گزارش واحد بهداشت شمال غربی خدمات مصرف ایمن را در 4 جامعه انتاریو توصیه می کند

مطالعه ای که توسط واحد سلامت شمال غربی (NWHU) انجام شده است نشان می دهد که خدمات مصرف ایمن بیشتری در منطقه انتاریو در بحبوحه افزایش میزان مصرف بیش از حد دارو مورد نیاز است، اما سوالاتی در مورد چگونگی جذب عموم مردم باقی مانده است.

در یک محل مصرف ایمن که محل مصرف/تزریق تحت نظارت نیز نامیده می شود، افراد می توانند داروها را بیاورند و در حضور ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از آنها استفاده کنند. آنها به سوزن‌های جدید، مواد دارویی و کیت‌های نالوکسون دسترسی دارند که می‌توانند اثرات مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس کنند.

در حال حاضر 24 سایت مصرف ایمن در انتاریو و 38 سایت در سراسر کانادا وجود دارد. تنها در شمال غربی انتاریو در خلیج تندر است.

NWHU با شرکت مشاوره LBCG برای Impact، مطالعه امکان سنجی را بهار گذشته راه اندازی کرد. نتایج صبح پنجشنبه منتشر شد پس از چند ماه تاخیر

مطالعه مصرف ایمن پتانسیل خدمات را در Dryden، Fort Frances، Kenora و Sioux Lookout بررسی کرد.

با بیش از 1850 ذینفع برای این مطالعه مشورت شد، از جمله افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، ارائه‌دهندگان خدمات، شرکای بومی، مشاغل، نمایندگان شهرداری و عموم مردم.

به طور خلاصه، «در میان همه مشورت‌شدگان یک اجماع قوی وجود دارد که نیاز به حمایت‌های بیشتری وجود دارد [people who use drugs] در سراسر منطقه NWHU،” این گزارش می گوید.

دکتر کیت یانگ هون، مسئول پزشکی واحد بهداشت صبح پنجشنبه در یک نشست رسانه ای گفت که اعتیاد و اختلالات مصرف مواد شرایط پیچیده ای هستند، اما ارائه خدمات کاهش آسیب قبل از دسترسی افراد به درمان برای نجات جان افراد ضروری است.

تحقیقات نشان داده است که این سایت ها می توانند مزایایی از جمله کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد، کاهش شیوع بیماری های عفونی، کاهش تجهیزات دارویی دور ریخته شده در نزدیکی سایت و افزایش استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی از جمله خدمات درمانی داشته باشند.

این ارزیابی با توجه به نرخ هشدار دهنده مرگ و میر ناشی از مواد افیونی و بستری شدن در بیمارستان در سراسر منطقه انجام شد: بین سال‌های 2019 تا 2021، ویزیت‌های بخش اورژانس 158 درصد افزایش یافت، بستری‌های مرتبط با مواد افیونی 111 درصد و مرگ‌ومیرهای مرتبط با مواد افیونی 243 افزایش یافت. درصد – همه بالاتر از نرخ های استانی در این مدت.

همچنین نگرانی های مداوم در مورد گسترش بیماری های عفونی، یعنی شیوع HIV که در پایان سال گذشته آغاز شد، وجود دارد. واحد بهداشت تاکنون هفت مورد جدید HIV را در حوضه آبریز خود در سال 2023 تأیید کرده است که پنج مورد از آنها در کنورا هستند. ده مورد در سال گذشته گزارش شد که 9 مورد آن در کنورا بود.

افکار عمومی تقسیم شد

در سراسر چهار جامعه، 271 نفر که مواد مخدر مصرف می کردند در این مطالعه شرکت داشتند. جوان هون گفت: “جمعیت هدف مایل و علاقه مند به استفاده از خدمات مصرف تحت نظارت هستند و از مزایای آن بهره مند می شوند، اجماع کلی وجود دارد.”

با این حال، افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند نیز می گویند انگی که با آن مواجه هستند یکی از بزرگترین موانع برای اجرای موفقیت آمیز این خدمات است.

