چگونه این اردوگاه برنزه کردن پوست، داروی خوبی را برای فورت ویلیام اولین ملت به ارمغان می آورد

بوی دود از یک آتش سوزی کوچک در کنار تیپی جامعه در هوا پخش می شود. در همان نزدیکی، دانش‌آموزان جوان به‌صورت دایره‌ای دور هم جمع می‌شوند، آواز خواندن آنها توسط طبل دستی هدایت می‌شود، در حالی که دیگران با چای و غذا در دست دور آنها شلوغ می‌کنند.

آنها در آخرین روز اردوی دباغی پوست سالانه فورت ویلیام فرست نشن، پوست گوزن، بیش از حد و گوزن را آماده می کنند.

برای ژان مارشال، این داروی خوبی است.

این چهارمین سال از کمپ برنزه کردن پوست در فورت ویلیام، یک ملت اول اوجیبوی در شمال غربی انتاریو است، زیرا این عمل در جامعه بیشتر شده است.

مارشال سفر خود را برای یادگیری سنت فرهنگی در بزرگسالی آغاز کرد و اکنون به کمک به افراد در هر سنی که همین کار را انجام می دهند افتخار می کند.

مارشال گفت: «با از دست دادن بسیاری از راه‌های ما به دلیل تحصیل در منزل و آسیب‌های روحی جمعی، این نوع کاری است که به ما کمک می‌کند.

فضایی امن برای یادگیری

فورت ویلیام اولین کشور اردوی امسال را با همکاری دانشگاه لیکهد برگزار کرد. آنها از افراد در تمام سطوح مهارتی دعوت کردند که میل به یادگیری لذت بردن از اردو را داشتند، جایی که آموزش ها و غذا نیز در دسترس بود.

هر روز از ساعت 9 صبح با یک دایره اشتراک‌گذاری شروع می‌شد و در ساعت 5 بعد از ظهر به پایان می‌رسید. در آن زمان، شرکت‌کنندگان بخشی از کل فرآیند برنزه کردن پوست بودند، تجربه‌ای که بسیاری برای اولین بار فرصت انجام آن را داشتند.

براندون شوریر در کل چهار روز اردوی هفته گذشته شرکت کرد. در روز آخر، شرکت کنندگان با هم کار کردند تا تمیز کردن و دود کردن پوست را به پایان برسانند.

دو نفر که در مقابل یک گوزن ایستاده اند، در حین فرآیند دباغی پوست خود را آماده می کنند.
دو شرکت‌کننده در اردوگاهی که در اولین ملت اوجیبوی برگزار می‌شود، گوزن‌ها را با هم می‌تراشند. (Sara Kae/CBC)

شوریر گفت که حضور بزرگان جامعه به شرکت کنندگان این امکان را می دهد که چیزی بیش از تجربه برنزه کردن پوست به دست آورند. بزرگان دانش گسترده خود را از فرهنگ و سنت ها به اشتراک گذاشتند، که به سرعت به بخش مورد علاقه شوریر از زمان خود در اردوگاه تبدیل شد.

برای بسیاری از نسل‌ها، شرمساری زیادی وجود داشت… کمی متفاوت است و باز است، و شما واقعاً نیازی به احساس شرم ندارید. [of] فرهنگ شما همه جا بزرگان وجود دارند و افراد زیادی هستند که می توانند شما را راهنمایی کنند و داستان ها را به اشتراک بگذارند و آموزه ها را به اشتراک بگذارند. دیدنش واقعاً خوب است.”

کمپ برنزه برای همه باز است

مردم در هر سنی از اردو لذت بردند. دانش آموزان مهدکودک مدرسه ابتدایی سنت آن در تاندر بی به عنوان بخشی از کلاس درس خارج از دانشگاه فورت ویلیام فرست نیشن آمدند. بچه ها در طول این فرآیند فرصت های یادگیری عملی داشتند.

کیمبرلی جان، معلم کلاس درس فورت ویلیام فرست نشن، گفت که خوشحال است که دانش آموزانش در این تجربه شرکت کردند و از هر دقیقه آن لذت بردند.

جان گفت: “این بخشی از هویت، گذشته آنها است و داشتن این دانش از گذشته برای پیشبرد ما به آینده مهم است.”

بچه ها دور یک معلم بومی که طبل دستی در دست دارد جمع می شوند.
دانش آموزان در اطراف آدری دروی جمع می شوند و به آنها در مورد موارد پراکنده روی میز آموزش می دهند. (Sara Kae/CBC)

حضور بچه ها همه را نسبت به نسل جدید امیدوار کرد.

مارشال گفت: “آنها با همه اینها احاطه شده اند و دوباره با آن بزرگ می شوند.” ما واقعاً در حال مبارزه و پیشرفت هستیم تا راه خود را بازگردانیم.»

لحظات اتصال مجدد

این اردو فضایی برای ارتباط مجدد با فرهنگ و دوستان قدیمی بود.

شارلوت مارتن برای دومین بار شرکت کرد و دوباره با دوستی که بیش از 60 سال ندیده بود، قرار گرفت.

مارتن می‌گوید: «این نوع رویدادها به من احساس سلامتی می‌دهد و به خانه برگشته‌ام.

مربیان امیدوارند که لحظاتی از اتصال مجدد را به دیگر ملل همسایه در منطقه بیاورند. مارشال گفت که کمپ برنزه کردن پوست می تواند شفابخشی را ارائه دهد که از شرکت در فعالیت های زمینی حاصل می شود.

“امیدوارم، من می گویم [in] مارشال گفت: کمتر از پنج سال همه جوامع این کار را انجام خواهند داد، بنابراین جوانان ما می دانند چگونه این کار را انجام دهند، بچه ها با دانستن این کار بزرگ می شوند.

زنی با کلاه در حالی که در حال لبخند زدن طبل دستش است
شارلوت مارتن در حالی که طبلی در دست دارد که چهره مادرش را به نمایش می گذارد لبخند می زند. این طبل از پوست ساخته شده و توسط دخترش ژان مارشال ساخته شده است. (Sara Kae/CBC)