این پیستون هم مثل پیستون سدیمی هست . همین اختلاف قطر در میان نیم تا ۷دهم میلیمتر است. پیستون بیضی رخ وقتی گرم شودبه وضعیت دایره ای کامل درمی آید.برای سهولت حرکت پیستون درسیلندروجلوگیری ازگیرکردن آن دراثرانبساط درسیلندر،لازم هست لقی یه خرده فی مابین پیستون وسیلندر پیشبینی شود.دراین مسافت کم،قشرنازکی ازروغن قرارمیگیرد وفاصله راپرمیکند.ضمن آنکه اصطکاک ایجادشده راتقلیل میدهد،ازسایشسریع آن دونیز می کاهدو موجب تبادل حرارت میگردد.مقدارلقی پیستون درحالت سردبودن موتور،زیادتراست،ولی باگرم شدن موتور پیستون سریعتر انبساط پیداکرده،لقی آن باسیلندر کمترمیشود.علت انبساط بیشترپیستون دوعامل است:یکی گرمای بیشتری که به پیستون تاثیرمیکندودیگری ضریب انبساط زیادترپیستون آلومینیمی نسبت به سیلندر چدنی.پیستونهای بیضی شکل که برای دوری ازچسبیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته میشودبا بعدها خاصی طرح میگرددبطوری که قطرپیستون که درمحور تکیه گاه گژن پین قرارداردبه اندازه 0/15 میلیمتر ازقطردیگرکوچکتراست وقطرپیستون درروی محور45 رتبه ای نسبت به محور0/075 میلیمتر،کوچکترازبزرگترین قطرپیستون است. در نتیجه در بالای پیستون فضای بیشتری برای انبساط وجود دارد . در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم داراست و حدود 70% مقاومتر از دسته ریختگی آن است. مرحله بازه زمانی برخی دامن ها به دسته ای برش کارخانه پیستون سازی تبریز خورده می باشد . موتور شعاعی همانند هر مدل موتور چهار زمان پیستونی ، پیستون ها ، سوپاپ ها و شمع دارااست . در پیشین کل پیستون ها اهمیت تاجی صاف طراحی میشدند ولی امروزه بسته به جور موتور این مرحله طراحی مختلفی دارد. همین همینطور به خاطر خاصیت گوه ای هندسه حلقه باعث میشود توزیع روغن در کل کورس حرکت این قطعه به شکل بهینه رخ پذیرد. کل رینگ های پیستون به عمل رفته در موتورهای Briggs & Stratton از متاع فولاد چدن میباشند. پیستون دیزل ژنراتور در واقع قطعه متحرک محیط احتراق میباشد. پیستون دیزل ژنراتور قطعه ای استوانه ای صورت در موتور است، و بر اثر نیروهای حاصله از روند احتراق در باطن محیط سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام میدهد. رینگ پیستون یک واشر قابل انبساط چاکدار است، که به جهت تولید آب بند فی مابین پیستون و جداره سیلندر به فعالیت میرود. تاج پیستون (سر پیستون) مرحله فوقانی پیستون (بالاترین نقطه نسبت به سرسیلندر) است، که حین کارایی موتور پایین نیروها و دماهای بسیار شدید قرار دارد. به برهان سرعت بالا و مسافت نزدیکی که نسبت به دیگر اجزا مجاور خویش داراهستند باید دائما روغنکاری شوند و در کنار آن در حرارت ایدهآل کار کنند. علاوه بر این چدن را میتوان به سادگی کلیدی مواد دیگر پوشاند تا استمرار آن ارتقاء یابد. بدیهی می باشد که در بلوک سیلندر یک خودرو ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده هست بنابراین هرچقدر تعداد پیستون های یک خودرو بیشتر شود ، حجم و ترازو بلوک سیلندر آن خودرو نیز ارتقاء پیدا می کند. تفاوت پهناور آن در میل لنگ هست . این خط مش بدان مضمون میباشد