این گزارش نشان می‌دهد که عموم مردم در مورد اینکه آیا خدمات مصرف ایمن ممکن است برای جوامعشان مفید باشد یا به آنها آسیب برساند، «به طور قابل توجهی متفاوت هستند». در حالی که برخی از مردم این سایت‌ها را برای پیشگیری از مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد ضروری می‌دانند، برخی دیگر در مورد اینکه آیا این سایت‌ها جرم و جنایت را افزایش می‌دهند و منجر به سایر مسائل ایمنی عمومی، مانند سرگردانی و مواد مخدر دور ریخته می‌شوند، ابراز نگرانی کردند.

جوان هون گفت: “تحقیقات کلی در این مرحله نشان می دهد که برای خدمات مصرف تحت نظارت، هیچ تاثیری بر فعالیت مجرمانه در نزدیکی سایت وجود ندارد.” “حتی برخی گزارش های تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد … فعالیت مجرمانه در واقع پس از اجرای سایت کاهش می یابد.”

جوان هون گفت که واحد بهداشت همچنان به نقش کلیدی در آموزش مردم در مورد آنچه که استراتژی های کاهش آسیب، از جمله خدمات مصرف ایمن، مستلزم است، ایفا خواهد کرد.

چه کسی این سایت ها را اداره می کند؟

NWHU خود لزوماً سایت های مصرف ایمن را در منطقه راه اندازی نمی کند. جوان هون توضیح داد که در عوض، قصد دارد از آژانس های مناسب در هر جامعه در اجرای چنین خدماتی حمایت کند.

او گفت که هنگام تعیین اینکه چه کسی یک سایت را بهتر اداره می کند، باید چندین عامل را در نظر گرفت.

“این سرویسی است که باید ساعات بعدازظهر داشته باشد. این یک سرویس مبتنی بر مشتری است. ترجیحاً اگر سرویس در محل مشترک باشد یا به راحتی به سایر خدمات مانند خدمات درمانی، خدمات اجتماعی و سایر خدمات مراقبت های بهداشتی مراجعه شود.” همچنین برخی از آژانس‌ها وجود دارند که قبلاً این ارتباط را با جمعیت هدف دارند.”

Health Canada برنامه های کاربردی برای سایت های مصرف ایمن در سراسر کشور را تایید می کند. آژانسی که به دنبال راه اندازی چنین سایتی است باید طبق بخش 56.1 قانون داروها و مواد کنترل شده برای اهداف پزشکی معافیت فدرال درخواست کند. همچنین ممکن است برای بودجه استانی درخواست دهد.

برنامه ها باید حاوی اطلاعاتی در مورد مزایای سلامتی مورد نظر سایت باشند، از جمله:

  • تاثیر سایت بر میزان جرم و جنایت
  • شرایط محلی نشان دهنده نیاز به سایت است.
  • ساختار اداری در محل برای پشتیبانی از سایت.
  • منابع موجود برای پشتیبانی از نگهداری سایت.
  • ابراز حمایت یا مخالفت جامعه.

یانگ هون گفت: گام‌های بعدی NWHU این است که نتایج مطالعه را به ذینفعان مناسب در هر یک از چهار جامعه برساند تا تعیین کنند که چگونه با توصیه‌ها پیش بروند و بهترین آژانس یا آژانس‌های پیشرو چه کسی می‌تواند باشد.

وی گفت: «واحد بهداشت شمال غرب در نظر دارد تا جایی که بتوانیم از این روند حمایت کند، بنابراین از بحث حمایت کرده و البته در صورت صلاحدید در عملیات شرکت کنیم».

قبل از درخواست برای Health Canada، باید یک برنامه کامل برای هر سایت وجود داشته باشد، که شامل شناسایی مکان‌ها، بودجه، کارکنان، خط‌مشی‌ها و رویه‌ها و منابع اضافی ممکن است در آنجا ارائه شود.

