گزارش می گوید ساسک. افسران پلیس ساعاتی قبل از مرگ نوزاد در واکنش به خشونت خانگی شکست خوردند

طبق گزارش مستقل تازه منتشر شده از سوی کمیسیون شکایات عمومی ساسکاچوان، افسران پلیس در پرنس آلبرت، ساسک، نتوانستند تحقیقات مناسبی در مورد یک وضعیت خشونت خانگی که شامل یک نوزاد آسیب پذیر و محافظت نشده بود انجام دهند و نوزاد ساعاتی بعد مرده پیدا شد. PCC).

این گزارش که به بررسی اتفاقات چند ساعت قبل از مرگ تانر براس 13 ماهه می پردازد، به جزئیات بی توجهی افسران به انجام وظیفه می پردازد.

یافته های کمیسیون که روز پنجشنبه منتشر شد، بر شواهد افسران پاسخگو، فیلم های ضبط شده در خودرو، ضبط صوتی تماس 911، سوابق اعزام، سوابق تلفن همراه، ضبط های دوربین مدار بسته، گزارش های کالبد شکافی، اسناد خط مشی و سایر عناصر متکی است.

سرویس پلیس پرنس آلبرت (PAPS) به دلیل نگرانی از اینکه اقدامات – یا عدم اقدام افسران – منجر به مرگ شده است، درخواست تحقیق کرد.

تانر در فوریه 2022، حدود پنج ساعت پس از اعزام افسران پلیس به آن خانه در پاسخ به یک اختلاف خانگی، جسد در خانه اش پیدا شد.

PCC یک جدول زمانی از آنچه در ساعات قبل از مرگ تانر رخ داد ایجاد کرد.

طبق گفته بازرسان، مادر تانر، کایلا فرنچمن، در غروب 9 فوریه 2022 توسط کایج براس، پدر نوزاد، در جریان مشاجره مورد تعرض قرار گرفت.

مرد فرانسوی حوالی ساعت 4:30 صبح CST از خانه خارج شد. فرانسوی بعداً به بازرسان گفت که کایج مست به نظر می‌رسید و خون روی او بود.

فرانسوی در ساعت 5:44 صبح به وقت CST با استفاده از تلفن همسایه با 911 تماس گرفت. او به اپراتور گفت که کایج مست بوده و زمانی که می‌خواست بچه و وسایلش را بگیرد به او حمله کرده بود.

او گفت که نوزاد با کایج در خانه بود و وقتی اپراتور از او پرسید نگران است که کایج به کودک صدمه بزند احساساتی شد. فرانسوی گفت: “او قبلاً این کار را می کند” و او “او را می زند … وقتی او را به رختخواب می برد او را می زند.”

یک فرانسوی قبلاً به CBC گفته بود که قبل از مرگ تانر، او یک پسر کوچک شاد بود که عاشق تماشا کردن بود سرنخ های آبی، رقصیدن و حمام کردن

افسران بچه را چک نکردند

دو افسر پلیس با اطلاعاتی مبنی بر اینکه کایج به فرانسوی تجاوز کرده است و او از امنیت نوزادش می ترسد به خانه فرستاده شدند. فرانسوی آنها را بیرون از خانه ملاقات کرد.

ماموران 13 دقیقه بیرون از خانه بودند. هیچ یک از افسران تلاش نکردند وضعیت کودک را بررسی کنند. هر دو ادعا می کنند که فرانسوی به هیچ گونه نگرانی در مورد ایمنی کودک در صحنه اشاره نکرده است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه از نگرانی های مطرح شده در تماس با 911 اطلاع داشتند، مشخص نیست که آنها در مورد ایمنی کودک سؤال کرده اند یا خیر. وارد خانه نشدند.

«مجموع شرایط نشان دهنده مجموعه ای از شکست های مرکب است [the officers] زمانی که آنها وظیفه قانونی بررسی تماس 911 را داشتند، در این گزارش آمده است: “این غفلت از انجام وظیفه بود… عدم انجام تحقیقات مناسب در مورد وضعیت خشونت خانگی علیرغم وجود یک نوزاد آسیب پذیر و محافظت نشده.”

