گزارش خارجی می گوید Nunavut RCMP به طور تصادفی با وسیله نقلیه مرد Kinngait را زد

طبق گفته سرویس پلیس اتاوا ، نیرویی که توسط یک افسر RCMP نوناووت مورد استفاده قرار گرفت و در حین دستگیری در حین دستگیری به یک مرد Kinngait درب یک کامیون گشتی متحرک برخورد کرد “ناخواسته” بود.

این سرویس آنچه را “تحقیقات خارجی مستقل” درمورد اقدامات مأموران RCMP نوناووت در هنگام درگیر شدن در یک حادثه بزرگ ، مانند جراحت یا مرگ ، در صورت درخواست ، هدایت می کند.

پلیس اوتاوا در اعلامیه 1 دسامبر اعلام کرد که بررسی بازداشت به پایان رسیده است ، گفت: “تحقیقات مشخص کرده است که افسر RCMP که راننده وسیله نقلیه است ، عمداً با درب خودرو به عضو جامعه حمله نکرده است.”

“این وسیله نقلیه روی یک مسیر پوشیده از برف و یخ متوقف شد ، لاستیک جلو راننده از مسیر خارج شد ، وسیله نقلیه به جلو فرو رفت و درب راننده باز شده به جلو چرخید و به عضو جامعه برخورد کرد.”

ویدئویی از این دستگیری که توسط یک تماشاچی گرفته شده است ، همراه با هشدار عمومی گسترده باعث بازبینی شد.

وزیر دادگستری نوناووت ، جانی هه لواك ، این دستگیری را “خشونت آمیز و غیر قابل قبول” خواند و مارك میلر ، وزیر خدمات بومی ، اظهار داشت كه این اقدامی “ننگ آور ، غیرانسانی و خشونت آمیز” است.

رئیس Supt. آماندا جونز ، افسر فرمانده بخش V RCMP نوناووت ، گفت که این “رفتاری است که ما آن را رد نمی کنیم” ، و افسر از جامعه به سمت مدیریت اداری برکنار شد.

همچنین ادعا می شود که مرد جوان که در آن زمان مست بود ، توسط یکی دیگر از زندانیان در سلول های پلیس مورد حمله قرار گرفت.

این جوان 22 ساله که به مراقبت های پزشکی احتیاج داشت به سی بی سی نیوز گفت: “من از آنچه به دست پلیس برای من اتفاق افتاد خوشحال نیستم.” او می خواست افسران افسر را ببیند.

پلیس اوتاوا دستگیری را “قانونی” خواند

اما اکنون گزارش پلیس اوتاوا می گوید این دستگیری “آستانه” حمله جنایی را برآورده نمی کند.

RCMP گفت ، دو محقق فیلم را تماشا کردند ، به محل حادثه رفتند ، کامیون پلیس را بررسی کردند و با 5 نفر از اعضای RCMP و 9 نفر از اعضای جامعه مصاحبه کردند.

در این خبرنامه آمده است: “محققان همچنین تشخیص دادند كه هیچ مدرکی در مورد عملیات خطرناک حمل و نقل یا سهل انگاری جنایی وجود ندارد و همچنین نتیجه گرفتند که این دستگیری قانونی بوده است.”

Nunavut RCMP از نتیجه بررسی در تاریخ 26 نوامبر مطلع شد. بخش می گوید که نمی تواند در مورد نتایج گزارش خدمات پلیس اتاوا اظهارنظر کند ، زیرا بررسی داخلی دستگیری RCMP هنوز در جریان است و همچنین بررسی مستقل توسط کمیسیون بررسی و شکایات غیرنظامی برای RCMP.

در انتشار 1 دسامبر از بخش RCMP V Nunavut ، “اظهارات برای حفظ یکپارچگی محفوظ خواهد بود.”

کمیسیون بررسی و رسیدگی به شکایات غیرنظامی پس از طرح شکایت رئیس آن ، میشلین لاهایی ، در ماه آگوست بررسی خود را اعلام کرد.

این کمیسیون گفت که بررسی هرگونه تعصب نژادی و شرایطی که منجر به قرارگیری این مرد در سلولی شود که گفته می شود زندانی دیگری به او تعرض کرده ، قرار خواهد گرفت.

وی در آن زمان گفت: “من می دانم كه بی اعتمادی تاریخی از سوی Inuit نسبت به پلیس وجود دارد و من متعهد به افزایش مسئولیت RCMP هستم.”

از زمان رسیدن به نقش ناظر ارشد نوناووت در ژانویه سال گذشته ، جونز طرفدار نظارت غیرنظامی بر RCMP است و می گوید این باعث ایجاد اعتماد در جوامع می شود.

قانون پیش از مجمع نوناووت در حال حاضر به دنبال اصلاح قانون پلیس سوار سلطنتی کانادا است تا اجازه بازرسی غیرنظامی از حوادث پلیس در نوناووت را بدهد.

در ماه اکتبر ، RCMP یک پروژه آزمایشی را اعلام کرد تا برخی از افسران خود در منطقه از دوربین های بدن استفاده کنند ، از پلیس در Iqaluit شروع می شود. اعضا از 30 نوامبر شروع به استفاده از آن دوربین ها کردند.

جونز گفته است که این دوربین ها “به تقویت پاسخگویی و اعتماد عمومی RCMP در جامعه کمک خواهند کرد.”