کشورهای اول شمالی، حتی در شرایطی که برخی رهبران احساس می‌کنند «ممنوعیت کارساز نیست»، ممنوعیت مواد را سخت‌تر می‌کنند.

یک برف‌موبیل از جنگل عبور می‌کند و مشروبات الکلی قاچاق را به منطقه‌ای دورافتاده در شمال منیتوبا اول می‌زند.

تقاضا و افرادی وجود دارد که مایلند در شرایط خطرناک زمستانی برای وارد کردن مشروبات الکلی یا مواد مخدر به جامعه خطر کنند.

این یک صحنه غیر معمول نیست، و چیزی نیست که بازرسی‌ها و قوانین محلی که حتی مواد قانونی را محدود یا ممنوع می‌کنند، همیشه می‌توانند مانع از آن شوند. برخی از روسای جمهور این را تصدیق می‌کنند، اما احساس می‌کنند که مسائل اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد به‌شدت نیاز به رسیدگی دارند که باید کاری برای متوقف کردن یا کند کردن جریان انجام شود.

این یک معضل است زیرا چندین جامعه شمالی تشدید اجرای سیاست‌های «خشک» را ناشی از احساس ناامیدی در نظر می‌گیرند و امیدوارند که این امر مفید باشد.

آنجلا لواسور، رئیس Nisichawayasihk Cree Nation، گفت: “وقتی الکل را … به سختی بدست می آورید، دستفروش ها تمایل دارند قیمت های خود را بالا ببرند و گاهی اوقات مردم به موادی متوسل می شوند که بسیار خطرناک هستند، و بنابراین … این یک موضوع بسیار بحث برانگیز است.”

باید به علل ریشه‌ای اعتیاد پرداخت و از نظر تاریخی می‌دانیم که منع راه‌حل نیست، ممنوعیت کارساز نیست.»

لواسور گفت، با وجود آن، NCN ممنوعیت دو هفته ای الکل و مواد مخدر را در جامعه در 24 مارس وضع کرد، به این معنی که کودکان بتوانند یک تعطیلات بهاری مناسب داشته باشند.

رهبری در جلسه گروه محلی در این ماه به دنبال بازخورد خواهند بود تا راه‌های رو به جلو را بررسی کنند، از جمله اینکه آیا ممنوعیت همه جانبه حفظ شود یا خیر.

زنی با موهای بلند تیره و بلیزر تیره.
آنجلا لواسور، رئیس کشور کری نیسیچاوایاسیک، مایل است که استان بیشتر از درآمد خود از فروش مشروبات الکلی را برای رسیدگی به مسائل مربوط به سلامت روان و اعتیاد سرمایه گذاری کند. (ارسال شده توسط آنجلا لواسور)

لواسور می‌گوید آسیب‌های بین نسلی ناشی از مدارس مسکونی و دیگر سیاست‌های استعماری زیربنایی سوء مصرف مواد توسط همه‌گیری تشدید شد.

NCN دارای ایستگاه کنترل دائمی خود در تقاطع بزرگراه 391 است. افسران ایمنی سازمان‌های اول آئین‌نامه‌ای را اجرا می‌کنند که به ساکنان این امکان را می‌دهد تا مقادیر محدودی الکل را به جامعه بیاورند – معادل 26 مشروب، یک جعبه آبجو، یک جعبه شراب. حشیش در مقادیر محدود مجاز است.

این لزوماً در مورد برخی از 11 جامعه ملت اول شمالی که ماه گذشته وضعیت اضطراری منطقه ای را اعلام کردند، با استناد به خودکشی، مرگ های مشکوک ناشی از مواد مخدر، خدمات اورژانسی و بهداشتی ناکافی، نگرانی در مورد سلامت روان، سوء استفاده از مواد و خشونت صدق نمی کند. .

چندین آئین نامه محلی برای چندین دهه وجود داشته است که فروش و استفاده از مسکرات را ممنوع کرده است.

محدودیت‌های جزئی Nisichawayasihk تأثیرگذار است، اما ساکنان همچنین یک ساعت رانندگی از تامپسون، در 65 کیلومتری شرق، جایی که قوانین NCN اعمال نمی‌شود، فاصله دارند.

