CBC فعالیت توییتر را پس از برچسب “رسانه های دولتی” متوقف کرد

CBC/Radio-Canada فعالیت‌های خود را در حساب‌های شرکتی و خبری توییتر خود متوقف کرده است، پس از اینکه پلتفرم رسانه‌های اجتماعی برچسب «رسانه‌های با بودجه دولت» را در حساب @CBC خود در آخرین اقدام خود برای مهر زدن به پخش‌کننده‌های عمومی با نام‌گذاری گذاشت.

لئون مار، سخنگوی این شرکت گفت: «توئیتر می‌تواند ابزار قدرتمندی برای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما دقت و حرفه‌ای بودن کاری که آنها انجام می‌دهند را تضعیف می‌کند تا اجازه می‌دهد استقلال ما به‌طور نادرست به این شکل توصیف شود».

“در نتیجه، ما فعالیت خود را در حساب توییتر شرکتی خود و تمام حساب های مربوط به اخبار CBC و رادیو کانادا متوقف خواهیم کرد.”

این مکث همچنین برای همه حساب‌های CBC Sports، حساب‌های مربوط به سرگرمی – مانند برنامه‌های CBC-TV و رادیو – و هر حساب منطقه‌ای اعمال می‌شود.

این اطلاعیه در حالی منتشر شد که توییتر همچنین برخی از رسانه ها در چندین کشور را “وابسته به دولت” یا “تامین مالی دولت” نامید.

به گفته توییتر، “رسانه های دولتی به عنوان رسانه هایی تعریف می شوند که دولت بخشی یا تمام بودجه رسانه را تامین می کند و ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشد.”

سردبیر برودی فنلون گفت که توقف حساب های CBC News ضروری است.

“این مهم است که لحظه ای وقت بگذاریم تا توئیتر چه کاری انجام داده است. به همین دلیل است که ما امروز حساب های خود را متوقف کرده ایم. استقلال روزنامه نگاری ما سنگ بنای شخصیت ما به عنوان یک پخش کننده عمومی است. پیشنهاد در غیر این صورت نادرست و نادرست است.” او گفت.

NPR، BBC نیز برچسب زده است

رادیو عمومی ملی در ایالات متحده در اوایل ماه جاری اعلام کرد که پس از اینکه توییتر حساب خود را به عنوان “رسانه وابسته به دولت” نامگذاری کرد، این پلت فرم را ترک می کند و گفت که این کار اعتبار آن را با “ادعای نادرست این که ما از نظر سردبیری مستقل نیستیم” تضعیف می کند.

شبکه تلویزیونی عمومی ایالات متحده پی بی اس از این کار پیروی کرد و پس از دریافت مهر “تأمین شده توسط دولت”، توییتر را نیز ترک کرد.

CBC یک شرکت سلطنتی است که تماماً متعلق به ایالت است اما در فاصله بازوها از دولت فعالیت می کند.

سی‌بی‌سی نیوز تحت سیاست‌هایی است که در استانداردها و رویه‌های روزنامه‌نگاری آن بیان شده است، که بیان می‌کند: “ما از همه لابی‌ها و همه نفوذ سیاسی و اقتصادی مستقل هستیم… منافع عمومی همه تصمیم‌های ما را هدایت می‌کند.”

تماشا | جاستین ترودو در مورد تصمیم توییتر در CBC صحبت می کند:

ترودو به برچسب «تامین مالی دولت» CBC در توییتر واکنش نشان داد

نخست‌وزیر جاستین ترودو می‌گوید ناامیدکننده است که رهبر حزب محافظه‌کار با درخواست برای افزودن این برچسب به حساب توییتر CBC به روزنامه‌نگاری مستقل حمله کرد.

مار یکشنبه شب در بیانیه ای تاکید کرد که دولت بر محتوای سرمقاله CBC تأثیری ندارد.

مار گفت: «سیاست خود توییتر، رسانه‌های دولتی را به عنوان مواردی تعریف می‌کند که در آن دولت «ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله‌ای داشته باشد»، که به وضوح در مورد CBC/رادیو کانادا صادق نیست.

“سی‌بی‌سی/رادیو-کانادا از طریق بودجه پارلمانی که توسط همه اعضای پارلمان رای می‌گیرد، بودجه عمومی تامین می‌شود. استقلال تحریریه آن در قانون در قانون پخش حمایت می‌شود.”

مار بعداً گفت که توییتر قبل از اعمال این برچسب با CBC مشورت نکرده است.

پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، اخیراً از ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر خواسته بود تا برچسب «با بودجه دولت» را به حساب‌هایی که محتوای «مرتبط با اخبار» از CBC را تبلیغ می‌کنند، اضافه کند.

پویلیور در واکنش به این برچسب که روز یکشنبه اجرا شد، در توییتی نوشت که CBC به عنوان “تبلیغات ترودو، نه خبری” “رسما” افشا شده است.

در گزارش سالانه 2021-22 خود، CBC بودجه دولت را 1.24 میلیارد دلار گزارش کرد. همچنین 651 میلیون دلار درآمد، عمدتاً از تبلیغات در بازی‌های المپیک 2020 توکیو و بازی‌های المپیک 2022 پکن، که در همان سال مالی برگزار شد، و تقاضای قوی‌تر برای تبلیغات تلویزیونی نسبت به سال قبل گزارش داد. در سال مالی 2020-21، CBC 1.39 میلیارد دلار بودجه دولتی و 504 میلیون دلار درآمد گزارش کرد.

ABC نیوز استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که برچسب جدیدی در توییتر دریافت کرده است که این پخش کننده را به عنوان “رسانه با بودجه دولت” معرفی کرده است. یکی از سخنگویان ABC گفت که این سازمان خبری “در رابطه با این تغییر با توییتر در ارتباط است.”

به طور مشابه، توییتر هفته گذشته برچسبی را در حساب اصلی بی‌بی‌سی، پخش‌کننده عمومی بریتانیا، به «رسانه‌های با بودجه دولت» تغییر داد.

بی بی سی با این تغییر مخالفت کرد و گفت: “این تغییر است و همیشه مستقل بوده است. ما توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تامین می شویم.”

در پاسخ، توییتر برچسب را به “رسانه های با بودجه عمومی” تغییر داد.

ماسک در مصاحبه‌ای با خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: «اگر از همان کلماتی استفاده کنیم که بی‌بی‌سی برای توصیف خود استفاده می‌کند، احتمالاً مشکلی نیست… به نظر می‌رسد که این یک آزمون معقول را پشت سر می‌گذارد».