5 سال بعد، Maskwacis، Alta.، برنامه دوران کودکی ارتباطات و مزایای جامعه را جشن می گیرد

پنج سال پیش، مردم در Ermineskin Cree Nation، یکی از چهار کشور اول در Maskwacis، آلتا، یک برنامه رشد کودک به نام سال‌های اولیه را برای رفع نیاز راه‌اندازی کردند.

آنت مورین، که در حال حاضر استخدام‌کننده برنامه سال‌های اولیه است، گفت که برنامه تحت رهبری بومی‌ها به والدین نمی‌گوید که چه کار کنند. در عوض، از آنها پیروی می کند و برای رفع نیازهای منحصر به فرد آنها کار می کند.

هنگامی که او برای اولین بار کار خود را با برنامه به عنوان یک بازدید کننده خانوادگی آغاز کرد، آنت گفت که یکی از خانواده هایش “در جای خوبی نبود.”

مورین پس از گوش دادن به صحبت‌های مادر طی چندین ملاقات، گفت که او خواسته‌های آن زن را آموخته و برای کمک به او در رسیدن به آن اهداف تلاش کرده است.

او گفت: “این چیزی است که در مورد این شغل بسیار شگفت انگیز است… ما به آنها این اطمینان را داده ایم که می توانند به جلو بروند، می توانند هر کاری را که می خواهند انجام دهند.”

ارتباط بین کارکنان و خانواده‌ها بسیار نزدیک شده است، والدینی که در جشن سالگرد در Maskwacis شرکت کردند، گفتند که فرزندانشان گاهی اوقات بازدیدکنندگان خود را “کوهکم” (مادربزرگ در کری) صدا می‌زنند.

“ما هرگز انتظار نداشتیم که بازدیدکنندگان سال های اولیه به والدین کمک کنند تا به مدرسه برگردند یا شغل پیدا کنند، اما زمانی که آنها به آن فرد مورد اعتماد تبدیل شوند، واقعاً در بر می گیرد. [care]کلویی فرگوسن، نایب رئیس ابتکار خانواده مارتین (MFI)، که به ارمینسکین در توسعه برنامه خود کمک کرد، گفت.

داخل اتوبوس بازسازی شده است تا شامل نیمکت ها و میزها شود تا فضای بازی برای کودکان پیش دبستانی فراهم شود.
کریستی کرین می‌گوید، اتوبوس Pe metawe (بیا بازی) بین چهار جامعه در ماسکواسیس سفر می‌کند تا به خانواده‌هایی که دسترسی به وسایل حمل و نقل ندارند کمک کند تا راحت‌تر در برنامه شرکت کنند. (سامانتا شوینتک/سی بی سی)

این مراقبت اغلب شامل مواردی مانند موانع غذایی، حمایت های فرهنگی و زبانی، مراقبت از کودک و یادگیری نحوه والدین مشترک پس از جدایی می شود.

Leonard Standingontheroad رئیس پیمان 6 بزرگ گفت: «کودکان مقدس هستند و مردم ما بهتر می دانند که برای آنها چه کاری انجام دهند.

تمام مزایای خانوادگی

این برنامه مزایای دیگری را نشان داده است. فرگوسن با ارجاع به داده های خدمات بهداشتی Maskwacis گفت که نرخ ایمن سازی برای شرکت کنندگان در برنامه پنج تا شش برابر بیشتر از افراد غیرشرکت کننده بود.

او گفت که بازدیدکنندگان – که از کمک به خانواده ها در یافتن مسکن گرفته تا گوش دادن به والدینی که به آن نیاز دارند، همه کارها را انجام می دهند – بخش مهمی از این تلاش بودند.

بازدیدکنندگان اغلب در حمل و نقل خانواده ها کمک می کردند و در طول بازدیدهای خود آگاهی خود را در مورد اهمیت ایمن سازی افزایش می دادند. آنها تا زمانی که بچه ها به مهدکودک “فارغ التحصیل” می شوند با خانواده ها کار می کنند.

ماوریک، پسر چهار ساله کریستی کرین در Early Years شرکت می کند و کرین هماهنگ کننده پیش دبستانی است و با بچه های دو تا چهار ساله و والدین آنها کار می کند.

او گفت که ای کاش وقتی دو نوجوان بزرگتر خود را که در سنین جوانی داشت بزرگ می کرد، از حمایت سال های اولیه برخوردار می شد.

او گفت: “من کسی را نداشتم که زبان، فرهنگ من را به من بیاموزد و بنابراین واقعاً نتوانستم این کار را با فرزندان بزرگترم انجام دهم.”

مری مونیاس پشت میز می نشیند در حالی که زن دومی چتر در دست دارد تا او را از آفتاب محافظت کند.
پیر مری مونیاس، سمت راست، گفت که او مرتباً از مرکز کودک در ارمینسکین کری نیشن بازدید می کند تا آموزه هایش را با والدین و نوزادان به اشتراک بگذارد. (سامانتا شوینتک/سی بی سی)

برنامه سال‌های اولیه ارمینسکین شامل انواع آموزه‌های فرهنگی، مانند زبان و مهره‌زنی است.

کرین گفت که توانسته است کری را که از طریق این برنامه یاد گرفته استفاده کند و آن را با فرزندان بزرگترش به اشتراک بگذارد و افزود که “هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست.”

جان مورین، یکی از بازدیدکنندگانی که با پدران کار می‌کند، گفت: در حالی که مادران و بچه‌ها «توجه اول» هستند، می‌گوید کمک به پدران برای یافتن راهشان نیز مهم است.

جان مورین که همچنین به عنوان یک یاور فرهنگی با این برنامه همکاری می کند، گفت: «اینجا در سال های اولیه، ما آماده، مایل و قادر به انجام کارهای فراتر و فراتر از آن با مردان اینجا هستیم.

ما نقش مهمی در… آموزش روش های صحیح فرهنگ خود، نحوه رفتار با مردم، نحوه مراقبت از بزرگان خود ایفا می کنیم.”

او قصد دارد در آینده کارهای بیشتری با پدران انجام دهد، از جمله طبل سازی، سفرهای شکار و حلقه های شفابخش.

در حالی که این برنامه با مادران، پدران و نوزادان کار می کند، آنت مورین گفت والدین آنچه را که در این برنامه آموخته اند می گیرند و آن را با خانواده های بزرگ خود به اشتراک می گذارند.

آنت مورین گفت: «در کار با یک خانواده، ممکن است یک خانواده 50 نفره را بهبود ببخشیم.