گاهی اوقات مواد مخدر از طریق پست می آید. گاهی اوقات، مانند جنوب، داروهای خیابانی حاوی ترکیبات سمی هستند که می تواند منجر به مصرف بیش از حد شود.

بوتلگرها راه هایی را از میان بوته ها پیدا می کنند.

یک کامیون RCMP در کنار تابلوهای جاده ای در خارج از چندین محله شمال منیتوبا اولین کشور پارک شده است.
یک کامیون RCMP در یک جاده زمستانی به چندین محله شمال منیتوبا، از جمله دریاچه خدا، یکی از 11 منطقه شمالی که اخیراً وضعیت اضطراری اعلام کرده است. RCMP می‌گوید که برای کمک به تصویب آیین‌نامه‌های محلی کشور اول برای توقف توزیع الکل و مواد مخدر غیرقانونی در جوامع تلاش کرده‌اند. (ارسال شده توسط RCMP)

لواسور گفت: “ما افرادی را داشته ایم که به معنای واقعی کلمه جان خود را با آوردن الکل به خطر می اندازند.” «تصمیم گیری برای ما بسیار دشوار است: کجا را خط بکشیم؟

او گفت: «یکی از مسائل مهم کاهش آسیب است.

دکتر بری لاوالی، یکی از طرفداران سایت های عرضه و مصرف ایمن دارو، با آنچه لواسور و دیگر رهبران شمالی با آن روبرو هستند همدلی می کند.

او گفت که به ممنوعیت اعتقادی ندارد زیرا شواهد بالینی و مبتنی بر جمعیت آن را تایید نمی کند. او گفت، برای مثال، این نشان می‌دهد که حتی درخواست از برخی افراد “برای پرهیز از خودداری می‌تواند در واقع افکار خودکشی آنها را افزایش دهد.”

با این حال لاوالی از آن دسته از روسا و شوراهایی حمایت می کند که در این لحظه منع را مناسب می دانند.

«آنها باید به چیزی به اندازه تحریم الکل برسند [and drugs] از آنجایی که آنها راهی برای حمایت مؤثر از مردم ندارند، این چیزی است که آنها درگیر آن هستند.”

ما دقیقاً در این زمان هستیم که شما دارای این اوج فعالیت با تلفات جانی و ویرانی زیاد، بدون خدمات و هیچ منبعی هستید، و سیستم های فدرال و استانی نیز گیر کرده اند، بنابراین قرار گرفتن در یک پست موقعیت وحشتناکی است. -پاندمی.”

مردی با سر تراشیده لبخند می زند و در یک پتوی طرح دار رنگارنگ پیچیده شده است.
دکتر بری لاوالی که پس از تجلیل از یک پتوی ستاره ای در اینجا در یک عکس پرونده در سال 2022 نشان داده شده است، گفت که تامین داروی ایمن و برنامه های الکل مدیریت شده از جمله سبدی از ابزارهای کاهش آسیب هستند که ارزش گسترش در سراسر منیتوبا را دارند. (جف استاپلتون/سی بی سی)

لاوالی مدیر اجرایی Keewatinohk Inniniw Minoayawin است، آژانس سلامت و تندرستی Manitoba Keewatinowi Okimakanak، که نماینده 26 جامعه ملت اول شمالی است.

لاوالی گفت که مخالفت هایی با برخی از مدل های کاهش آسیب در شمال وجود دارد، اما در کل شاید باز بودن بیشتری نسبت به جنوب وجود داشته باشد.

او نمونه‌ای از جامعه‌ای را ذکر کرد که با مشکل کریستال متا مبارزه می‌کردند که برنامه کانابینوئیدهای دارویی را به عنوان نوعی کاهش آسیب معرفی کرد.

لاوالی همچنین در سال های اخیر در برنامه مدیریت الکل در تامپسون شرکت داشت. برخی از شرکت‌کنندگان میزان مصرف مشروبات الکلی خود را کاهش دادند و روابط خانوادگی از هم گسسته را اصلاح کردند. وارد مشاوره شدند. لاوالی گفت که در عرض یک ماه، نیمی از آنها توانستند با پشتیبانی در محل به کار خود بازگردند.