نقشه راه توصیه ها

در حالی که گزارش NWHU یافته های منطقه ای و خاص جامعه را ارائه می دهد، سهامداران باید شش توصیه کلی را در نظر بگیرند:

  1. نیاز به خدمات کاهش آسیب و درمان بیشتر در هر چهار جامعه وجود دارد. خدمات مصرف ایمن برای کاهش خطر آسیب، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در بین افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، توصیه می شود.
  2. خدمات مصرف ایمن باید توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، اجتماعی و روانی و بومی هدایت شود.
  3. برنامه های اجرایی مستلزم مشارکت ذینفعان کلیدی، از جمله دولت های شهری، خدمات اضطراری، شرکای بومی و جامعه گسترده تر است.
  4. خدمات مصرف ایمن باید بخشی از رویکرد بزرگتر در سطح جامعه به خدمات بهداشت روان و اعتیاد باشد.
  5. آموزش و آگاهی برای ذینفعان و عموم مردم کلیدی است.
  6. برای هر گونه خدمات مصرف ایمن اجرا شده باید برنامه های ارزیابی وجود داشته باشد.

مدافعان می گویند افرادی با تجربه زیسته باید راه را پیش ببرند

دکتر جانی گرک از تیم سلامت خانواده Sunset Country در کنورا سال‌ها از خدمات مصرف ایمن در این شهر دفاع کرده است. او برای اعضای آسیب‌پذیر جمعیت در هر کجا که برای درمان راحت باشند، داروهای خیابانی ارائه می‌کند.

گرک با وجود اینکه از نتایج این مطالعه و درک عمومی از خدمات مصرف ایمن تعجب نمی کند، گفت که نسبت به نتایج این گزارش، به ویژه با تأکید بر رهبری بومی، خوشبین است.

از 271 نفری که مواد مخدر مصرف می کردند و در این مطالعه شرکت داشتند، 77.2 درصد از پاسخ دهندگان به عنوان اولین ملل و/یا متیس (6.3 درصد) معرفی شدند.

در این گزارش آمده است: “با توجه به اینکه اکثر پاسخ دهندگان بومی هستند، خدمات باید در جهت حمایت از این جمعیت ها باشد. استخدام کارکنان، از جمله مدیریت، که بومی هستند، برای اطمینان از درک نیازهای مشتریانی که به خدمات دسترسی دارند، مهم است.”

مردی با موهای قهوه‌ای بلوند و ژاکت خاکستری در زمستان بیرون ایستاده است.
دکتر جانی گرک از تیم سلامت خانواده Sunset Country در Kenora، Ont. به بیماران نیازمند در هر کجا که راحت به خدمات دسترسی داشته باشند، داروی خیابانی ارائه می دهد. او می گوید که افزایش مصرف بیش از حد مواد مخدر و موارد HIV در شهر نگران کننده است. (لوگان ترنر/CBC)

گرک گفت که از صمیم قلب با آن تحلیل موافق است و بر اهمیت این که افراد با تجربه زنده در خط مقدم طراحی و عملیات یک سایت مصرف ایمن باشند، تاکید کرد.

“[It is] عمدتاً مردم بومی که تحت تأثیر این تراژدی‌های مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد و عفونت‌های خونی قرار گرفته‌اند و بنابراین بیشترین سود را از سایتی مانند این می‌برند.

مارلین الدر یکی از اعضای اصلی ائتلاف اجتماعی کنورا حرکت رو به جلو است که بر فضاهای گرمایش و خنک کننده نظارت می کند و غذا را برای اعضای جامعه خیابانی فراهم می کند.

او گفت که نتایج این مطالعه به اعتبار آنچه او و همسالانش از افرادی که روزانه مواد مخدر مصرف می کنند می بینند و می شنوند کمک کرد. او گفت که یک سایت مصرف ایمن برای چندین سال در صدر لیست آرزوهای آنها بوده است، و او امیدوار است که Kenora Moving Forward بتواند بخشی از روند آوردن یک سایت به شهر باشد.

الدر گفت: “برای ما در Kenora Moving Forward، این اطمینان از این است که مردم، آن کاربران، در کاری که قرار است برای آنها مفید باشد درگیر هستند – یا اینکه کارساز نخواهد بود.”