پس از نشت باطله کرل، جوامع بومی در آلبرتا خواستار بازنگری اساسی در مقررات هستند

جوامع بومی در منطقه ماسه‌های نفتی کانادا روز دوشنبه خواستار انحلال و جایگزینی تنظیم‌کننده انرژی آلبرتا در پی نشت ماه‌ها باطله سمی از معدن ماسه‌های روغنی کرل شرکت امپریال اویل شدند.

نمایندگان جامعه در حال شهادت به یک کمیته پارلمانی در اتاوا در مورد تأثیر نشت و نگرانی های مداوم در مورد مدیریت باطله نفت و ماسه بودند.

امپریال، یکی از واحدهای شرکت اکسون موبیل، اولین بار در ماه می گذشته آب تغییر رنگی را در نزدیکی سایت Kearl خود شناسایی کرد، اما این شرکت و تنظیم کننده انرژی آلبرتا (AER) نتوانستند جوامع محلی کشورهای اول را به روز کنند، زمانی که آزمایش نشان داد آب حاوی باطله است، یک محصول زائد معدن.

نشت باطله تنها در ماه فوریه پس از نشت دوم از یک حوضچه زهکشی به طور گسترده منتشر شد.

امپریال در بیانیه‌ای در ماه مارس گفت که عمیقاً متأسف است که پس از به‌روزرسانی اولیه، ارتباطات منظمی را به جوامع ارائه نمی‌کند و اقدامات لازم را برای بهبود ارتباطات در آینده انجام خواهد داد.

نمایندگان جامعه بومی گفتند که AER بیش از حد با صنعت همدل است.

دانیل استاکلس، مدیر منطقه فورت مک کی متیس به کمیته گفت: “من فکر می کنم باید آن را از بین ببرید و دوباره بسازید. فکر نمی کنم به شکل فعلی آن قابل نجات باشد.”

تیموتی کلارک، مدیر مشاور زیست محیطی Willow Springs Strategic Solutions، که با سازمان فورت مک موری متیس کار می کند، گفت که AER تحت “تسخیر نظارتی” قرار گرفته است.

کلارک گفت: «تنظیم‌کننده دائماً جهت مکالمه را در جهت منافع طرف‌های تنظیم‌شده به جای منافع عمومی می‌کشد».

AER به‌روزرسانی‌های منظمی را در مورد نظارت بر نشت Kearl منتشر کرده است. در 2 مارس، تنظیم کننده گفت که همیشه به دنبال بهبود روابط و تعامل با جوامع بومی است.

رگولاتور افزود: «اگر این رویداد فرصتی برای انجام این کار را برجسته کند، آن را پیگیری خواهیم کرد.

امپریال و AER روز پنجشنبه شهادت خواهند داد.

روز دوشنبه، دولت فدرال جزئیات یک گروه کاری جدید را برای بهبود نظارت بر خطرات زیست محیطی از استخرهای باطله نفت و ماسه منتشر کرد. این گروه شامل رهبران بومی، دولت‌های فدرال و استانی و نمایندگان شرکت نفت‌سند خواهد بود.

استیون گیلبولت، وزیر محیط زیست کانادا گفت: «پس از تجزیه و تحلیل وضعیت، مشخص است که این تراوش به‌موقع یا مناسب از سوی شرکت یا تنظیم‌کننده استانی به جوامع آسیب‌دیده اطلاع داده نشده است، و همچنین دولت فدرال به‌موقع از آن مطلع نشده است.» در یک بیانیه.

بر اساس گزارش تنظیم‌کننده، حجم کل باطله‌های نفتی نگهداری شده در استخرها در سال 2021 به 1.35 میلیارد متر مکعب رسید.