اگر بتوانیم این واقعیت را بپذیریم که نمی‌توانیم فردی را تغییر دهیم که مصرف دارو را ترک کند، نمی‌توانیم فردی را تغییر دهیم که مصرف داروها را متوقف کند، سال‌های بالقوه تعهد به جامعه وجود دارد. همچنین می تواند باشد.»

هر روز باید بدانید که وقتی ما خدمات کاهش آسیب ارائه نمی کنیم، مردم بی جهت می میرند.

زنی با ژاکت مشکی در حالی که برف می‌بارد، عکس می‌گیرد.
کالین اسموک، شهردار تامپسون می ترسد که تعطیلی یک کسب و کار کوچک در جامعه او باعث شود که کل خانواده جامعه او را ترک کنند. او می گوید که جایگزین کردن مشاغل مستقل در شهر او آسان نیست. (Tyson Koschik/CBC)

کالین اسموک، شهردار تامپسون، گفت که فکر می‌کند فقط زمان است که شمال اولین سایت مصرف ایمن خود را داشته باشد.

او به موفقیت برنامه الکل مدیریت شده اشاره می کند که امیدوار است بیشتر آن را در شمال ببیند.

او فکر می‌کند تامپسون می‌تواند به عنوان یک انکوباتور عمل کند تا تکنیک‌های کاهش آسیب را آزمایش کند که رهبران مناطق اطراف می‌توانند آن‌ها را در جوامع خود اعمال کنند، حتی اگر مقاومتی وجود داشته باشد.

“گاهی اوقات که شما کاری را برای خیر دیگران انجام می دهید، شاید همه آن را قدردان نباشند، و من فکر می کنم اینجاست که ما رهبران باید کل وضعیت را ارزیابی کنیم و شاید هسته کوچک تری باشد که از آن شروع می کنیم و ثابت می کنیم که می دانیم چه چیزی ما انجام می دهیم، “او گفت.

“مصرف مدیریت شده الکل یا مواد مخدر، اگر در این منطقه مناسب باشد، من با آن موافق هستم.”

اسموک و چیف لواسور قصد دارند در هفته های آینده با یکدیگر دیدار کنند تا در مورد نتایج ممنوعیت الکل Nisichawayasihk در هر دو جامعه بحث کنند.

لواسور گفت: «من ترجیح می‌دهم ببینم که مردم به‌جای استفاده از روش‌های ناامن، از اعتیاد استفاده کنند و کمک دریافت کنند تا از اعتیاد خود درمان شوند.

“من معتقدم که این یک مسئله سیستماتیک است که باید از زوایای مختلف مورد توجه قرار گیرد و… انحصاراً سرکوب مردم به دلیل قاچاق مشروبات الکلی و فروش مواد مخدر مشکل را حل نخواهد کرد. این یک راه حل باند کمک خواهد بود.”

یک پوستر یک حرکت شفا و سلامتی در اولین ملت را ترویج می کند.
Nisichawayasihk Cree Nation یک دوره دو هفته ای برای درمان و سلامتی بدون الکل و مواد مخدر را از 24 مارس تا 11 آوریل راه اندازی کرد. در رسانه های اجتماعی، رئیس Nisichawayasihk، Angela Levasseur گفت که تأثیر این ممنوعیت، و احتمال ممنوعیت دائمی، خواهد بود. در جلسه این هفته گروه مورد بحث قرار گرفت. (Nisichawayasihk Cree Nation/Facebook)

اگر شما یا کسی که می‌شناسید مشکل دارید، در اینجا می‌توانید کمک بگیرید:

همچنین، یک خط بحران ملی مدرسه مسکونی هندی برای پشتیبانی از بازماندگان و افراد آسیب دیده در دسترس است. مردم می توانند با تماس با خدمات 24 ساعته به شماره 1-866-925-4419 به خدمات ارجاع عاطفی و بحران دسترسی داشته باشند.

مشاوره سلامت روان و پشتیبانی بحران نیز به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته از طریق خط تلفن Hope for Wellness به شماره 1-855-242-3310 یا توسط چت آنلاین.