چگونه این دو فیلمساز بریتیش کلمبیا یک فیلم کوتاه استاپ موشن در مورد زندگی یک ‘نکواکسدا’خو بزرگتر خلق کردند.

یک فیلم کوتاه استاپ موشن توسط دو فیلمساز پیش از میلاد زندگی یک بزرگتر ناکواکسداخو و تجربیات او در نزدیکی خلیج الرت، روستایی در سواحل جزیره ونکوور را برجسته می کند.

کوچک به کارگردانی ریچی همفیل و انیمیشن رایان هاچه، دوستان قدیمی و بنیانگذاران استودیوی انیمیشن در جزیره ونکوور، Bronfree Films.

این فیلم کوتاه بر اساس زندگی ‘نکواکسدا’xw’ Elder Colleen Hemphill، مادر ریچی ساخته شده است.

که در کوچک، کالین، که بیشتر دوران کودکی خود را در یک خانه شناور در نزدیکی Alert Bay – روستایی در جزیره Cormorant، در نزدیکی شهر شمال شرقی پورت مک‌نیل در جزیره ونکوور زندگی می‌کرد – داستان‌هایی درباره روابط خود با خانواده، جامعه و طبیعت تعریف می‌کند.

برای ساخت این فیلم، این دو نفر طی یک دوره شش ساعته با کالین مصاحبه کردند.

ریچی همفیل که شش سال است فیلم‌های استاپ موشن می‌سازد، می‌گوید: «هر چیزی که او گفت جذاب بود.

“این فقط یک فرآیند یافتن نوعی حد وسط از چیزی بود که من و رایان می توانستیم از نظر فیزیکی با کاردستی خود به دست آوریم و نوعی قوس را با اتصال داستان های مختلف پیدا کنیم، مانند استفاده از مواد خام تاریخمان و ایجاد چیزی که مردم را به داخل می کشاند.”

ریچی، که همچنین در منطقه حفاظت شده تسولوات در دهکده آلرت زندگی می‌کرده و توسط قوم گواسلا-ناکواکسداخو بزرگ شده است، می‌گوید که از طریق مصاحبه با کولین، بیشتر درباره مادر و جامعه خود آموخته است.

“من به نوعی دریافتم که احساس می‌کردم نمای کلی از زندگی او بود. بزرگترین چالش این فیلم این است که سعی کنم حسی را که از آن شش ساعت به دست آوردم و آن را به چیزی تبدیل کنم که مردم نیز بتوانند آن را درک کنند. ،” او گفت.

“فکر می‌کنم همه ما به نوعی به والدین خود خدایی می‌کنیم و فکر می‌کنیم که آنها فقط این چهره‌های بی‌نقص هستند، اما مطمئناً به انسان‌سازی مادرم کمک کرد. من احساسی از نوعی شکنندگی شبیه زندگی، لطافت زندگی در آن زمان داشتم. “

مدل سازی شخصیت ها با دست

ساخت این فیلم 15 دقیقه ای سه سال به طول انجامید و هاچه ساعت ها تلاش کرد تا شخصیت ها و محیط را از طریق انیمیشن به تصویر بکشد.

به گفته هاچه، یک انیماتور خودآموخته استاپ موشن و یک کارگردان فیلم کوتاه، هر مجسمه گلی در این فیلم با دست الگوبرداری شده و چند ساعت طول کشید تا کامل شود.

او اغلب به توصیف های شفاهی یا عکس های خانوادگی قدیمی برای شکل دادن به هر شخصیت اشاره می کرد.

مدل گلی یک زن مسن با موهای سفید.
عکسی از فیلم کوتاه «کوچک»، «ناکواکسدا» اِلدر کولین همفیل را به عنوان یک شخصیت رسی به تصویر می‌کشد. (ریچی همفیل، فیلم برانفری)

هاچه گفت: “سخت بود. شخصیت های دیگری هستند که این افراد به یادگار مانده اند. بنابراین این ها نسخه هایی از خودشان از بچه های دهه 60 هستند که اکنون بزرگتر شده اند، برخی از آنها گذشته است.”

وی افزود: من این کار را با دست انجام دادم. “من به مغازه صرفه جویی رفتم و یک سری مواد و بافت پیدا کردم و فقط دستی به دوخت لباس های کوچک که روی این اسکلت ها نصب کردم و سپس صورت و تمام وسایل را ساختم.

من عاشق این هستم که چگونه می توانی این کار را انجام دهی.

گوش کن | مارگارت گالاگرز از شبکه سی‌بی‌سی با ریچی همفیل و رایان هاچه درباره ساختن صحبت می‌کند. کوچک:

شمال از شمال غرب14:21اولین نمایش فیلم «کوچک» در DOXA

فیلمسازان ریچی همفیل و رایان هاچه در مستند رسی خود “Tiny” که در جشنواره فیلم DOXA در ونکوور به نمایش درآمد. در این فیلم کوتاه، صدا و داستان های کودکی مادر ریچی، ‘ناکواکسدا’xw Elder Colleen Hemphill’ است.

همفیل می گوید مادرش فیلم را دیده است.

او گفت: “راستش من از اولین بار نشان دادن آن کمی عصبی بودم، اما او بسیار راضی بود و به نمایش ها آمد. او خوشحال بود.”

او واقعاً الهام‌بخش بود و فکر می‌کنم اکنون می‌خواهد کمی بیشتر کار کند و خاطراتش را بنویسد و تاریخش را بنویسد و به زندگی‌اش فکر کند.»

کوچک این ماه در چندین جشنواره فیلم در سراسر پیش از میلاد نمایش داده می شود.