پلیس Akwesasne خواهان چشم های مجازی بیشتری در مرز با بودجه تجدید شده است

نیروی پلیس برای جامعه Kanien’kehá:ka قصد دارد از حدود 12.4 میلیون دلار بودجه جدید و تمدید شده دولت کانادا برای پیشگیری از جرم استفاده کند، از جمله بخشی از آن را برای هواپیماهای بدون سرنشین و دوربین ها برای نظارت بر قاچاق از طریق مرز کانادا و ایالات متحده.

جامعه Kanien’kehá:ka (موهاوک) در امتداد رودخانه سنت لارنس اکنون وظیفه نظارت بر سه مرز شلوغ – انتاریو، کبک و ایالت نیویورک – را بر عهده دارد و در طول سال ها، ماهیگیری سنتی آن به دلیل توسعه صنعتی مختل شده است.

این به شرایطی کمک کرده است که می‌تواند ساکنان را در برابر قاچاق آسیب‌پذیر کند، که به نظر می‌رسد آخرین عواقب غم‌انگیز خود را در ماه مارس با غرق شدن شش شهروند خارجی و دو کودک کانادایی در رودخانه داشته است.

پلیس گفت این تلاش قربانیان برای ورود غیرقانونی از کانادا به ایالات متحده بود.

حدود 10.4 میلیون دلار از پول اعلام شده توسط مارکو مندیسینو، وزیر ایمنی عمومی فدرال، طی پنج سال به پلیس Akwesasne خواهد رفت تا مشارکت خود را در مشارکت 22 ساله ابتکار جرایم سازمان یافته Akwesasne با پلیس و سازمان های دولتی ادامه دهد.

بر اساس یک انتشار خبری، فقط کمتر از 850000 دلار، که تحت برنامه اولین ملل کانادا و پلیس Inuit در دسترس است، نیز برای تجهیزات استفاده خواهد شد.

1.13 میلیون دلار دیگر از صندوق فدرال Building Safer Community Fund برای برنامه های پیشگیری از جرم تامین می شود.

رئیس پلیس Akwesasne، Shawn Dulude، روز پنجشنبه گفت دوربین‌های ثابت و پهپاد به نیرو کمک می‌کنند تا زمانی که برای گشت‌زنی افسران بسیار پرهزینه می‌شود، آب را کنترل کنند.

او گفت: «به جای چشم انسان در یک قایق، ما دو تا سه افسر داریم که به صورت 24 ساعته به دوربین‌ها نگاه می‌کنند که توسط اعزام مرکزی ما نظارت خواهند شد.

دولود خاطرنشان کرد که از زمان غرق شدگی، فعالیت کمتری در عبور از مرز روی رودخانه وجود داشته است و در گذرگاه های مرزی زمینی فعالیت بیشتری داشته است.

تحقیقات درباره غرق شدگان مارس در چند جبهه ادامه دارد.