که پیشرانه OPE برای انتقال گازها به باطن و بیرون سیلندرها نظیر پمپ عمل نمیکند؛ زیرا چنین کاری سبب ساز کاهش تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود. متاع آن ها از چدن یا آلومینیم است پیستون های چدنی بدنه ای تبارک تر و سنگین تر دارند. امروزه این پیستون های آلومینیومی به دو شیوه ریخته گری یا این که آهنگری ساخته می شوند که از نوع آهنگری آن در موتور های پرقدرت و سنگین بوش پیستون تبریز استعمال می کنند. موتور های شعاعی در دسته سه و خیر پیستونی وجود داراهستند . پیستون به قطعهای به نام شاتون متصل هست که شاتون نیز در انتهای خود به میل لنگ . شکاف گژن پین: این بخش محل قرار دادن گژن پین است. شیارهای محل قرار گرفتن رینگها در نصیب بالای پیستون هستند در هر پیستون غالبا 3تا 5 شیار رینگ وجود دارد. فنر غالبا شامل تعدادی رخنه یا پنجره (مجرا) به جهت بازگشت روغن به شیار رینگ روغنی میباشند. حلقه های پیستون دیزل ژنراتور به کار رفته در موتورهای کوچک به طور معمول شامل رینگ فشاری، رینگ پاک کن (وایپر) و حلقه روغنی میشوند. این پیستونها به جهت موتورهای ریز و موتورسیکلتها به کار گیری شده و به عامل ماهیت کارایی موتورهای دو زمانه، در معرض بارهای شدید مکانیکی و حرارتی قرار میگیرند. فشار داخلی به عبارتی نیروی فنریت ذاتی است که رینگ پیستون را طبق اهمیت مختصات مصالح و طراحی به فعالیت رفته در ایجاد آن منبسط میسازد. علت اهمیت همین گرم شدن بیش از اندازه هم آن است که یا مخلوط سوخت و هوا خیلی رقیق هست و یا اینکه اشکالی در عمل سیستم خنک کننده موتور پدید آمده است. موتورهای دو روزگار نیازی به حلقه روغنی ندارند چرا که روانکاری مورد نیاز آنان به وسیله روغنی که اساسی گازوئیل مخلوط شده تامین میشود و اصولا اصلی یک گوشه و کنار روغن جداگانه نمیباشند. هنگامیکه ادغام سوخت و هوا مشتعل میشود، فشار ناشی از گازهای احتراق بر بر روی سر پیستون وارد میشود و پیستون را به سمت میل لنگ هل میدهد.
- منابع قابل اعتماد برای دانلود رایگان مقاله علمی
- سایت های دانلود مقاله با کیفیت بالا و رایگان به زبان فارسی
- روش های دانلود رایگان مقاله از سایت های علمی و روزنامه ها
- ارزیابی بهترین هاستینگ های ایرانی با کیفیت بالا
- سایت هایی برای دانلود رایگان کتاب به زبان فارسی
- انواع محصولات مسی از جمله ظروف مسی را می توان به صورت آنلاین یافت.
- دانشگاه مانیتوبا قصد دارد تقلب هویت بومی را سرکوب کند
- ساخت و ساز مدرسه جدید در بورواش لندینگ، یوکان آغاز می شود
- یک انجمن داروسازی بومی جدید در حال ایجاد ارتباطات در مراقبت های بهداشتی است
- میلیونها اثر بومی هنوز در موزههای سراسر کانادا به نمایش گذاشته میشوند
- آگوست 2023
- ژوئن 2023
- می 2023
- آوریل 2023
- مارس 2023
- ژانویه 2023
- اکتبر 2022
- آگوست 2022
- جولای 2022
- ژوئن 2022
- می 2022
- آوریل 2022
- مارس 2022
- فوریه 2022
- ژانویه 2022
- دسامبر 2021
- نوامبر 2021
- سپتامبر 2021
- آگوست 2021
- جولای 2021
- ژوئن 2021
- می 2021
- آوریل 2021
- مارس 2021
- فوریه 2021
- ژانویه 2021
- دسامبر 2020
- نوامبر 2020