پلیس: زنی که جسدش در محل دفن زباله وینیپگ پیدا شد، قبل از اینکه به زباله منتقل شود به داخل سطل رفت.

زن 33 ساله‌ای که جسدش روز دوشنبه در محل دفن زباله وینی‌پگ پیدا شد، در همان روز در حال بالا رفتن از یک سطل زباله تجاری دیده شد و قبل از تخلیه سطل توسط کامیون زباله و انتقال آن به زباله‌دان، در حال بیرون آمدن دیده نشد. دنی اسمیت، رئیس سرویس پلیس وینیپگ در کنفرانس خبری پنجشنبه گفت.

اسمیت گفت که بازرسان برای پیگیری هر گونه اطلاعات دیگری که ممکن است از مردم در مورد فعالیت لیندا مری بیردی قبل از ورود او به سطل زباله به دست بیاید باز هستند، اما “در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از قتل وجود ندارد.”

اسمیت گفت: “من اینطور خلاصه می کنم: این یک تراژدی است.” “این مورد توجه و نگرانی زیادی را در سراسر کشور به خود جلب کرده است. و بازرسان و پرسنل WPS، آنها شبانه روز تلاش کرده اند تا برخی از پاسخ ها را در اینجا بیابند.”

بخشی از بیانیه ای که اواخر پنجشنبه شب منتشر شد و به خانواده Beardy نسبت داده شد، می گوید که آنها متأسفند که پلیس در حال تحقیق درباره مرگ او به عنوان یک قتل نیست.

در بیانیه این خانواده آمده است: “ما معتقدیم که باید تحقیقات جامع تری انجام شود و فرصتی برای پیگیری همه نکات باشد.” بسیاری از سوالات حل نشده وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.”

ما همچنین معتقدیم که آنها در انتشار اطلاعات شفاف نبوده اند.»

پلیس روز سه شنبه گفت که کارکنان مرکز مدیریت منابع جاده برادی شهر بعدازظهر دوشنبه بقایای بیردی را در آنجا کشف کردند. پلیس در آن زمان گفت که آنها شرایط پیرامون مرگ او را مشکوک می دانستند، اما آن را به عنوان قتل طبقه بندی نکردند.

اسمیت گفت، کالبد شکافی انجام شده در روز سه‌شنبه تأیید کرد که او جراحاتی را متحمل شده است که مطابق با آنچه که در نتیجه گیر کردن داخل سطل زباله در حین جابجایی آن توسط یک کامیون ایجاد می‌شود، متحمل شده است.

در حالی که هنوز هیچ دلیلی برای مرگ توسط پزشک پزشکی وجود ندارد، او گفت که هیچ یک از جراحات بیردی نشان دهنده بازی ناپسند نیست. اسمیت گفت که آزمایشات سم شناسی زمان بیشتری برای تکمیل شدن نیاز دارد، اما ما راضی هستیم که این یک قتل نیست.

مردی با لباس پلیس پشت تریبون صحبت می کند.
دنی اسمیت، رئیس سرویس پلیس وینیپگ می گوید پلیس راضی است که مرگ لیندا بیردی یک قتل نبوده است. (یان فروز/سی بی سی)

اسمیت گفت که پلیس می خواست با توجه به میزان توجهی که مرگ بیردی به خود جلب کرده است، به روز رسانی در مورد وضعیت ارائه دهد. او گفت که پلیس قبل از اعلام این خبر با خانواده این زن صحبت کرد.

او گفت: “ما به خانواده متعهد شده ایم که وقتی آنها آماده شوند، آنها را در جریان تحقیقات قرار دهیم و همه چیزهایی را که کشف کردیم با آنها در میان می گذاریم.”

Beardy یکی از اعضای Lake St. Martin First Nation و مادر چهار فرزند بود. رئیس دریاچه سنت مارتین، کریستوفر تراورس، در یک کنفرانس خبری جداگانه پس از اسمیتز صحبت کرد، اما از اظهار نظر در مورد به روز رسانی پلیس خودداری کرد زیرا تحقیقات در حال انجام است.

کمک از مردم

رئیس پلیس گفت که بازرسان چندین نکته از مردم دریافت کردند که به آنها کمک کرد تا فعالیت های بیردی را در ساعات قبل از پیدا شدن جسد او جمع کنند.

