350 سال جستجو: Wampanoag هنوز به دنبال کمربند wampum تاریخی است

جشن های مربوط به 400 سالگرد فرود مای گل در ماساچوست ، پائولا پیترز را با چالشی روبرو کرد.

وی گفت: “برای مدت طولانی ، داستان Wampanoag واقعاً عاشقانه شده است ، و داستان واقعی نحوه درمان Wampanoag به حاشیه رانده شده است.” “بنابراین این 400مین سالگرد فرصتی برای بالا بردن و متعادل سازی آن داستان شده است.”

پیترز یکی از اعضای Mashpee Wampanoag است و از او خواسته شد تا از منظر بومی به بازچرایی داستان می گل کمک کند.

برخی از سابقه ای که وی برای ایجاد این آگاهی استفاده کرده است ، جستجوی مداوم برای یک میراث خاص است که ارزش زیادی برای مردم Wampanoag دارد – کمربند وامپوم Metacom.

متاکوم ، معروف به پادشاه فیلیپ ، همنام جنگ پادشاه فیلیپ (1675-1678) بود. این نبردی بود که ملتهای بومی منطقه نیوانگلند را در برابر استعمارگران و متحدان آنها قرار داد.

پس از مرگ متاکوم ، کمربند به عنوان غنیمت جنگی به اروپا بازگردانده شد. بدون ثبت هیچ کجا ، محل کمربند مشخص نیست.

پیترز گفت کمربند متاکوم احتمالاً از پدرش و رهبر کنفدراسیون وامپانوآگ ، اوسامکوئین به وی منتقل شده است.

پیترز توضیح داد: “این نوع کمربند که کمربند جامعه بود ، چیزی بود که افراد جامعه نسل به نسل به آن کمک می کردند.”

کمربندهای وامپوم توسط بسیاری از ملتهای بومی برای به اشتراک گذاشتن داستان هایی از وقایع مهم یا ثبت سوابق استفاده می شد. کمربندها با مهره های کوچک بنفش و سفید ساخته شده از پوسته های quahog بافته می شوند.

پیترز گفت: “این برای ما مانند یک سند تاریخی ، یک سند زنده بود و داستان ما را برای نسل های مختلف تعریف می کرد.” “برای ملکه مانند نگین های تاج خواهد بود.”

جو لوزمور ، کیوریتور ، کمیته وامپوم ساخته شده توسط اعضای مردم بومی آمپاگاماگ را برای بزرگداشت 400 سالگی سفر می فلاور بررسی می کند. (Alastair Grant / AP)

به عنوان بخشی از جستجوی پیترز برای یافتن کمربند وامپوم متاکوم ، وی با همکاری شورای هنر انگلیس کمربند جدید وامپوم ساخته شده توسط اعضای ملت وامپانوگ را ساخت که در گالری های انگلستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

پیترز گفت: “ما کمربند را به صورت پشمالو و جوراب های مجلسی درآوردیم ، و حتی به خانه های مردم رفتیم و از مردم خواسته شد تا جلسات خصوصی بافتن را با آن بچینند تا آن را بچینند.”

وی افزود: “یكی از دلایل ایجاد این كمربند برای ما بسیار مهم این است كه من در انگلیس بوده ام و به طور فعال بدنبال آنچه برای كمربند متاكوم افتاده بودم بوده ام.”

پیترز گفت یک نکته که کار جستجو را دشوار کرده است این است که بسیاری از افراد در انگلستان هیچ سرنخی از کمربند وامپوم ندارند.

“این پروژه به خودی خود یک پروژه اجتماعی برای ما به عنوان افراد قبیله ای بود ، اما همچنین در خدمت آموزش مردم انگلیس و اروپا در مورد آنچه که به دنبال آن هستیم می باشد ، که فکر می کنم گام بزرگی در مسیر درست است.”

پائولا پیترز گفت که طرح کاج سفید در کمربند وامپوم بخشی از داستان ایجاد Wampanoag را نشان می دهد و همچنین شامل نمادهای قبیله ای است. (ارسال شده / سیگنالهای دود)

پیترز گفت که با وجود محدودیت های COVID-19 ، بیش از 6000 نفر از کمربند جدید wampum هنگام نمایش در ساوتهمپتون انگلیس دیدن کردند. به محض اینکه کمربند ظاهر خود را در گالری های انگلیس به پایان برساند ، به Wampanoag باز می گردد و در قلمرو محل زندگی خود زندگی می کند.

پیترز اظهار امیدواری کرد که کمربند وامپوم گمشده Metacom در نهایت به خانه نیز راه پیدا کند.

“ما هنوز امیدواریم که کسی چنین چیزی را ببیند ، ارزش آنچه را که به دنبال آن هستیم درک کرده و به ما در یافتن آن کمک می کند.”