چند ساسک. پس از مهار آتش سوزی های جنگلی، جوامع دستور تخلیه را لغو می کنند

چندین جامعه در ساسکاچوان دستور تخلیه خود را از روز یکشنبه لغو کردند زیرا آتش سوزی های بزرگ اطراف مهار شده است.

آژانس ایمنی عمومی ساسکاچوان (SPSA) سه آتش سوزی خاص به نام های محلی، Saulteaux و Rocky را زیر نظر داشت. آتش‌سوزی‌ها ساکنان جوامعی مانند La Loche، Sask.، و Saulteaux First Nation را مجبور کرده بود که خانه‌های خود را تخلیه کنند و به مکان‌هایی مانند رجینا، پرنس آلبرت و لویدمینستر پناه ببرند.

بر اساس بولتن منتشر شده توسط واحد اطلاعات و آگاهی موقعیت SPSA، هر آتش سوزی از ساعت 11 صبح یکشنبه به عنوان مهار شده طبقه بندی شد و دیگر قابل توجه نبود. در نتیجه، جوامع دستور تخلیه خود را لغو می کنند.

در یادداشتی که در صفحه فیس بوک Saulteaux First Nation منتشر شده، آمده است: “همه نهادهای پشتیبانی یا داوطلبان اکنون صحنه را ترک کرده اند. خانواده هایی که تخلیه شده اند در حال حاضر در مسیر بازگشت به خانه هستند.”

طبق گزارش SPSA، آتش سوزی Saulteaux، که شامل آتش سوزی های متعدد در غرب کوچین، ساسک، در نزدیکی Saulteaux First Nation و Moosomin First Nation بود، به 5000 هکتار افزایش یافت.

با این حال، یادداشتی که Saulteaux First Nation منتشر کرد، حاکی از آن بود که همه آتش‌سوزی‌های نزدیک منطقه حفاظت شده از صبح یکشنبه خاموش شده‌اند.

بیش از 100 نفر از Saulteaux First Nation، واقع در حدود 155 کیلومتری شمال غربی ساسکاتون تخلیه شدند.

در جریان اطفای حریق، دولت فدرال با صدور توصیه ای «مصرف آب»، عملیات تصفیه خانه آب را برای حفظ منبع آب برای آتش نشانان به حالت تعلیق درآورد.

La Loche، Clearwater River Dene Nation دستور تخلیه را صادر کردند

دهکده شمالی لا لوچ پس از جلسه صبح یکشنبه با پرسنل اورژانس به وضعیت اضطراری محلی خود پایان داد.

طبق بولتن روز یکشنبه SPSA، آتش سوزی محلی، که در شمال لا لوچ و جنوب رودخانه کلیرواتر دنه نشن می سوزد، به 266 هکتار افزایش یافته بود، اما از آن زمان مهار شده است.

بسیاری از ساکنان هر دو جامعه پس از صدور هر دستور تخلیه در اوایل این هفته آواره شدند.

بر اساس یک پست فیس بوک از جامعه، دستور تخلیه ساکنان لا لوچ از طریق روستا لغو شد و وضعیت اضطراری محلی آن پایان یافت. افراد تخلیه شده در رجینا قرار است عصر یکشنبه با اتوبوس پایتخت را ترک کنند و صبح دوشنبه به خانه برسند.

جورجینا جولیبویس، شهردار این شهر به سی بی سی نیوز گفت: «من هیجان زده هستم. جامعه از شنیدن خبر لغو تخلیه بسیار خوشحال است.

او گفت که این تصمیم به طور جمعی پس از آن گرفته شد که فیلم های هوایی نشان داد نقاط داغ خاموش شده اند، اما این فیلم همچنین نشان می دهد که آتش چقدر نزدیک شده است.

جولیبویز گفت: “اگر تصمیم گیری سریع نبود… ما به معنای واقعی کلمه دو محله را از دست می دادیم.”

“آتش به معنای واقعی کلمه در آستانه آنها بود.”

این انجمن در فیس بوک اعلام کرد، دستور تخلیه شهر Clearwater River Dene Nation نیز لغو شده است. افرادی که خودشان رفتند می توانند از دوشنبه شروع به بازگشت کنند، در حالی که کسانی که با اتوبوس تخلیه شده اند از سه شنبه به خانه باز می گردند.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که رهبری هر دو جامعه از ساکنان خواستند تا از ممنوعیت آتش سوزی پیروی کنند، پس از اینکه منابع باید از آتش سوزی در حال انجام برای خاموش کردن آتش در محل زباله محلی منحرف می شد.

