کمپین Kahnawa:ke به رانندگان یادآوری می کند که سرعت خود را کم کنند، به علائم ایست احترام بگذارند

Tésta’n در Kanien’kéha یا زبان موهاوک به معنای توقف است و این پیامی است که تیمی نورتون از Kahnawa:ke در جنوب مونترال برای رانندگان جامعه خود دارد.

پنج‌شنبه «روز مه Kahnawà:ke Stop» بود، یک کمپین آگاهی‌بخشی که توسط نورتون به عنوان یادآوری به رانندگان برای تمرین عادات خوب رانندگی، از جمله رعایت محدودیت سرعت و توقف کامل سه ثانیه‌ای در علائم توقف، آغاز شد.

نورتون در مورد عادات بد رانندگی می گوید: «آنها کار بدی انجام نمی دهند… اما فقط به آن فکر نمی کنند.

نورتون در یک مدرسه ابتدایی محلی کار می کرد و گفت که او به طور مرتب شاهد عبور رانندگان از تابلوی ایست جلوی مدرسه بوده است در حالی که بچه ها سعی می کردند از خیابان عبور کنند. این همان چیزی است که او را بر آن داشت تا اولین کمپین آگاهی را در سال 2014 سازماندهی کند.

نورتون گفت: “فقط فکر کردم باید کاری انجام شود. این فقط آنجا نیست، همه جا هست.”

از آن زمان، او گفت که چیز زیادی تغییر نکرده است و احساس می کند که سازماندهی یک روز آگاهی دیگر مهم است. او صبح را در چهارراه‌های شلوغ مختلف سپری کرد و تابلوی ایست دست ساز خود را به عنوان یادآوری برای کسانی که در آنجا رانندگی می‌کردند در دست داشت.

نورتون می‌گوید: «مردم به من گفته‌اند که اصلاً به آن فکر هم نمی‌کنند.

اگر ماشین دیگری نیامد، بچه‌ها و هیچ‌کسی نیامدند، فقط می‌روند، اما این کمپین باعث می‌شود درباره آن فکر کنند.»

سرعت غیر مجاز در مدارس رایج است

بخش ایمنی عمومی شورای موهاک از Kahnawa:ke و Kahnawà:ke صلح بانان از این کمپین حمایت می کنند.

در نوامبر، بخش ایمنی عمومی 15 علامت سرعت راداری را در سراسر جامعه نصب کرد. یکی از آنها در نزدیکی Karonhianónhnha Tsi Ionterihwaienstáhkhwa، یک مدرسه ابتدایی، و مرکز گام به گام کودک و خانواده قرار دارد.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی ایمنی عمومی در این هفته، از 460036 وسیله نقلیه‌ای که از کنار علامت رادار عبور کرده‌اند، کمتر از دو درصد رانندگان سرعت مجاز را رعایت کرده‌اند. میانگین سرعت 60 کیلومتر در ساعت در منطقه 30 کیلومتر در ساعت بود.

بخش ایمنی عمومی شورای موهاک از Kahnawa:ke چنین علائمی را در سراسر جامعه برای کمپین آگاهی‌سازی نصب کرد.
بخش ایمنی عمومی شورای موهاک از Kahnawa:ke چنین علائمی را در سراسر جامعه برای کمپین آگاهی‌سازی نصب کرد. (Ka’nhehsí:io Deer/CBC)

همچنین طی 10 ماه گذشته، 102 مورد تخلف تابلوی ایست، 174 مورد تخلف چراغ قرمز، 173 مورد عدم رعایت علائم راهنمایی و رانندگی، 958 مورد تخطی از سرعت مجاز بالا و 17 مورد تخطی از سرعت غیرمجاز و یا به خطر انداختن جان/مال انسانها رخ داده است.

رابین مونتور، مدیر کل عملیات ایمنی عمومی، گفت که این آمار نگران کننده است.

او از طریق ایمیل گفت: “این نشان می دهد که بسیاری از مردم از علائم جاده ای ارسال شده در جامعه ما پیروی نمی کنند.”

“این جامعه و فرزندان ما را در معرض خطر قرار می دهد، به خصوص در مناطق مدرسه. آنها به دلایلی آنجا هستند. فرزندان ما، بزرگان ما و اعضای جامعه ما هر روز در این خیابان ها قدم می زنند و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آنها در حین انجام این کار ایمن هستند.” “

Const. کایل زاخاری، افسر روابط عمومی نیروهای حافظ صلح Kahnawa:ke، یکی از افسرانی بود که روز پنجشنبه در تقاطع نزدیک کارونهیانونها مستقر شد. وقتی CBC News با او صحبت کرد، او گفت که قبلاً یک راننده را به دلیل توقف کامل کنار کشیده است.

پاسبان کایل زاخاری، افسر روابط عمومی نیروهای حافظ صلح Kahnawa:ke است.
Const. کایل زاخاری مسئول روابط عمومی Kahnawa:ke Peaceeepers است. (Ka’nhehsí:io Deer/CBC)

او گفت: «من از فرصت استفاده کردم و کمی آموزش دادم.

“کاری که ما اینجا در Kahnawa:ke انجام می دهیم، ما به پلیس جامعه نگاه می کنیم و این همیشه به معنای صدور بلیط برای افرادی نیست که مرتکب تخلف شده اند. من از این فرصت استفاده کردم، این یک لحظه آموزشی برای توضیح بهترین راه برای توقف بود. یک توقف سه ثانیه‌ای است که به شما این فرصت را می‌دهد که به چپ نگاه کنید، به راست نگاه کنید، آینه‌های خود را بررسی کنید، مطمئن شوید که راه برای ادامه مسیر امن است.”

نورتون نیز احساسات مشابهی را تکرار کرد. او گفت که این کمپین برای نام بردن یا شرمساری رانندگان بد نیست.

او گفت: “این یک کمپین آگاهی بخشی است؛ من در مورد مجازات مردم نیستم.”

این در مورد این است که مردم این را در ذهن خود احساس می کنند که باید هر روز، 365 روز در سال آن را متوقف کنند.