گسترش مشارکت جنگلداری Mi’kmaq-Nova Scotia ممکن است در افق باشد

یک پروژه آزمایشی جنگلداری که برخی از زمین های جنگلی نوا اسکوشیا را تحت مراقبت جوامع میکماو قرار می دهد، می تواند تا پایان سال جاری تمدید شود.

طرح جنگلداری Mi’kmaq در سال 2019 راه اندازی شد و بین استان و مجمع روسای نوا اسکوشیا میکماو هماهنگ شد.

در چهار سال گذشته، کنفدراسیون سرزمین اصلی میکماق، مؤسسه منابع طبیعی Unama’ki و Kwilmu’kw Maw-klusaqn، که به عنوان ابتکار حقوق میکماق نیز شناخته می شود، 30000 هکتار از زمین های تاج را با استفاده از Mi’kmaq مدیریت کرده اند. تمرینات جنگلی kmaw.

لیزا یانگ، مدیر اجرایی مؤسسه Unama’ki، گفت که مذاکرات برای تمدید مشارکت با استان ادامه دارد، زیرا به پایان پروژه آزمایشی نزدیک می شود.

یانگ به رادیو سی‌بی‌سی گفت: “جنگل‌داری یک بازی طولانی‌مدت است. بسیاری از برنامه‌هایی که در جنگل‌داری توسعه می‌دهید ۱۰، ۵۰، ۱۰۰ سال آینده است و این مدت طول می‌کشد تا نتیجه کار خود را ببینید.” اطلاعات صبح کیپ برتون.

“اگر می خواهید شکل یک جنگل را تغییر دهید، مدتی طول می کشد تا نتایج آن را ببینید، بنابراین این یک بازی طولانی است، بنابراین امیدواریم به یک توافق بلندمدت دست پیدا کنیم.”

مردی با کت و شلواری با کراوات تارتان آبی و سبز جلوی میکروفون ایستاده است.
توری راشتون، وزیر منابع طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر نوا اسکوشیا، گفت که انتظار دارد تا پایان سال جاری توافقی به امضا برسد. (CBC)

توری راشتون، وزیر منابع طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر نوا اسکوشیا، گفت که با گروه های Mi’kmaw خارج شده است و او انتظار دارد تا پایان سال جاری به توافق برسد.

او روز پنجشنبه به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «آنها مردم اصلی سرزمین ما هستند، و زمانی که من بیرون بودم، برخی از اهمیت فرهنگی را دیدم که چگونه به زمین نگاه می‌کنند و چگونه زمین می‌تواند برای ما پرورش دهد.»

یانگ گفت که زمین هایی که آنها مدیریت می کنند در سراسر استان پراکنده است، با قطعاتی در شهرستان های هانتس، آناپولیس، هالیفاکس، آنتیگونیش، گیسبورو، کیپ برتون، ریچموند و اینورنس.

او گفت که زمین با استفاده از اصول میکما مدیریت شده است که تشخیص می دهد که پیگیری رفاه اقتصادی باید بدون به خطر انداختن یکپارچگی، تنوع یا بهره وری محیط زیست انجام شود.

او گفت: “ما به زمین اجازه می دهیم فرصت های اقتصادی ما را اطلاع دهد و همچنین به این چشم انداز نگاه می کنیم که می خواهیم زمین ها را برای ارزش های دیگری غیر از فرصت های اقتصادی مدیریت کنیم.”

ما می خواهیم آنها را برای ارزش های جامعه مدیریت کنیم، خواه اطمینان حاصل کنیم که آنها قادر به حفظ برداشت سنتی گیاهان دارویی هستند یا … مدیریت گونه های در معرض خطر، اما همچنین گونه هایی که برای جامعه اهمیت فرهنگی دارند.”

یانگ گفت که امیدوار است این مشارکت تمدید شود و در نهایت زمین های بیشتری را در بر گیرد.

او گفت که گسترش به گروه ها اجازه می دهد تا آموزش بیشتری ارائه دهند و شیوه های جنگلداری استان را آگاه کنند.

صبح اطلاعات – کیپ برتون7:53جوامع میکماق برخی از مناطق جنگلی تاج را مدیریت می کنند

طرح جنگلداری میکماق کنترل برخی از جنگل های نوا اسکوشیا را در دستان جوامع میکماق قرار می دهد. اکنون آنها به دنبال این هستند که این ترتیب را بلندمدت کنند.

او گفت: “مردم به دنبال یافتن یک رویکرد پایدارتر هستند و این به چه شکل است و ما می گوییم، “خب، جوامع بومی صدها هزار سال است که این کار را انجام می دهند.”

برای بدست آوردن چنین دیدگاه‌ها و ایده‌هایی برای اینکه چگونه چنین می‌شود، نیازی به جستجوی دور ندارید.»

راشتون گفت که انتظار دارد در آینده معاملات مشابهی با Mi’kmaq انجام دهد.

“من هیچ چیزی را از روی میز کنار نمی گذارم. گفتگوهای بسیار سازنده ای بود که داشتیم و من برای ادامه آنها هیجان زده هستم.”