پشتیبان بزرگ بود. “من بدون آن نمی توانستم به اینجا برسم [that] حمایت کردن.”

او جوانترین عضو گروه 25 نفره ای بود که آن برنامه را پشت سر گذاشت – زمانی که شروع کرد 17 سال داشت. او به همراه 21 نفر از دانشجویانش در اکتبر گذشته در ایکالویت فارغ التحصیل شد.

تککروق که اکنون 23 ساله است در 29 مارس به نوار فراخوانده شد. او با پسر خردسالش و خانواده اش در کنارش به آنجا آمد.

تککروق که اهل این کشور است، گفت: “اگر فکر می کنید سن مهم است، واقعاً مهم نیست. تا زمانی که دانش دارید، تا زمانی که به خودتان اطمینان دارید و افرادی در اطراف خود دارید، این بخش مهم است.” Gjoa Haven و که شش سال گذشته را در ایکالویت گذرانده است.

“در طول هر نوع تحصیلی، لحظاتی وجود دارد که شما می خواهید ترک کنید – خیلی بد، شما می خواهید ترک کنید! می دانم که من چند مورد از آن لحظات را داشتم. اما شما به اطراف نگاه می کنید و افرادی دارید که به شما نگاه می کنند. مردم آنجا به دنبال شما هستند.”

مردی در یک سخنرانی با میکروفون صحبت می کند.
جیمی تککروق در تماس خود با بار در 29 مارس. (ارسال شده توسط جسیکا شبتای)

تا اینکه در دومین سال تحصیلش بود که تککروق مطمئناً فهمید که می‌خواهد وکیل شود.

او گفت: “در حالی که مشغول مطالعه، مطالعه و امتحانات بودیم، متوجه شدم، می دانید – این واقعا جالب است.”

زمانی در آن دوره بود که متوجه شدم، می‌توانم این شغل را برای خودم بسازم. می‌توانستم خودم را تا آخر عمر در حال انجام این کار ببینم.»

“یک داستان موفقیت شگفت انگیز”

برنامه حقوقی نوناووت یک برنامه چهار ساله بود که توسط دانشگاه ساسکاچوان با مشارکت کالج قطب شمال نوناووت اجرا شد. برای سه سال اول، استفان منسل مدیر اجرایی برنامه بود.

اکنون، معاون وزیر دادگستری، منسل، این برنامه را یکی از «برترین‌های … [his] شغل حرفه ای.”

او گفت: “هنگامی که شروع کردیم، همه ما عصبی بودیم – اساتید، مدیران و دانشجویان. و ما به عنوان یک تیم با هدف به دست آوردن هرچه بیشتر فارغ التحصیلان و تا جایی که می توانیم وکیل شاغل گرد هم آمدیم.” .

عکس دسته جمعی جلوی میله های پرچم.
دانش‌آموزان و کارکنان برنامه قانون Nunavut در سال 2017 در مرکز شهر Iqaluit عکس می‌گیرند، سالی که این برنامه به طور رسمی راه اندازی شد. استفان منسل در سمت راست نشان داده شده است. (برنامه حقوقی نوناووت-بنجامین رالستون/مطبوعات کانادا)

این برنامه فقط یک بار اجرا شده است. در پایان، 22 فارغ التحصیل حقوق را به جمع وکلای بالقوه نوناووت اضافه کرد که اکثر آنها اینویت و بسیاری از جوامع کوچکتر نوناووت بودند.

منسل گفت که اکنون تمرکز بر این است که همه فارغ التحصیلان به وکالت فراخوانده شوند تا به حدود 75 وکیل دیگر که در آن منطقه زندگی می کنند بپیوندند – در این صورت، آنها ممکن است علاقه خود را برای قرار دادن گروه دیگری در این برنامه بسنجند.

او گفت کسانی که هنوز به کافه فراخوانده نشده‌اند در شرکت‌های حقوقی مختلف مقاله می‌نویسند یا با دولت‌ها و سازمان‌های اینویت کار کرده‌اند.

“اکنون اکثر کارفرمایان بزرگ ما در قلمرو دارای فارغ التحصیلان برنامه حقوقی نوناووت هستند. این یک داستان موفقیت شگفت انگیز بوده است.”

پرتره مردی در دفتر.
استفان منسل، معاون وزیر دادگستری، می‌گوید که کارگردانی برنامه حقوقی نوناووت یکی از کارهای برجسته او بوده است. (وینسنت روبینت/سی بی سی)

در مورد تککروق، منسل گفت که از دیدن آنچه که این جوان فارغ التحصیل حقوق انجام داده است، افتخار می کند.

او گفت: “می توانم به شما بگویم که در 17 سالگی برای دانشکده حقوق آماده نمی شدم.”

این واقعیت که جیمی آنقدر جوان بود و به موفقیتی دست پیدا کرد، واقعاً نشان دهنده انگیزه درونی او و اینکه او چقدر انسان بزرگی است، است.»

تککروک گفت که او در حال حاضر منشی حقوق قضایی دادگاه دادگستری نوناووت است، اما از قبل چشم اندازی برای آنچه می خواهد در آینده انجام دهد دارد.

من می‌خواهم کارهای تجاری کوچک انجام دهم، زیرا افراد زیادی را در نوناووت می‌شناسم، آنها ایده‌هایی برای کسب‌وکارهای کوچک دارند و گاهی اوقات راه‌اندازی کارها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص اگر دانش فنی لازم برای حوزه‌های فنی را نداشته باشید. ،” او گفت.

“این کاری است که من می خواهم انجام دهم، حدس می زنم فقط به مردم کمک کنم.”