کابل HDMI فرق تفاوت بین انواع آن راهنمای خرید بهترین کابل HDMI

انتخاب و خرید کابل HDMI شاید در ابتدا ساده به نظر برسد؛ اما نکات مهمی وجود دارد که نباید از آنها غفلت کرد. فیلیپس نیز برای این قابلیت نام EasyLink را انتخاب کرده است. همچنین این توانایی را به تولیدکنندگان می داد که فرمت اختصاصی خود را ایجاد کرده و اجازه استفاده از هر رزولوشن و نرخ نوسازی (Refresh Rate) دلخواه را داشته باشند (به جای محدود شدن به یک لیست از پیش تعریف شده از فرمت های پشتیبانی شده)، پشتیبانی از چندین فرمت جدید نظیر 720P@100Hz و 120Hz به آن اضافه شد، همچنین الزامات پشتیبانی از فرمت پیکسل را تسهیل کرد که باعث شد منابعی که فقط خروجی RGB دارند (مانند کامپیوتر ها) الزامی به پشتیبانی از خروجی YCbCr نداشته باشند. چندین پورت ممکن است برای یک تلویزیون دیجیتال طراحی شده باشند که شما می توانید با اتصال کابل به یکی از آنها تصویر مورد نظر به همراه صدای با کیفیت را به تلویزیون انتقال دهید.

اما خب ویژگی های مانند eARC و ALLM که به پهنای باند کمتری نیاز دارند می توانید انها را بر روی دستگاه های موجود اجرا کنید.در مورد eARC نیز به طور خاص ، چندین تلویزیون با HDMI 2.0 از آن پشتیبانی می کنند. در این نسخه پشتیبانی از رزولوشن و نرخ نوسازی تصویر های بالاتر نظیر 4K@120Hz و 8K@120Hz فراهم شده است، همچنین دسته بندی جدیدی برای کابل به نام Ultra High Speed معرفی شد که دارای حداکثر پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه بوده و برای فرمت های جدید ذکر شده مورد نیاز است، این کابل با دستگاه های قدیمی سازگار است و کابل های نسخه قدیمی تر HDMI هم با دستگاه های نسخه 2.1 سازگار هستند. البته چیزی به نام کابل HDMI 2.0 یا کابل HDMI 2.1 وجود ندارد.بلکه کابل ها طی یک فرایند صدور گواهینامه قرار می گیرند که آنها را برای حداکثر پهنای باند مشخص تأیید می کند.مثلاً HDMI 2.0 به حداکثر پهنای باند 18 گیگابیت بر ثانیه نیاز دارد.

تا حالا چیزی درباره 10K نشدهاید؟ نکته: ترتیبهایی که بهکار میبرید را در خاطر داشته باشید تا درصورت جوابگرفتن از یکی از آنها، بتوانید آن را یادداش کنید و برای دفعات دیگر بهکار ببندید. یک مدل دیگر نیز در این روش با تکنولوژی فیبر Multi-mode وجود دارد که با آن میتوانید سیگنال HDMI را تا فاصله 450 متری افزایش دهید. عدم اتصال هر یک از فیش ها تصویر یا صدا را برای ما با مشکل مواجه می کرد، تا اینکه در تلویزیون های دیجیتال یک درگاه برای کابل های جدیدی به نام کابل HDMI تعبیه شد و از آن به بعد برای انتقال تصاویر و صدا به صورت با کیفیت، از این کابل ها استفاده می شود. VGA اصلی: برای یک کابل، همیشه مهم است که قبل از استفاده کابل VGA بیش از 5 یا 10 متر به نیازهای خود و محیط مورد نصب توجه داشته باشید. اما در اینجا احتمال شکستن کابل وجود دارد ، زیرا قبلاً یک دستگاه فعال در نظر گرفته کابل hdmi شیلد دار با نویزگیر شده است. استفاده از هر کدام از این گزینه ها به گونه ای سلیقه ای است و به شرایط شما بستگی دارد.

در روش بیسیم نیز باید یا از “Miracast” و یا از “Chromecast” استفاده کنید. متاسفانه به دلیل گران بودن مس، تولید کنندگان کابل سعی می­کنند که از درصد مس کمتری برای ساخت کابلها استفاده کنند. از ویژگی های این کابل به صورت خلاصه می توان به قابلیت انتقال فایل به صورت غیر فشرده، قابلیت انتقال تصاویر با کیفیت بالا، قابلیت انتقال همزمان فایل تصویری و صوتی دیجیتال به صورت همزمان، استفاده از یک پورت و کاهش تعداد کابل های انتقال، سرعت انتقال بسیار بالای اطلاعات اشاره کرد. اپل برای مک بوکها و آیمکهای خود یک پورت «DisplayPort» اختصاصی طراحی کرده است که به نام «Mini DIsplayPort» شناخته میشود. بسیاری از دستگاه های جدید علاوه بر این پورت، درگاه تاندربولت را نیز در خود تعبیه کرده اند. در اکثر تلویزیون ها، زیر هر پورت، نام آن هم نوشته شده است. انواع مدیا پلیر، پلی استیشن، کنسول بازی، گیرنده ها و پخش کننده ها، دارای پورت برای کابل HDMI هستند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کابل 1 به 4 hdmi لطفا از صفحه ما بخواهید.