گزارش خواستار تغییر فوری و تحول آفرین برای پلیس مشکل دار Thunder Bay و هیئت نظارت است

آخرین گزارش یک هیئت متخصص که به جزئیات توصیه‌ها برای هیئت نظارت سرویس پلیس مشکل‌دار Thunder Bay اشاره می‌کند، خواستار تغییرات عمده و قابل اندازه‌گیری برای جلوگیری از فرسایش بیشتر روحیه پلیس و اعتماد به نیرو است.

این گزارش که “نقشه راه برای تغییر واقعی” نام داشت، روز پنجشنبه پس از چندین دهه فشار و بررسی دقیق بر TBPS و هیئت خدمات پلیس Thunder Bay، ده ها گزارش، تحقیقات و تحقیقات پزشکی قانونی و صدها توصیه منتشر شد.

هیئت کارشناسی مستقل در مارس 2022 در میان گزارش‌هایی مبنی بر روحیه ضعیف افسران، نقض حقوق بشر و تحقیقات در مورد سوء رفتار جنایی توسط افسران و رهبران نیرو ایجاد شد.

مدت کوتاهی پس از تشکیل این هیئت، گزارش محرمانه‌ای فاش شده، نقص‌های جدی در تحقیقات مرگ ناگهانی مردم بومی در خلیج تاندر را تشریح کرد و خواستار بررسی مجدد 14 پرونده، از جمله برخی از موارد اخیر به سال 2019 شد.

گزارش جدید خواستار تغییرات فوری و دگرگون کننده برای غلبه بر ناامیدی فزاینده – از جمله درخواست رهبران ملل اول برای انحلال نیرو است.

این گزارش هشدار می دهد که بدون شواهد قابل توجه و قابل اندازه گیری از تغییر، “ما همچنان شاهد فرسایش روحیه و اثربخشی در خدمات و مسائل غیر قابل حل اعتماد در خارج از آن خواهیم بود.”

“سرخوردگی زیادی”

در مصاحبه با سی بی سی نیوز، الوک موکرجی، رئیس هیئت کارشناسی، گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که پلیس شهری و سایر آژانس های خدمات اجتماعی، و دولت های انتاریو و فدرال گرد هم آیند، خدمات مورد نیاز برای بهبود را ایجاد کنند و بودجه کافی را تامین کنند. ایمنی اجتماعی و کار پلیسی در Thunder Bay.

موکرجی گفت: «در خلیج تاندر با توجه به کیفیت پلیس، ناامیدی و بدبینی زیادی وجود دارد.

“ما متوجه شدیم که تلاش هایی که انجام شده است [in previous years] خیلی سیستمی نبودند، که هیئت مدیره نقش حاکمیتی خود را در حدی که برای پیشبرد تغییرات لازم بود ایفا نکرده بود.”

برای ایجاد این تغییر، گزارش 200 صفحه ای شامل چندین یافته و توصیه است که باید به فوریت بر اساس همه آنها عمل شود.

مدیر مالکوم مرسر، که تنها رأی هیئت نظارت را دارد، از کار هیئت متخصصان تشکر کرد و گفت که هیئت اکنون گزارش را بررسی خواهد کرد.

او در بیانیه‌ای گفت: «اکنون گزارش را برای هیئت مدیره و خدمات برای ارائه بهتر پلیس به جوامعی که به آنها خدمت می‌کنیم، از نزدیک بررسی می‌کنیم.»

سی بی سی نیوز این گزارش را بررسی کرده و یافته های کلیدی را بیرون کشیده است. برای رفتن به یک بخش خاص، پیوندهای زیر را دنبال کنید:

پرش به:

پیگیری پیشرفت در توصیه ها

در سرتاسر گزارش، هیئت متخصص به وضوح نشان می‌دهد که این کار بر اساس یافته‌ها و توصیه‌های تعداد فزاینده تحقیقات قبلی، تحقیقات پزشکی قانونی و گزارش‌های مربوط به TBPS است.

در مجموع، این پانل تقریباً 550 توصیه را پیدا کرد که قبلاً در مورد ایمنی جامعه ارائه شده بود.

برخی از این توصیه ها – مانند درخواست طولانی مدت برای ایجاد یک واحد آسیب شناسی پزشکی قانونی منطقه ای در Thunder Bay – از دست پلیس خارج شده و نیاز به اقدام دولت انتاریو دارد.

اما بسیاری از موارد دیگر مستقیماً به پلیس و هیئت مدیره آن ارائه شده است، مانند ده ها توصیه از گزارش “اعتماد شکسته” دفتر مدیر بازبینی مستقل پلیس (OIPRD) و گزارش سناتور بازنشسته موری سینکلر. هر دو شواهدی از نژادپرستی سیستماتیک یافتند و خواستار بهبودهای شدید در تحقیقات جنایی و حکومت شدند.

