پسران موزس بیور به تحقیق می گویند که درخواست کمک آنها برای هنرمند Oji-Cree نادیده گرفته شد.

هشدار: این داستان در مورد سوء استفاده جنسی، ناراحتی روانی و خودکشی صحبت می کند.

طی سه هفته گذشته، هیئت منصفه تحقیق درباره مرگ موسی آمیک بیور در سال 2017، درخواست های متعددی را برای مراقبت بهتر از سلامت روان در دورافتاده First Nations و زندان منطقه Thunder Bay شنیده است، و همچنین یادآوری می کند که بسیاری از آنچه شاهدان گفته اند. توصیه شده قبلا شنیده شده است.

بیور، هنرمند Woodlands از Nibinamik، یک ملت اول اوجی-کری در شمال غربی انتاریو، زمانی که 56 سال داشت. با خودکشی درگذشت در حالی که او در بازداشت بود. بازجویی – که قانون پزشکی قانونی انتاریو می گوید زمانی که فردی در بازداشت می میرد اجباری است – وارد چهارمین هفته خود می شود.

از سال 2002، 13 نفر در زندان جان باختند. حداقل هفت نفر از آنها بومی بودند. تحقیقات در مورد 10 مورد از این پرونده ها تکمیل شده است. جدیدترین آنها بود تحقیقات مشترک در مورد مرگ دان ماماکوا و رولاند مک کی که در نوامبر به پایان رسید.

بر اساس بررسی CBC News از هشت تحقیق تکمیل شده از سال 2002 تا 2020، این تحقیقات صدها توصیه را به همراه داشته است، اما بسیاری از آنها اجرا نشده اند.

مردی با موهای بلند تیره در حال نقاشی روی بوم دیده می شود.
بیور، هنرمند Woodlands از Nibinamik، یک ملت اول اوجی-کری در شمال غربی انتاریو، زمانی که در سال 2017 در بازداشت به سر می برد، 56 ساله بود. (فیس بوک)

آنا بتی آکنیپینسکام، معاون رئیس کل نیشنابه اسکی نیشن، هفته گذشته – مانند خانواده بیور – در تحقیقات درباره مرگ این هنرمند شهادت داد.

Achneepineskum گفت که او مایل است بداند چرا بسیاری از توصیه‌هایی که از تحقیقات قبلی به دست آمده‌اند، اجرا نشده‌اند.

خانواده می‌گویند نگرانی‌ها توسط پلیس و کارکنان زندان رد شده است

Achneepineskum شهادت داد که نیشنابه اسکی، که نماینده 49 کشور اول در شمال انتاریو است، خود توصیه‌ها، قطعنامه‌ها و گزارش‌های بی‌شماری را در طول سال‌ها در رابطه با چالش‌های پیش روی ملل اول، از جمله بحران‌های سلامت روان، صادر کرده است.

“ما همچنان از دولت فدرال و استانی دفاع می کنیم تا … به نابرابری از نظر کمبود منابع و خدمات برای شهروندان ملت اول رسیدگی کنند، زیرا این فقط برای شهروندان نیشنابه اسکی نیشن جدا نیست – این دقیقاً در سراسر کانادا است. ”

او گفت که این نابرابری عمیقاً در سطح نهادی ریشه دوانده است.

او گفت: “باید به خاطر داشته باشید که قانون هند، که یکی از قوانین نژادی ترین قوانین است، پایه و اساس سیاست هایی است که در هر یک از ادارات دولتی وجود دارد که یک شهروند ملت اول در آن دخالت دارد.” گفت.

پسران بزرگ بیور، گرشوم، شالوم و جروم بیور، روز پنجشنبه با هم در هیئت منصفه سخنرانی کردند. آنها از مهربانی پدرشان، مهارت های زمینی و استعداد هنری او می گفتند.

از مال پدرم [2017] مرگ، سیستم حقوقی و نحوه مراقبت از مردم بومی در هنگام بیماری تغییری نکرده است.– گرشوم بیور در تحقیقات پدرش موسی بیور شهادت می دهد

آنها ویدئوهایی را از پدرشان نشان دادند که در مورد نحوه سیگار کشیدن گوشت توضیح می داد و آنچه را که در مورد برگزاری کارگاه های هنری در مدارس دوست دارد، توصیف می کرد، قبل از اینکه این سه نفر برخی از آثار هنری او را روی صفحه نمایش بزرگ جلوی اتاق به نمایش بگذارند.

برادران همچنین از آسیب‌هایی که پدرشان متحمل شده بود، از جمله فقدان‌های متعدد در خانواده و تجربیات او در مدرسه روزانه، جایی که آنها می‌گویند مورد آزار جنسی قرار گرفته بود، صحبت کردند.

گرشوم گفت که او و شالوم چندین بار در سال 2017 سعی کردند پدرشان را از زندان Thunder Bay خارج کرده و به بیمارستان منتقل کنند، اما به نظر می‌رسید که کارکنان نگرانی‌های آنها را برطرف کردند.

او گفت، زمانی که شالوم قبلاً در زندان Thunder Bay بود، یک زندانی دو بلوک پایین تر از او بر اثر خودکشی جان باخت. این تجربه به ترس او دامن زد که ممکن است پدرش نیز به سرنوشت مشابهی دچار شود.

شالوم گفت: “من می دانستم که چقدر مهم است که او کمک مناسب را دریافت کند.”