روز شنبه، دهکده شمالی لا لوچ در صفحه فیس بوک خود پست کرد که آتش سوزی وجود ندارد و نشان می دهد که فردی در حال سوزاندن زباله در محل زباله بوده و آتش از کنترل آنها خارج شده است.

گروه Clearwater River Dene Nation، Coun، “به هر دلیلی – عادت های قدیمی، یا افرادی که فقط کاری را که انجام می دهند انجام می دهند – تصمیم گرفتند آن را آتش بزنند.” روی چیم روز شنبه به سی بی سی نیوز گفت.

“نباید سخت باشد که بفهمیم، مهم نیست مردم چه کار می کنند، آتش نباید در حال حاضر روشن شود.”

چیچم توضیح داد که باد مانند روز اول آتش سوزی بود و اکثر ساکنان در پایین باد از جایی که آتش روشن شده زندگی می کنند. جامعه نیز توسط بوته ها احاطه شده است.

او گفت: «اگر گرفتار شد و روی ما بلند شد، ما هیچ منبعی در آن مناطق نداریم.

چیچم از مردم خواست در خانه بمانند مگر اینکه خروج از خانه ضروری باشد، تا حدی تا خدمه آتش نشانی مجبور نباشند در ترافیک حرکت کنند.

وی گفت که هر کسی که نگرانی دارد یا به دنبال به روز رسانی در مورد وضعیت آتش سوزی است باید با مقامات محلی تماس بگیرد.

پیش بینی «خبر خوب» برای آتش سوزی: هواشناسی

کریس استمرز، هواشناسی محیط زیست کانادا، گفت که این پیش‌بینی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های جنگلی نوید خوبی ندارد، زیرا دمای هوای گرم‌تر و بارندگی کم پیش‌بینی می‌شود.

استمرز گفت که آژانس هواشناسی فدرال احتمال بارش باران در چند روز آینده را «لکه‌ای» پیش‌بینی می‌کند، انتظار می‌رود دمای هوا تا اواسط هفته در بیشتر مناطق شمالی ساسکاچوان به 20 درجه سانتی‌گراد برسد و ممکن است باد از سمت غرب شروع به وزش کند.

چوب های کوتاه و خشک یونجه از خاک و سنگ های خشک شده جوانه می زند.
کریس استمرز، هواشناسی محیط زیست کانادا گفت: در روزهای آینده برای اکثر مناطق ساسکاچوان هوای خشک پیش بینی می شود که به وضعیت آتش سوزی های جنگلی کمکی نمی کند. (جیسون امپسون/سی‌بی‌سی)

وی گفت: در مجموع خبر خوبی برای وضعیت آتش سوزی در سراسر استان نیست.

آنها به آن شرایط متقاطع می گویند، جایی که دمای بالای شما گرمتر از رطوبت نسبی شما است… و این معمولاً یک وضعیت آتش سوزی واقعاً بد است.

تا ساعت 5 بعد از ظهر یکشنبه، SPSA 15 آتش سوزی فعال در سراسر ساسکاچوان را گزارش کرد: 10 مورد مهار شدند، چهار مورد مهار نشدند، و یکی هنوز در حال ارزیابی بود.

این آژانس تاکنون 87 مورد آتش سوزی جنگلی را در سال جاری گزارش کرده است که تقریباً دو برابر میانگین پنج ساله 45 آتش سوزی است.

محیط زیست نقشه خطر آتش سوزی کانادا – یک شاخص نسبی از اینکه چگونه یک آتش سوزی می تواند به راحتی شروع شود، چقدر کنترل آن دشوار است و آسیب هایی که یک آتش سوزی می تواند ایجاد کند – نشان می دهد که یک خطر شدید در شمال غربی و مرکز ساسکاچوان یکشنبه وجود دارد.

نقشه نشان می دهد که تقریباً برای بقیه استان به جز گوشه جنوب غربی خطر بالایی وجود دارد.

بر اساس نقشه ممنوعیت آتش سوزی استان، در حال حاضر ممنوعیت آتش سوزی در بیشتر مناطق مرکزی و غربی ساسکاچوان وجود دارد.