وقتی نوبت به آن توصیه‌ها می‌رسد، هیئت کارشناسی می‌گوید که اجرا ناهموار بوده و اغلب فاقد شواهد مشخص از میزان اجرای یک توصیه است.

یک مثال مربوط به تأسیس یک واحد جرایم بزرگ است که قبلاً توسط رئیس پلیس وقت سیلوی هاوت مشخص شده بود. اما این هیئت با این یافته مخالفت کرد و گفت که این واحد مکمل کامل خود را ندارد و به دلیل محدودیت های بودجه و چالش های مداوم کارکنان با مشکل مواجه شده است.

این پانل از هیئت پلیس می خواهد تا یک جدول زمانی با اقدامات کاملاً قابل اندازه گیری برای اجرای توصیه های برجسته ایجاد کند. بر اساس این گزارش، هیئت مدیره برای پاسخگویی به مردم باید تا پاییز امسال یک داشبورد آنلاین و تعاملی ایجاد کند.

این می افزاید که نهادهای نظارتی استانی – OIPRD و کمیسیون پلیس غیرنظامی انتاریو – باید به نظارت بر هیئت مدیره و پیشرفت خدمات در اجرای توصیه‌ها ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که پاسخگویی وجود دارد.

الگوی پلیسی منطقه ای و مشارکتی را توسعه دهید

شاید یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها در این گزارش، توسعه یک مدل پلیس منطقه‌ای باشد که شاهد توافق‌های رسمی بین چهار سازمان پلیس اصلی در منطقه فوری باشد: TBPS، پلیس استان انتاریو، خدمات پلیس آنی‌شینابک و خدمات پلیس نیشناوبه اسکی. .

گزارش می گوید این مدل باید:

  • به اشتراک گذاری منابع و تصمیم گیری بین خدمات و هیئت مدیره آنها.
  • ایجاد یک مرکز آموزشی مشترک و میدان تیر مشترک.
  • پیاده سازی سیستم تبادل مستمر پرسنل.
  • ارائه آموزش برای افسران TBPS توسط خدمات پلیس کشور اول در مورد بهترین شیوه ها برای مقابله با مسائل کلیدی پلیس در جوامع بومی.
  • ایجاد تیم های تحقیقاتی ترکیبی، از جمله افسران بومی، برای بررسی موارد مرگ ناگهانی بومی و افراد مفقود شده در Thunder Bay و منطقه.

فردی که پیراهن سفید و کت اسپورت به تن دارد به دوردست ها نگاه می کند.
رئیس پلیس موقت دن تادئو در حالی که گزارش یک هیئت متخصص به هیئت پلیس Thunder Bay در یک جلسه ویژه در روز پنجشنبه ارائه می شود گوش می دهد. این گزارش خاطرنشان می کند تادئو که اخیراً برای رهبری خدمات پلیس استخدام شده است، شروع به ایجاد مشارکت با خدمات پلیس ملل اول در منطقه کرده است. (Marc Doucette/CBC)

موکرجی خاطرنشان کرد: برخی از این کارها قبلاً آغاز شده است. او گفت که دن تادئو سرپرست و رولاند موریسون رئیس NAPS در حال نهایی کردن توافقی هستند که این رابطه را رسمی می کند.

هیئت متخصص گفت که آنها با OPP تماس گرفته اند تا علاقه خود را به چنین مدلی بسنجند، اما در زمان نوشتن گزارش نهایی خود پاسخی از آنها دریافت نکرده اند.

با مردم بومی منطقه اعتماد ایجاد کنید

این گزارش ده‌ها تنش‌های تاریخی و مداوم بین پلیس Thunder Bay و مردم بومی منطقه را شرح می‌دهد، از جمله فعالیت‌های کمیته عمومی در دهه 1990 در مورد قتل‌های بومی و حل‌نشده در Thunder Bay.

در آن زمان، کمیته بیش از 30 مورد مرگ مشکوک مردم بومی را شناسایی کرد، جایی که ادعا شد TBPS تحقیقات کافی را انجام نداده است.

این نگرانی‌ها تنها در سال‌های بعد، به‌ویژه پس از کار تیم Broken Trust که در گزارش محرمانه‌ای که به سی‌بی‌سی نیوز فاش شد دریافتند که شواهدی مبنی بر کمبود تحقیقات مرگ ناگهانی در سال 2019 وجود دارد، افزایش یافته است.

موکرجی گفت که هیئت کارشناسی نگرانی‌هایی را از افسران فعال پلیس شنیده است که ممکن است گزارش «اعتماد شکسته 2.0» وجود داشته باشد، با تحقیقات ناقص‌تر مرگ ناگهانی ناشی از وضعیت جنایات خشونت‌آمیز در شهر، همراه با کمبود منابع، آموزش و مسائل مربوط به کارکنان

موکرجی گفت که ایجاد یک مدل پلیسی رسمی و منطقه ای با خدمات پلیس ملل اول – که به آنها بودجه و منابع بیشتری از طرف دولت فدرال وعده داده شده است – به ایجاد اعتماد بین پلیس و مردم بومی کمک می کند.