زنی با بادگیر بنفش برای عکس گرفتن.
کایلا فرنچمن قبلاً به CBC گفته بود که قبل از مرگ تانر، او یک پسر کوچک شاد بود. (جیسون واریک/سی‌بی‌سی)

بر اساس این گزارش، فرانسوی به پلیس گفت کایج مست بوده و او را از پله ها پایین آورده است، اما گفت که آسیبی ندیده است. او گفت که می‌خواهد بچه‌اش را بیاورد و منتظر سواری برای رفتن به La Ronge، Sask باشد.

بر اساس این گزارش، یکی از افسران به او گفت که نمی تواند در سرما با کودکی که منتظر سواری است بیرون بماند، او پاسخ داد که خانه به نام کایج است.

افسران پلیس در را زدند، اما کایج از باز کردن امتناع کرد و به جای آن از پنجره صحبت کرد. مأموران گفتند که او مست به نظر نمی رسید و فکر نمی کردند که زمینه ای برای دستگیری او یا ورود به ملک داشته باشند.

این گزارش می گوید که مأموران باید برای اطمینان از ایمنی نوزاد وارد خانه می شدند و برای ورود به آن نیازی به حکم یا مجوز نداشتند.

آنها “بر اساس قانون عرفی وظیفه حفظ جان” اختیار داشتند و همچنین می توانستند به فرانسوی کمک کنند تا وسایل او و نوزاد را جمع آوری کند.

عدم پیروی از سیاست در مورد خشونت شریک صمیمی

افسران همچنین از سیاست خشونت شریک صمیمی (IPV) PAPS پیروی نکردند، که اعضایی را ملزم می‌کند که در تماس IPV شرکت کنند تا از امنیت فوری شاکی و کودکانی که ممکن است در آن حضور داشته باشند، اطمینان حاصل کنند.

بررسی سوابق تماس نشان داد که هیچ یک از افسران هیچ تماسی برای درخواست کمک اضافی در مورد ایمنی نوزاد انجام ندادند. آنها اطلاعاتی در مورد مسمومیت ادعایی کایج یا اینکه آیا او برای تنها ماندن با نوزاد بی خطر بود جمع آوری نکردند.

آنها گفتند که سعی کردند جایی امن برای اقامت فرانسوی بیابند، اما پناهگاه های زنان محلی پر بود و مشتریان جدیدی نمی پذیرفتند.

افسران معتقد بودند که کودک “در گرمای خانه با پدرش امن تر از بیرون در سرما در انتظار سواری است.” آنها یک فرانسوی را به سلول های پلیس آوردند.

یک فرانسوی قبلاً به CBC گفته بود که او را به دلیل مستی دستگیر کردند، دستبند زدند و دستگیر کردند. او همچنین گفت – در حالی که بیرون از خانه و در یک سلول بود – دیوانه وار از ماموران خواست که برای بررسی نوزادش وارد خانه شوند.

این گزارش می‌گوید فیلم‌های ضبط‌شده فرانسوی را با دستبند در خودروی پلیس یا در یگان نشان نمی‌دهد. همچنین می‌گوید ضبط‌های ویدیویی و صوتی از ماشین و جداشدگی شواهدی از التماس پلیس او برای کمک به نوزادش ارائه نمی‌کند.

افسران می گویند که به فرانسوی گفته اند که اگر برای چند ساعت به جایی گرم و امن نیاز داشت، می توانند او را به سلول ببرند.

آنها گفتند فهمیده شد که او هوشیار است، اما می توان گفت که او در گزارش خود مست است. بر اساس این گزارش، او با این ایده موافق بود و آرام به نظر می رسید. این گزارش همچنین می گوید که او با یک گروهبان در سلول ها صحبت کرد و تأیید کرد که مست نیست و فقط به جایی برای اقامت نیاز دارد.

مرد فرانسوی حوالی ساعت 9:07 صبح CST از سلول ها خارج شد.

