پس از اینکه افسران RCMP به قتل عمد متهم شدند، خانواده به تاخیر افتادن جلسه دادگاه «دل‌خراش» می‌گویند

اعضای خانواده یک مرد بومی که در بازداشت پلیس جان خود را از دست داد، سه شنبه از سراسر بریتیش کلمبیا و آلبرتا به دادگاه پرنس جورج رفتند تا پنج افسر RCMP را به اتهام قتل عمد و ممانعت از اجرای عدالت در قتل او محاکمه کنند.

در آنجا، خانواده دیل کالور متوجه شدند که جلسه دادگاه برنامه ریزی شده برای افسران برای دومین بار در دو ماه گذشته به تعویق افتاده است.

دبی پیر، پسر عموی کالور در بیرون از دادگاه به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «دوباره، در ساعت یازدهم، متوجه می‌شویم دادگاه به تعویق افتاده است. این برای همه بسیار آزاردهنده است.

یک زن بومی عکس مردی خندان را بیرون ساختمان در قاب گرفته است.
ویرجینیا پیر عکسی از برادرزاده خود، دیل کالور، در خارج از دادگاه شاهزاده جورج در دست دارد. (بتسی ترامپنر/سی بی سی)

پیر که گفت تقریباً شش سال پس از مرگ پسر عمویش همچنان به دنبال عدالت است، گفت: “بدون توجه به اینکه آنها به طور مداوم این کار را به تعویق می اندازند، بی سر و صدا نمی رویم.”

آن سیمور، سخنگوی سرویس دادستانی بریتیش کلمبیا، در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز، گفت که غیرعادی نیست که جلسات اولیه دادگاه «هر از گاهی به تعویق بیفتند… تا اطمینان حاصل شود که همه طرف‌ها آماده رفتن به مرحله بعدی هستند. از فرآیند.”

سه نفر بیرون ساختمانی زیر آسمان آبی روشن بر طبل می کوبند.
درامرها یک آهنگ شفابخش بومی را در خارج از دادگاه شاهزاده جورج در روز سه شنبه، 2 می 2023 می نوازند. (بتسی ترامپنر/سی بی سی)

صبح روز سه‌شنبه در پیاده‌روی بیرون دادگاه، درامرهای شاهزاده جورج در حالی که برخی از اعضای خانواده کالور گریه می‌کردند و یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند، آهنگ شفابخش بومی را نواختند.

پیر گفت که کالور با بزرگ شدن با هم در جوامع گرانیسل و ویتست مانند یک برادر برای او بود.

“او همیشه خیلی خنده دار بود و فقط زندگی را دوست داشت. حتی در موقعیت های جدی، شوخی می کرد. و فرزندانش نقطه برجسته زندگی او بودند.”

کالور پدر سه فرزند بود که کوچکترین نوزاد در هنگام مرگ در بازداشت پلیس بود.

این مرد 35 ساله یکی از اعضای اولین ملل Wet’suwet’en و Gitxsan بود.

افسران RCMP متهم شدند

گزارشی از دفتر تحقیقات مستقل بریتیش کلمبیا گفت که پس از دستگیری کالور توسط شاهزاده جورج RCMP در 19 ژوئیه 2017، او دچار مشکل تنفسی شد و درگذشت.

سه عضو یک خانواده بومی در بیرون ساختمان ایستاده‌اند و دو تابلو در دست دارند که هر کدام عکس یک مرد جوان خندان را در خود دارند، در حالی که روی تابلوی سومی که عکس‌های بیشتری از همان شخص روی آن نوشته شده است: زندگی بومی‌ها مهم است.
خانواده دیل کالور بیرون دادگاه شاهزاده جورج جمع می شوند. (بتسی ترامپنر/سی بی سی)

در اوایل سال جاری، تقریباً شش سال پس از مرگ کالور، دو افسر شاهزاده جورج RCMP، Const. پل است ماری و کنست. ژان فرانسوا مونت به قتل عمد متهم شد.

سه کوه دیگر، کنست آرتور دالمن، کنست کلارنس الکساندر مک دونالد و گروهبان بیانی [Jon] اوزبیو کروز، متهم به ممانعت از اجرای عدالت است.

در حالی که پیر منتظر جلسه محاکمه در این پرونده است، گفت که تحقیقات مربوط به مرگ مایلز گری در بازداشت پلیس را از نزدیک دنبال می کند و از طریق رسانه های اجتماعی با مادر گری در تماس است.

یک مرد و یک زن پرتره های یک مرد خندان را بیرون ساختمان نگه می دارند.
عمه و پدر دیل کالور پرتره های او را بیرون از دادگاه شاهزاده جورج نگه می دارند. (بتسی ترامپنر/سی بی سی)

روز دوشنبه، هیئت منصفه پزشکی قانونی مرگ مایلز را یک قتل اعلام کرد و سه توصیه به اداره پلیس ونکوور، از جمله استفاده از دوربین های بدن و بازنگری در آموزش کاهش تنش، ارائه کرد.

با این حال، پس از تحقیقات بی‌شماری در مورد مرگ‌های ناشی از پلیس، پیر گفت هیچ مکانیزمی وجود ندارد که اطمینان حاصل کند که توصیه‌های تحقیقی که برای جلوگیری از مرگ‌ها در شرایط مشابه در نظر گرفته شده است، عملی می‌شوند.

اگر در طول سال ها اجرا می شد، ما در این موقعیت نبودیم. مجبور نبودیم برای عزیزانمان عزاداری کنیم. بچه هایی یتیم نمی ماندند.»

دادگاه برای افسران متهم به مرگ کالور برای 6 ژوئن 2023 موکول شد.

دن مک لافلین، سخنگوی سرویس دادستانی بریتیش کلمبیا، گفت که متهمان ملزم به حضور در دادگاه نیستند و احتمالاً شخصاً در آنجا حضور نخواهند داشت.