Abegweit First Nation مستقر در PEI قرارداد ماهیگیری 5 ساله با اتاوا امضا کرد

جویس موری، وزیر شیلات و اقیانوس‌های فدرال، جمعه در جزیره پرنس ادوارد بود تا با رادی گولد جونیور، رئیس ملت اول Abegweit، حق گروه را برای مشارکت در ماهیگیری معیشتی امضا کند.

این توافقنامه حق جوامع بومی برای ماهیگیری را به رسمیت می شناسد که توسط دادگاه عالی کانادا در سال 199 به رسمیت شناخته شده است، آنچه به عنوان تصمیم مارشال شناخته می شود.

قرارداد پنج ساله قابل تمدید شامل

  • به رسمیت شناختن حقوق قرارداد بومی میکماق برای برداشت و فروش ماهی.
  • تامین مالی برای Abegweit First Nation برای تقویت ظرفیت آن برای مدیریت شیلات.
  • ایجاد ساختارها و فرآیندهای مشترک برای رویکرد مدیریت مشارکتی شیلات.

گولد در سخنرانی در مراسم امضای قرارداد گفت که این توافق زمینه ای را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که نسل آینده فرصت های بیشتری نسبت به نسل او خواهد داشت.

گولد گفت: “این فرزندان ما هستند. کاری که ما امروز انجام می دهیم این است که به آنها قدرت و ابزاری می دهیم تا بهتر از آنچه که انجام داده ایم انجام دهند.” “این آینده است.”

گولد در مورد ماهیگیری بحث برانگیز اولین ملت Sipekne’katik در نوا اسکوشیا صحبت کرد که باعث ایجاد درگیری بین ماهیگیران بومی و غیربومی شد. او گفت که شاهد بودن آن او را متقاعد کرد که راه بهتری وجود دارد.

او گفت: «ما به عنوان یک جامعه تصمیم گرفتیم که بخشی مولد از صنعت باشیم و در مسیری مثبت پیش برویم.

ما با دولت فدرال همکاری خواهیم کرد و به سمت اجرای شیلات معیشتی خود ادامه می دهیم.”

موری در بیانیه‌ای جداگانه گفت که دولت ۱.۴۷ میلیون دلار در چهار سال آینده به انجمن حفاظت از آبگویت برای مدیریت تهدیدات ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس و مارماهی آمریکایی در جزیره کمک خواهد کرد.

اینها دو ویژگی مهم فرهنگی برای میکماق هستند و جامعه هم علم غربی و هم دانش بومی را در رویکردی مبتنی بر اکوسیستم برای مشکلات پیش روی این گونه ها به کار خواهد گرفت.