گروه بومی کبک خواهان استعفای CAQ MNA است که سوء استفاده پلیس را رد کرد.

مجمع ملل اول کبک-لابرادور از یکی از اعضای دولت ائتلافی کبک، آوینیر کبک می‌خواهد پس از اینکه به زنان بومی متعددی مبنی بر اینکه توسط افسران پلیس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند دروغ گفته‌اند، استعفا دهد.

گیسلین پیکارد، رئیس این سازمان، می‌گوید تنها کاری که پیر دوفور می‌تواند انجام دهد این است که پس از اظهارنظرهای «شرم‌آور» در مورد گزارش رادیو-کانادا مبنی بر سوء استفاده پلیس و در مورد نتیجه گیری یک تحقیق عمومی که پس از گزارش انجام شد.

پیکارد روز دوشنبه در یک مصاحبه تلفنی گفت: «فکر می‌کنم (اعضای مجلس) یا وزرایی هستند که از آنها خواسته شده است که با هزینه کمتری استعفا دهند.

پیکارد همچنین اظهارات دوفور را “غیر قابل توجیه” خواند و گفت که مردم باید بتوانند به مقامات منتخب خود حداقل ایمان و اعتماد داشته باشند.

او گفت: «دقیقاً به این دلیل است که یکی از مقامات منتخب است که باید کمی بیشتر به آنچه می‌گویند توجه کند.

دوفور در جلسه شورای شهر هفته گذشته در والدور، کیو، در حدود 500 کیلومتری شمال غربی مونترال، درباره بی خانمانی صحبت کرد.

پس از بحث در مورد برنامه های ارائه شده توسط دولت استانی، دوفور به شورا گفت که تحقیقات سال 2015 توسط رادیو-کانادا که به تجاوزات فیزیکی و جنسی زنان بومی در Val-d’Or توسط پلیس پرداخته بود، به این مشکل کمک کرده است.

دوفور، پیش از این که بگوید ممکن است 30 سال پیش از آن چند افسر پلیس متقلب در جامعه وجود داشته باشند، گفت: نمایش “پر از دروغ” بود و به “افسران پلیس بسیار صادق” حمله کرد.

او گفت: «این گزارش جوایزی را دریافت کرد، اما شکافی را بین خدمات پلیس و جامعه ایجاد کرد که پس از آن از افسران پلیس محافظت نکرد.

مدافع می‌گوید: «حمله مستقیم» به زنان بومی که جلو آمدند

برخی از سازمان های بومی در کبک در بیانیه مشترکی که امروز منتشر شد و توسط سازمان هایی مانند عفو بین الملل تایید شد، از اظهارات دوفور انتقاد کردند.

مرکز دوستی بومی Val-d’Or و متحدان آن گفتند که اظهارات دوفور غیرقابل قبول است و او در انجام وظیفه خود به عنوان یک مقام منتخب شکست خورده است. آنها گفتند که دوفور باید بیشتر از نفوذ خود در جامعه آگاه می بود و باید متوجه می شد که اظهارات او می تواند منجر به تبعیض بیشتر علیه مردم بومی شود.

ادیت کلوتیر، مدیر اجرایی مرکز دوستی، این اظهارات را “غیرقابل قبول” و “شرم آور” خواند.

کلوتیر می‌گوید: «این در واقع یک فضای پرتنش اجتماعی ایجاد می‌کند که همه آن زخم‌های قدیمی را که ما در تلاش برای التیام آنها هستیم، احیا می‌کند.

کلوتیر می‌گوید که اظهارات MNA “حمله مستقیم به حقیقت زنان بومی” بود و همچنین می‌تواند شهادت قربانیان را بی‌اعتبار کند. او گفت که با یکی از زنانی که توسط رادیو کانادا به عنوان بخشی از تحقیقات سال 2015 مصاحبه شده بود صحبت کرده است.

“[She said] کلوتیر می‌گوید: «این مانند زندگی در سندرم پس از سانحه است.

زمانی که ما چنین وضعیتی را داریم که از طرف یک مقام منتخب که قرار است نماینده همه باشد، کسی که در شهر زندگی می‌کند و تمام عمرش را در شهر کار کرده است، به وجود می‌آید، شما انتظار بیشتری دارید.»

«به تمام حرف‌هایم فکر نکردم»: دوفور

دوفور همچنین از نتیجه‌گیری یک تحقیق عمومی که پس از پخش پخش شد، انتقاد کرد. او گفت که این تحقیق، معروف به کمیسیون وین، که تا حدی در پاسخ به رادیو-کانادا آغاز شد. Enquête پخش شد، گفت که پلیس نسبت به مردم بومی نژادپرست بود، زیرا آنها تعداد بیشتری از افراد بی خانمان را دریافت کردند.

او گفت که افسران پلیس پس از این اتهامات احساس حمایت نکردند و فقط “حداقل” را در مشاغل خود انجام دادند.
گفت.

Val d’Or از سال 2002 توسط پلیس استان کبک خدمت می کند.

دوفور بعداً در فیس بوک پست کرد که این کامنت ها در حالی مطرح شد که او احساساتی بود و اشتباه صحبت می کرد.

او در این پست نوشت: “وضعیت والدور نگران کننده است. این یک موضوع حساس و پیچیده است.”

من در حالی که احساساتی بودم، خودم را ابراز کردم و به تمام کلماتم فکر نکردم.»

او همچنین نوشت که با شهردار و امنیت عمومی برای تضمین امنیت همه شهروندان “بدون استثنا” همکاری می کند.

اما برای پیکارد، نظرات توخالی هستند.

او گفت: «برای من، این نوعی سیلی است به تلاش‌هایی که ما در تلاش برای تشویق به درک بهتر وضعیت نه تنها در وال‌دور، بلکه در سراسر کبک هستیم».

«نظرات پیر دوفور ما را به سال 2019 پس از عذرخواهی می برد [to the First Nations and the Inuit] توسط Premier تلفظ شده است [François] لگو، فقط این عذرخواهی ها را خدشه دار می کند.”