به برادران گفته شد که پدرشان در 9 فوریه 2017 مراقب انتحاری بود، اما گزارش نظارت و تحقیقات خدمات اصلاحی (CSOI) در مورد مرگ بیور نشان می‌دهد که او در 24 ژانویه 2017 ساعت انتحاری را از دست داده و سپس از وی خارج شده است. از نظارت افزایش یافته در 8 فوریه 2017.

گرشوم گفت: «از زمان مرگ پدرم، سیستم حقوقی و نحوه مراقبت از مردم بومی در هنگام بیماری تغییر نکرده است.

یک عکس هوایی از یک ملت دور از راه دور.
به گفته گرشوم بیور از Nibinamik First Nation، حدود 80 درصد از خانه ها در شمال انتاریو اولین ملت «قابل سکونت نیستند». ‘ (اد میدلتون/سی‌بی‌سی)

اولین ملت نیبینامیک، در 385 کیلومتری شمال شرق سیوکس اوت و 500 کیلومتری شمال خلیج تاندر، با چالش‌های متعددی از جمله کمبود آموزش بهداشت روانی بدون هیچ مرکزی برای تسهیل آن، یک ایستگاه پرستاری کوچک و مسن، و شرایط مسکن خطرناک مواجه است.

گرشوم گفت: «۸۰ درصد از خانه‌هایی که ما در جامعه خود داریم، قابل سکونت نیستند و در هر جای دیگری در کانادا، خارج از یک ذخیره‌گاه، محکوم خواهند شد». وقتی بیرون باران می‌بارد، از داخل بارون می‌بارد. قالب آنقدر بد است که برادرم تقریباً سه انگشت یکی از دست‌هایش را از دست داد و پدرم برای نفس کشیدن نیاز به پفک داشت.

گرشوم گفت که یک دهه پیش به دلیل تأثیر این کپک بر پسرش به خلیج تاندر رفت.

انیشی‌ابک با اندوه و آسیب‌هایی مواجه است که کمکی به آنها نمی‌شود، ما فقط به راه رفتن ادامه می‌دهیم و به بهترین‌ها امیدواریم.»

نگرانی از رفتار بیور در زندان: گزارش CSOI

هفته گذشته، هیئت منصفه گزارش CSOI را که در می 2017 تکمیل شد، در مورد مرگ بیور دید. از جمله نگرانی های مستند شده عبارت بودند از:

  • بیور تا سه هفته پس از اینکه به زندان Thunder Bay آورده شد به روانپزشک مراجعه نکرد.
  • دفترهای ثبت نام کارکنان زندان با استانداردهای وزارتخانه مطابقت نداشت.
  • به طور کلی فقدان مستندات و توجه به جزئیات در پرونده مراقبت های بهداشتی بیور توسط پرستاران ثبت نام شده و پزشکان مراقبت های اولیه وجود داشت.
  • پس از برداشتن ساعت خودکشی بیور، طرح ادغام مجدد او به درستی تکمیل نشد.
  • هنگامی که بیور در زندان به او پاسخ نمی‌دهد باید به تنفس او کمک می‌کرد.

به گفته هیئت منصفه بازپرس، اگرچه بیور در حین جداسازی اداری در اثر خودکشی جان خود را از دست داد، گزارش CSOI شامل بررسی سیاست‌ها و رویه‌های زندان مربوط به جداسازی نمی‌شود.

ممیزی توصیه های قبلی مورد نیاز: NAN

توصیه‌های Achneepineskum برای هیئت منصفه شامل اتاق‌های امن با منابع مناسب در First Nations، بودجه پایدار برای Telehealth Ontario و مراقبت‌های حضوری، و دسترسی نه تنها به پزشکی غربی، بلکه به نگهبانان دانش سنتی و بزرگان است.

او همچنین این ایده را مطرح کرد که تیم‌های سیار سلامت روان به مدت یک هفته از First Nations بازدید کنند تا ارزیابی‌های کامل و ارجاع به خدمات دیگر ارائه کنند.

اما همانطور که هیئت منصفه مجموعه ای از توصیه های خود را آماده می کند، Achneepineskum گفت که باید در مورد آنچه در گذشته اجرا نشده است پاسخگویی وجود داشته باشد – و به دلیل آن پاسخ دهد.

او گفت: «ما می‌توانیم حسابرسی بسیار کاملی داشته باشیم و می‌توانیم از آن استفاده کنیم، زیرا همچنان به لابی‌گری برای تأمین بودجه و منابع ادامه می‌دهیم، و همچنین جوامع خود را وادار به خرید و پذیرش ابتکارات خاص می‌کنیم».

هدف اولیه تحقیقات پزشکی قانونی این است که هیئت منصفه توصیه هایی برای جلوگیری از وقوع مرگ و میر در شرایط مشابه ارائه دهد.

“[Moses] محروم شدن از خدمات پزشکی مناسب – از جمله یک خانه راحت، خانه ای امن برای زندگی او – بر او تأثیر گذاشته است.”

“فقط به یاد داشته باشید که او فردی بود که نیاز به کمک داشت و پدر و پدربزرگ و شوهر و پسر بود.”


اگر شما یا کسی که می‌شناسید مشکل دارید، در اینجا می‌توانید کمک بگیرید:


پشتیبانی برای هر کسی که تحت تأثیر تجربه آنها در مدارس مسکونی قرار گرفته است در دسترس است:

یک خط بحران ملی مدارس مسکونی هندی برای حمایت از دانش آموزان سابق و افراد آسیب دیده ایجاد شده است. مردم می توانند با تماس با خط 24 ساعته بحران ملی: 1-866-925-4419 به خدمات ارجاع عاطفی و بحران دسترسی داشته باشند.