در ساعت 10:45 صبح CST، پلیس با مردی تماس گرفت که گفت نوزادش را کشته است. افسران کایج را پس از اینکه تنر را در داخل خانه مرده دستگیر کردند.

کایج به قتل درجه دو متهم شده است. هیچ یک از اتهامات در دادگاه مورد بررسی قرار نگرفته است.

تحقیقات PCC برای بررسی به دادستانی عمومی ارسال شد. تاج اتهام جنایی علیه افسران پلیس را توصیه نکرد.

FSIN خواستار پاسخگویی است

پس از انتشار این گزارش در روز پنجشنبه، فدراسیون ملل بومی مستقل (FSIN) که نماینده اولین ملل ساسکاچوان است، خواستار پاسخگویی بیشتر، تحقیقات پزشکی قانونی درباره مرگ نوزاد و مداخله فوری وزارت اصلاحات و امنیت عمومی در رابطه با این موضوع شد. خدمات پلیس

بابی رئیس FSIN گفت: “PAPS در خدمت به مردم اولین ملل ما، به ویژه آسیب پذیرترین قشر ما شکست خورده است. آنچه اکنون به آن نیاز داریم، پاسخگویی و اقدام برای رسیدگی به نژادپرستی و تبعیض عمیقی است که مردم ملل اول هر روز در دستان پلیس در ساسکاچوان تجربه می کنند.” کامرون در یک خبر.

اگرچه ما خواستار پاسخگویی جنایی افسران به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از مرگ بیبی تنر هستیم، نژادپرستی و غفلت سیستماتیک باید از بالا به پایین مورد توجه قرار گیرد.”

FSIN یک کنفرانس خبری را برای روز جمعه با حضور فرانسوی و وکیلش النور سانچایلد برنامه ریزی کرده است.

رئیس پلیس استعفا کرد

مردی با موهای خاکستری در لباس پلیس به دوربین نگاه می کند.
این گزارش به جاناتان برگن، رئیس PAPS داده شده است، که در مورد “تحمیل هر رشته ای که ممکن است مناسب باشد” تصمیم خواهد گرفت. (سرویس پلیس پرنس آلبرت)

جاناتان برگن، رئیس PAPS، بعد از ظهر پنجشنبه، ساعاتی پس از انتشار این گزارش، استعفای خود را اعلام کرد.

برگن در بیانیه‌ای گفت که تصمیم او برای تعلیق دو افسر درگیر در جریان تحقیقات PCC، انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

رهبری با صداقت اغلب مستلزم تصمیمات سخت شخصی است. این تصمیمات برای من شخصاً دشوار بوده است، مانند تصمیمات دیگری که گرفته ام و انگیزه حمله مداوم و فوق العاده به شخصیت من، آزار و اذیت خانواده ام و انتقاد از اعضا بوده است. تیم اجرایی من در سه سال گذشته.»

گزارش PCC برای “تحمیل هر گونه نظم و انضباط که ممکن است مناسب باشد” به برگن تحویل داده شده بود.

“شرایط حملات به خانواده‌ام مرا در موقعیتی قرار می‌دهد که اگر بخواهم مسئولیت‌های خود را به‌عنوان رئیس پلیس طبق گزارش تحقیقاتی که امروز منتشر شد – برای تنبیه اعضا یا تحقیق بیشتر در مورد اعضای نظارتی بپذیرم، ممکن است در بیانیه وی آمده است که به اشتباه به عنوان مغرضانه و تحت تأثیر نحوه برخورد با خانواده من معرفی شده است.

برگن گفت که PAPS با سرویس پلیس ساسکاتون هماهنگ کرده است تا یک رئیس موقت به شاهزاده آلبرت منصوب شود. او نگفت که رئیس موقت کی خواهد بود.

در بیانیه وی آمده است: “در روزهای آینده، با جزئیات بیشتر که به زودی در مورد تعیین تکلیف اعلام خواهد شد، در این انتقال رهبری کمک خواهم کرد.”