گروه مربیگری منابع سلامت روان را در مسابقات قهرمانی هاکی بومی در وینیپگ به اشتراک می گذارد

مسابقات قهرمانی ملی هاکی بومیان که این هفته در ورزشگاه Seven Oaks Arena در وینیپگ به یخ زد، فرصتی برای 15 تیم برای رقابت برای مقام اول – و برای یک سازمان برای ارتقای سلامت روان در ورزش است.

انجمن مربیان کانادا در این مسابقات برای جوانان زیر 18 سال حضور دارد تا در مورد یک مرکز بهداشت روانی و منابع رایگان برای مربیان و بازیکنان صحبت کند.

سارا مین، مدیر بازاریابی گفت: این بخشی از ابتکار سازمان مستقر در اتاوا است که تا حدی توسط دولت فدرال تامین مالی می شود. او گفت که این منبع راهی است برای کمک به مربیان برای اینکه راحت در مورد سلامت روان خود صحبت کنند و این نوع مکالمات با بازیکنان داشته باشند.

این هاب که در وب سایت انجمن مربیان موجود است، اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلفی از جمله اختلالات خوردن، اضطراب، افسردگی، استرس و حمایت از بازیکنان پس از ضربه مغزی دارد.

این شامل فیلم ها، ماژول های آموزشی، اینفوگرافیک ها و فعالیت هایی است که مربیان یا والدین می توانند با ورزشکاران یا برای مراقبت از خود انجام دهند.

مین گفت: مربیان اساساً مانند والدین بسیاری از دانش آموزان و ورزشکاران جوان هستند.

ما فقط بر این باوریم که با توانمندسازی مربیان و دادن ابزار به آنها، شاید آن‌ها برای انجام این گفتگوها کمی تحصیل کرده‌تر و توانمندتر احساس کنند و بدانند چگونه در برخی از موقعیت‌های سخت راه خود را طی کنند.»

زن جوانی با موهای بلند و تیره در کنار یک پوستر بلند پوشیده از حباب های گفتاری که کلماتی روی آن نوشته شده است، ژست می گیرد.
سارا مین، مدیر بازاریابی انجمن مربیان کانادا، گفت که مرکز منابع سلامت روان این سازمان همچنان در رویدادهای ورزشی برای ترویج این منبع ظاهر می شود. (آلانا کول/سی بی سی)

تیموتی بیر در میان کسانی بود که یکی از سنجاق‌های سازمان را با عبارت «سلامت روان ورزش ماست» به تن داشت، در حالی که در روز سه‌شنبه شاهد رقابت خواهرزاده‌اش در مسابقات قهرمانی بود.

بیر که مربی هاکی بوده و چهار بچه دارد که در طول سال ها در این مسابقات بازی کرده اند، گفت که آموزش در مورد سلامت روان در ورزش می تواند بسیار عالی باشد.

فقط روی یخ نیست، روی یخ هم هست. بیر که اهل اوچاپواسه در ساسکاچوان است، گفت.

“گاهی [it’s] فقط آن مکالمه با آنها و اینکه چگونه با آنها گفتگو می کنید.”

Ches Cardinal، مدیر ارشد برنامه‌ها و آموزش حلقه ورزش بومی‌ها، که به اجرای مسابقات قهرمانی کمک می‌کند، گفت که این سازمان در ابتکار بهداشت روانی خود با انجمن مربیان همکاری کرده است.

او گفت که این مرکز منبع بسیار مهمی برای مربیان در جوامع بومی است، که اغلب نقش‌های مختلفی را در مناطقی ایفا می‌کنند که به گفته او نگرانی‌های مربوط به سلامت روان از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 به شدت افزایش یافته است.

زنی که هودی پوشیده و عینک دارد و موهایش را در یک موی بلند کشیده است، در اتاقی بزرگ صحبت می کند.
چس کاردینال، مدیر ارشد برنامه ها و آموزش حلقه ورزش بومیان، گفت که منابع سلامت روان به ویژه برای مربیان در جوامع بومی مهم است. (Trevor Brine/CBC)

کاردینال گفت: “آنها معلم هستند، آنها مشاور هستند، آنها گاهی اوقات راننده اتوبوس و همراهان ورزشکاران ما هستند.”

“داشتن منبعی مانند این، به مردم کمک می کند تا در خط مقدم با این افراد و با این ورزشکاران حمایت کنند تا از آنها حمایت کنند.”

کاردینال گفت که این ابتکار به چندین زبان از جمله کری، اینوکتیتوک و دنه در دسترس است که به ایجاد یک نقطه ارتباط برای ورزشکاران بومی کمک می کند.

او گفت: “من فقط می خواهم آنها دوباره احساس کنند با جامعه ای ارتباط دارند که بیشتر از آنها حمایت می کند.”

مسابقات قهرمانی ملی هاکی بومیان از روز یکشنبه آغاز شده و تا شنبه ادامه دارد.

تماشا | گروه مربیگری منابع سلامت روان را در مسابقات قهرمانی هاکی بومی به اشتراک می گذارد:

گروه مربیگری منابع سلامت روان را در مسابقات قهرمانی هاکی بومی در وینیپگ به اشتراک می گذارد

مسابقات قهرمانی ملی هاکی بومیان که این هفته به یخ در وینیپگ برخورد می کند فرصتی برای تیم ها برای رقابت برای مقام اول است – و برای یک سازمان برای ترویج ابتکاری برای تشویق گفتگو در مورد سلامت روان در ورزش.