این هیئت همچنین به ویژه خواستار سازماندهی مجدد خدمات پلیس برای شامل شاخه ای از کارکنان یونیفرم پوش و غیرنظامی با تمرکز بر روابط بومیان به ریاست معاون دوم رئیس است.

این هیئت همچنین به برخی تغییرات مهم اشاره کرد، از جمله استخدام افسر ارشد RCMP، دارسی فلوری، که متیس است، به عنوان رئیس پلیس جدید TBPS، و همچنین انتصاب اخیر “دو زن بومی بسیار موفق و محترم” در هیئت مدیره.

آدرس روابط کار و محل کار سمی

بخشی از مأموریت هیئت کارشناسی بررسی روابط کار در داخل خدمات پلیس، در میان بدتر شدن روحیه کارکنان و ادعاهای نگران کننده در مورد محل کار سمی که در شکایات حقوق بشری که سال گذشته در دادگاه حقوق بشر انتاریو ارائه شده بود، بود.

این هیئت در گزارش موقت خود از سپتامبر، ایجاد یک دفتر مستقل حقوق بشر را توصیه کرد که مستقیماً به رئیس پلیس گزارش دهد.

در پاسخ خود در ماه نوامبر، مرسر، مدیر هیئت مدیره، تا حد زیادی این ایده را رد کرد و پیشنهاد کرد که وجود دفتری برای یک سرویس پلیس به اندازه TBPS ضروری نیست.

زنی با بلوز مشکی پشت میز نشسته است.
شلبی چانگ، یکی از اعضای هیئت خدمات پلیس Thunder Bay، از جمله کسانی بود که در جلسه ویژه هیئت مدیره روز پنجشنبه حضور داشتند. او این سوال را مطرح کرد که چرا اقلام اقدام از این گزارش هزینه نشده است. (Marc Doucette/CBC)

با تکیه بر این توصیه، هیئت کارشناسی از هیئت مدیره خواسته است تا یک سیاست جامع متمرکز بر حقوق بشر، ضد نژادپرستی و برابری، تنوع و شمولیت ایجاد کند، و رئیس پلیس جدید طرحی را برای تغییر سازمانی طراحی کند که از حقوق بشر دفاع می کند.

این هیئت توصیه کرد که افسرانی که با اتهامات سوء رفتار مواجه هستند، تا زمانی که این اتهامات بررسی و حل نشده اند، در فرآیندهای تبلیغاتی شرکت نکنند – اقدامی که تاکنون انجام نشده است.

آنها همچنین خواستار بررسی فوری همه شکایات و شکایات حقوق بشری و در نظر گرفتن یک رویکرد جایگزین برای حل و فصل مسائل “برای بازگرداندن صلح در محل کار” هستند.

افزایش بودجه از انتاریو، اتاوا

موکرجی به سی‌بی‌سی نیوز اذعان کرد که همه این توصیه‌ها، علاوه بر بسیاری از توصیه‌های ارائه شده در گزارش‌های قبلی، هزینه قابل‌توجهی دارند.

موکرجی به سی‌بی‌سی نیوز گفت، این هیئت هزینه‌های بالقوه را محاسبه نکرد، اما گفت که در صورت اجرا ممکن است در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود – از جمله با کاهش هزینه‌های حقوقی در مبارزه با شکایات حقوق بشر، او به عنوان مثال عنوان کرد.

او شورای شهر Thunder Bay را به دلیل افزایش بودجه این نیرو در سال 2023 به عنوان یک گام بزرگ رو به جلو برای اطمینان از برخورداری این سرویس از منابع مورد نیاز برای بررسی مناسب جرایم بزرگ تحسین کرد.

اما این گزارش اضافه کرد که دولت شهری و پایه مالیاتی آن نمی توانند تمام خدمات مورد نیاز برای بهبود ایمنی و رفاه جامعه را بپردازند.

این گزارش از دولت‌های انتاریو و فدرال می‌خواهد تا “برای اطمینان از اینکه بودجه پلیس و خدمات اجتماعی در خلیج تاندر با نیازهای جمعیت واقعی مطابقت دارد” پای میز مذاکره بیایند.

موکرجی به سی‌بی‌سی نیوز گفت، هیئت کارشناسی معتقد است که دولت‌ها با عدم اطمینان از وجود بودجه کافی در منطقه، مردم تاندر بی را شکست داده‌اند.

موکرجی گفت: ما از عبارت تبعیض جغرافیایی استفاده کرده ایم. وقتی به وسعت منطقه نگاه می کنید، وقتی به فشار وارده بر این شهر نگاه می کنید… استان باید پای میز مذاکره بیاید.»

این گزارش در جلسه ویژه پنجشنبه شب به هیئت پلیس ارائه می شود. از هیئت مدیره خواسته شده است تا آن را به کمیته مدیریت جدید خود ارجاع دهد تا آن را بررسی کرده و پاسخ دهد.