آنها توانستند او را به عنوان فردی که در حال رفتن به فروشگاهی در بلوک 2200 بزرگراه پمبینا، نزدیک دانشگاه مانیتوبا است، شناسایی کنند. اسمیت گفت که بیردی «به تازگی» در این منطقه زندگی می کرده است.

زنی با یک پیراهن پلنگی با موهای قرمز مایل به شانه در یک در ایستاده است.
یک عکس خانوادگی لیندا مری بیردی را نشان می دهد. پلیس وینیپگ روز بعد اعلام کرد که جسد این زن 33 ساله روز دوشنبه 3 آوریل 2023 در محل دفن زباله وینیپگ برادی رود پیدا شد. (ارسال شده توسط ملیسا رولت)

او گفت که از طریق نظارت تصویری، پس از آن مشاهده شد که او فروشگاه را به تنهایی ترک می کند و کمی بعد از ساعت 11 صبح دوشنبه به سطل زباله نزدیک می رود.

اسمیت گفت: “مقداری فعالیت” در سطل باز دیده می شد، اما این فعالیت پس از مدت کوتاهی متوقف شد. او گفت که پلیس نمی‌داند بیردی در سطل زباله چه می‌کرد، اما او هرگز در حال بالا رفتن از آن سطل زباله دیده نشد.

درست بعد از ساعت 2 بعدازظهر، یک کامیون تجاری مشاهده شد که همان سطل را برداشت و محتویات آن را در عقب خالی کرد. سپس کامیون به محل دفن زباله برادی رود رفت و محتویات آن را در آنجا تخلیه کرد. اسمیت گفت جسد بیردی اندکی بعد کشف شد.

او گفت که پلیس هنوز آماده دریافت هرگونه اطلاعاتی است که بتواند به ردیابی فعالیت او قبل از رفتن به فروشگاه کمک کند و “آخرین روز خود را روشن کند”.

درحالی‌که پلیس روز سه‌شنبه گفت که عملیات در محل دفن زباله متوقف شد و بازرسان در آنجا کار می‌کردند، اسمیت گفت که بازرسان اکنون دلیلی برای نگه‌داشتن منطقه در محل دفن زباله که جسد Beardy در آن پیدا شده است، ندارند، اگرچه تصمیم برای بازگشایی زباله‌ها با شهر است.

شهر وینیپگ در بیانیه ای در روز پنجشنبه اعلام کرد که محل تخلیه تا اطلاع ثانوی بسته خواهد ماند.

تماس برای جستجوی محل دفن زباله

کشف جسد بیردی ماه ها پس از آن صورت گرفت که محل دفن زباله برای چند هفته در میان اعتراضاتی که خواستار جستجوی گسترده در محل برای یافتن بقایای افراد ناپدید شده بودند، بسته شد.

بقایای جزئی ربکا کونتوا، یکی از چهار زن بومی که پلیس می گوید همه توسط یک مرد کشته شده اند، در ژوئن گذشته در آنجا پیدا شد.

پلیس بر این باور است که جرمی اسکیبیکی مورگان هریس و مارسدس میران را نیز کشته است و بقایای آنها به محل دفن زباله خصوصی پریری گرین در شمال وینیپگ برده شده است.

دولت فدرال در ماه فوریه 500000 دلار برای مطالعه امکان سنجی جستجو در آن سایت متعهد شد.

پلیس گفت که بازرسان هنوز محل بقایای جسد زن چهارم را نمی دانند که معتقدند او نیز توسط اسکیبیکی کشته شده است. او هنوز شناسایی نشده است، اما اعضای جامعه نام Mashkode Bizhiki’ikwe یا زن بوفالو را به او داده اند.

وکیل اسکی‌بیکی اواخر سال گذشته گفت که موکلش قصد دارد در چهار فقره قتل درجه یک که متهم به آن است، بی‌گناه باشد.

رئیس پلیس وینیپگ می گوید که در قتل لیندا مری بیردی 33 ساله مشکوک نیستیم

زن 33 ساله‌ای که جسدش روز دوشنبه در محل دفن زباله وینی‌پگ پیدا شد، در همان روز در حال بالا رفتن از سطل زباله تجاری دیده شد و قبل از تخلیه سطل توسط کامیون زباله و انتقال آن به زباله‌دان، در حال بیرون آمدن دیده نشد. دنی اسمیت، رئیس سرویس پلیس وینیپگ در کنفرانس خبری پنجشنبه گفت.