Elsipogtog First Nation به دنبال تامین هزینه تعمیرات میدان توپ با کمک هزینه Jays Care است

الماس‌های توپی Elsipogtog First Nation ممکن است با نرده‌های پاره محافظت شوند، اما بچه‌های جامعه همچنان در حالی که به دانگرها ضربه می‌زنند یا دور پایه‌ها می‌دوند، می‌خندند.

با این حال، به زودی، آنها به لطف برنامه Field of Dreams بنیاد Jays Care ارتقاء امکانات را دریافت خواهند کرد. Elsipogtog، در حدود 55 کیلومتری شمال Moncton، در میان 15 دریافت کننده است که 1.5 میلیون دلار بودجه زیرساخت بیسبال را به اشتراک می گذارد.

این برنامه بودجه ای را برای طراحی، بازسازی یا ساخت فضاهایی برای بازی بیسبال فراهم می کند و بازوی خیریه تیم بیسبال لیگ برتر تورنتو بلو جیز است.

هایلن آگوستین 11 ساله و شش تن از دوستانش چند روز گذشته را بعد از مدرسه در میدان گذرانده اند. آنها می گویند که این یک راه عالی برای آنها برای معاشرت است.

او گفت: «ما خیلی خوش می گذرانیم و همیشه همه دوستانمان را مجبور می کنیم بیرون بیایند.

هیلن گفت خیلی خوب است که بشنویم که در الماس بیس بال ارتقاهایی وجود دارد.

دو پسر بومی در حال بازی بیسبال
هایلن آگوستین در حالی که توسط Landyn Levi تعقیب می شود، پایگاه ها را دور می زند. (اسکار بیکر III/CBC)

هایلن گفت: “خیلی بهتر است زیرا اینها قدیمی هستند.”

همراه با حصار پاره شده، گرافیتی روی نیمکت های کود وجود دارد و سقف های دانگ آسیب دیده است. هر دو الماس به پایه های جدید نیز نیاز دارند.

سازمان دهندگان در اولین ملت قصد دارند این تعمیرات را انجام دهند و چراغ های میدان را ارتقا دهند تا بتوانند بازی های شبانه داشته باشند.

کایلی فرانسیس، مدیر ورزش و تفریح ​​می‌گوید: «ما می‌ترسیدیم که بچه‌ها روی حصار آسیب ببینند، زیرا همه نرده‌ها پاره شده بودند، بنابراین ما آن‌قدرها آنها را بیرون نداشتیم.»

اما مهم این است که ما مکانی امن برای بازی، یادگیری و رشد آنها داشته باشیم.”

لیگ از تابستان امسال شروع می شود

فرانسیس و بری آگوستین، مدیر عرصه محلی که از الماس های جامعه نیز نگهداری می کند، به جمع آوری پیشنهاد برنده کمک کردند.

آگوستین بر این باور است که بیش از 10 سال است که این رشته هیچ گونه ارتقاء اساسی نداشته است.

«دریافت آن کمک اندک از این سازمان‌ها باعث می‌شود تا جامعه ما جدیدتر شود [facilities]. آگوستین گفت: هیچ بودجه ای برای همه اینها وجود ندارد.

یک زن و مرد بومی بیرون در نزدیکی زمین توپ در جامعه خود ایستاده اند.
کایلی فرانسیس، چپ و بری آگوستین به طرح پیشنهادی Elsipogtog برای کمک هزینه بنیاد Jays Care کمک کردند. (اسکار بیکر III/CBC)

او گفت که برای کارهایی مانند بریدن چمن پول وجود دارد، اما هر چیز مهمی، مانند تعویض حصار، برای تکمیل نیاز به بودجه بیشتری دارد.

او به‌عنوان والدین یک توپ‌باز هشت ساله، گفت که از دیدن اینکه بعد از ارتقاء زمین چگونه خواهد بود، هیجان‌زده است.

فرانسیس گفت که مطمئن نیست تعمیرات چقدر هزینه دارد – او هنوز در حال جمع‌آوری قیمت‌های ساخت و ساز است – اما تخمین می‌زند که برای ارتقای هر میدان به حدود 75000 دلار نیاز دارد.

دو لباس جوانان بومی آبی، دوستان خود را از داخل گودال تشویق می کنند
لیلان لبوب و دوستش از گودال هلهله می کنند. (اسکار بیکر III/CBC)

فرانسیس گفت که آنها ممکن است فقط برای انجام کار بر روی یک الماس بودجه دریافت کنند، اما او امیدوار است که این فضا برای شروع فصل توپ اجتماعی در ژوئن آماده باشد.

او گفت که امسال 80 ورزشکار بین 5 تا 18 سال برای بیسبال محلی ثبت نام کرده اند و السیپوگتوگ نیز در تابستان امسال لیگی را آغاز می کند.

فرانسیس گفت: «ما باید امکانات بهتری برای میزبانی از بچه‌هایمان داشته باشیم و می‌دانید، همه واقعاً از این موضوع هیجان‌زده هستند.»

قبیله لوئیس بول در ماسکواسیس، آلتا، و مدرسه دشت داکوتا در منیتوبا، دیگر جوامع اولین ملل در میان کسانی هستند که کمک مالی امسال را در زمینه رویاها به اشتراک می گذارند.

اندرو لوی، 10 ساله، یکی از بچه هایی که روز سه شنبه بعد از مدرسه در پارک بازی می کرد، گفت که از هر گونه تغییر استقبال می کند.

اندرو گفت: “این خوب است زیرا فکر می کنم باید بیشتر بازی کنم.”