5 برنده جایزه جف بارنابی برای فیلمسازان بومی معرفی شدند

پنج فیلمساز بومی که به افتخار جف بارنابی، فیلمساز فقید میکماو، هرکدام 25000 دلار کمک مالی دریافت خواهند کرد، روز چهارشنبه معرفی شدند.

نتفلیکس و ImaginNATIVE برای اعطای کمک هزینه به فیلمسازان بومی که در ژانرهای ترسناک، هیجان انگیز یا آینده نگری کار می کنند، همکاری کردند.

یکی از دریافت کنندگان فیلم برونین سابو، فیلمساز اینوک است که گفت وقتی شنید که کمک مالی دریافت کرده است، نمی تواند جلوی احساسات خود را بگیرد.

سابو گفت: “من بلافاصله شروع به گریه کردم. من واقعاً غرق شدم و این کاملاً باورنکردنی بود.”

سایر دریافت کنندگان کمک هزینه عبارتند از والتر اسکات، کریستینا فیترن استیل، گاوین برد و تانک ایستاده بوفالو.

جیمی لی ریردون، مدیر مؤسسه برای ImaginNATIVE، گفت تأمین مالی همچنان مانعی برای فیلمسازان بومی است.

“اینکه بتوانید در جایی که بتوانید داستان خود را به نمایش بگذارید و بتوانید آن را بدون هیچ عامل بیرونی که به شما بگوید چگونه باید گفته شود، بودجه داشته باشید، به هنرمند این آزادی را می دهد که بتواند دیدگاه خود را به نمایش بگذارد.” ریردون گفت.

او گفت که آنها نزدیک به 80 طرح ارسالی برای این کمک مالی دریافت کردند و برندگان توسط هیئت داوری شامل همسر بارنابی، سارا دل سروند، فیلمساز ناواهو، و همچنین دوری جاکوبز بازیگر و کارگردان دنیس گولت انتخاب شدند.

رردون گفت: «همه آنها جنبه‌های داستان، چشم‌انداز و پروژه‌ای را که فکر می‌کردند جف در طول فرآیند انتخاب هیجان‌زده می‌شود، در نظر گرفتند.»

ترسناک با پیام

بارنابی، که اهل لیستگوج، کیو بود، اکتبر گذشته پس از یک سال مبارزه با سرطان درگذشت.

فیلم های او قافیه برای غول های جوان و کوانتوم خون به خاطر وحشت و غم خود شناخته شده بودند، اما پیام‌هایی نیز در مورد مسائل پیش روی جوامع بومی داشتند.

هد شات سیاه و سفید از جف بارنابی، فیلمساز بومی
جف بارنابی در اکتبر 2022 پس از مبارزه با سرطان درگذشت. (ارسال شده توسط نتفلیکس)

پروژه های کمک هزینه بیشتر فیلم های کوتاه هستند، اما Szabo در مراحل پایانی توسعه یک مجموعه وب کمدی-ترسناک است. آن را نشان نمی دهدکه Szabo امیدوار است در سال 2024 به نمایش درآید.

آن را نشان نمی دهد داستان آنا، زن جوانی است که با یک موجود دریایی اینویت مبارزه می کند. داستان به مسائل هویتی نیز می‌پردازد، زیرا شخصیت اصلی احساس می‌کند که بومی بودن خود را به حراج گذاشته است.

سابو گفت که جف تأثیر زیادی بر کار او داشته است و او امیدوار است که از پیام های او در کارش تقلید کند.

سابو می‌گوید: “من فقط دوست دارم که او پیام را در داستان‌هایش بنویسد، اما این پیام به سر شما نمی‌خورد. این پیام به‌طور یکپارچه در کار او ادغام شده است.”