کامپوزیت ونیر دندان { فیلم نمونه کار واقعی قبل و بعد کامپوزیت دندان}

شما میتوانید با پیروی کردن از دستورات دندانپزشک و اقدامات پیشگیری کننده و مراجعه منظم به دندانپزشک طول عمر ونیر خود را افزایش دهید. کامپوزیت ونیر یک عمل دندانپزشکی زیبایی است که طی آن یک نوع ماده دندانی- که در اینجا یک کامپوزیت رزینی میباشد – بر روی سطح دندانهای شما قرار داده میشود و به شکل طبیعی دندان در میآید تا وضعیت ظاهری دندانها صاف و مرتب شود و شما لبخند سفیدتر و زیباتری داشته باشید. تفاوت ونیر لمینیت و کامپوزیت چیست؟ ظاهر زیبای آن نسبت به کامپوزیت بهتر است و تجمع پلاک نیز اطراف آن کمتر مشاهده می شود.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای مشکلات و ناهنجاری های دندانی هستند بهتر است روش بلیچینگ دندان را انتخاب نکنید زیرا بلیچینگ دندان نمی تواند ناهنجاری و مشکلات ظاهری دندان شما را رفع کند. آنقدر ساده که این روش معمولاً به بیحسی احتیاج ندارد، مگر اینکه دندان شما حفرهای داشته باشد که نیاز باشد پر شود. خبر خوب اینکه دندانپزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی عرشیان از بیحسی در زمان کامپوزیت استفاده نمیکنند. افرادی عادت هایی مانند سایش دندان و دندان های قروچه دارند: به دلیل اینکه این سایش های باعث تضعیف کامپوزیت ها شده و ممکن است باعث شکستگی کامپوزیت دندان ساری آن ها بشود.

روکش ها در چهار دسته قرار می گیرند: قهوه ای مایل به قرمز، زرد مایل به قرمز، خاکستری و خاکستری مایل به قرمز. سپس کامپوزیت رزینی را روی دندان قرار میدهد. اگر دندان شما آسیب جدی دیده یا پوسیده شده باشد، کامپوزیت برای شما مناسب نیست. این نوع درمان های زیبایی برای افرادی مناسب هستند که دندان ها و لثه های سالمی داشته باشند.

به این ترتیب می توان دندان ها را سفید تر و بلندتر کرد. آیا می توان دندان های جلو آمده را کامپوزیت کرد؟ به وسیله کامپوزیت سولافیل می توان شکاف در دندان های مولر و پرمولر را درزگیری کرد. این رزین باید با رنگ دندانهای اطراف مطابقت داشته باشد تا جلوهای طبیعی به کامپوزیت بدهد. یکی از اصلی ترین مراحل کامپوزیت دندان که میتواند منجر به اصلاح طرح لبخند بیمار شود فرم دهی صحیح رزین کامپوزیت است که تبحر و تخصص دندانپزشک زیبایی نقشی ویژه در آن ایفا می کند. در صورت لزوم، دندانپزشک میتواند بعد از سفت شدن رزین، آن را بیشتر فرم دهد.